Moeite met adem halen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door saraa123, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saraa123

saraa123 Lid

9 nov 2013
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nu 19 weken zwanger en heb al twee weken last met me ademhaling. Ik heb heel de tijd het gevoel dat er iets zwaars op me borst zit. Ik heb het al aan mijn verloskundige verteld, en ze zei dat ik een lage bloeddruk heb en dat er weinig aan valt te doen. Het zal rond de 7e/8e maand minder worden. Helaas merk ik dat het met de dag erger wordt en ik krijg zo vaak een benauwd gevoel.

Heeft er iemand misschien tips voor me om het te verminderen?

2. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Saraa, ik heb het ook. Schijnt hormonaal te zijn. Ik merk dat het beter wordt als ik gewandeld heb. Dus misschien is een wandelingetje in de avond een idee?

3. mappel

mappel Niet meer actief

Ooooh wat herkenbaar! Ik had het vanaf 20 weken, de godsganselijke dag heel benauwd. Ik dacht ook dat het minder zou worden, maar het werd alleen maar erger..

helemaal in de avond, ik kan niet meer normaal zitten of liggen, loop de hele avond zwaar adem te halen en het voelt ook echt alsof je niet genoeg lucht binnen krijgt, zo vervelend :(

Nu is mijn kindje ingedaald, sinds 1-2 dagen en merk ik dat ik heel iets langer op mijn rug kan liggen, maar nog steeds niet superlang! Heel veel sterkte ermee, ik vond dat het meest vervelend de afgelopen weken! Het is ook zo angstig soms..

4. babyboom27

3 apr 2013
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook sinds een week en ben nu 31 weken...
    Ze zeggen dat het kindje minder ruimt ein de buik krijgt dus dat het tegen je longen aan gaat liggen.
    Wel vervelend maar als dit het enigste is.

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik had dat ook vanaf die termijn. Ik heb jarenlang (als kind) medicijnen geslikt tegen astma en dacht eigenlijk dat het astmatische klachten waren. Van mijn huisarts heb ik dan ook braaf (in overleg met een longarts) Ventolin meegekregen.
    Nauwelijks gebruikt. Ik heb er sinds een week of twee geen last meer van. Misschien past het toch bij de termijn van je zwangerschap. Ik vond het heel vervelend in ieder geval.

Deel Deze Pagina