Zo beroerd!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mathilda, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mathilda

Mathilda Lid

31 mei 2015
    43
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hallo!
    Na een hele nare miskraam vorig jaar met een lange nasleep nu 7w4d zwanger (ongeveer). Op de echo een kloppend hartje!!

Maar ook al een week of 2 misselijk. En dat wordt steeds erger.
    Hou mijn eten (dat wat ik eet althans) wel binnen. Nog wel.

Ik ben nu echter sinds een halve week 24/7 misselijk en wil alleen maar liggen.

Heb me ziek gemeld op het werk (waar ik me ook weer rot Door voel) maar het lukt echt niet...ook al voel ik me nu toch een watje
    Lees genoeg van vrouwen die gewoon gaan werken.. ik wil heel graag maar als ik hier in huis rondloop word ik al zo beroerd.. geen idee hoe ik dan les zou moeten geven..

De gebruikelijke tips helpen maar weinig. Heb seabands besteld.
    Morgen misschien toch naar de huisarts wellicht.. of moet ik dit maar uitzitten?

Moest ook gewoon ergens ff mijn verhaal kwijt. Krijg gelukkig veel steun van mijn vriend.

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Wat naar....
    Weet er helaas alles van.
    Vorige week nog in het ziekenhuis gelegen, ik was uitgedroogd.
    Dus hou het in de gaten en laat je eens controleren op uitdroging, dat gaat vrij snel..

3. Mathilda

Mathilda Lid

31 mei 2015
    43
    2
    8
    NULL
    NULL
    Drinken en eten gaat niet makkelijk en tis steeds zoeken wat een beetje goed valt.
    Drinken lukt alleen af en toe slokje water.
    En waterijsje af en toe. Krijg wel wat vocht binnen , hopelijk genoeg..

4. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ten eerste: Je bent geen watje!!
    24/7 misselijk is een fikse aanslag op je lijf + het zwanger zijn.
    Ik ben in het eerste trimester verschrikkelijk ziek geweest,ze waren bang dat ik HG zou hebben. (godzijdank is het goed gekomen!)
    Ik kon ook echt alleen maar liggen en meer niet.
    Tv kijken was te veel,naar de wc lopen was al te veel,douchen was te veel etc...
    Uiteindelijk,na een opname in het ziekenhuis,kreeg ik emesafene,primperan en zantac en dat zorgde er voor dat ik niet meer 24/7 misselijk was en niet meer hoefde te spugen.
    Bel je huisarts op en leg het uit,je kan er echt wat voor krijgen.
    Hoeveel weken ben je nu?
    Heel veel sterkte,misselijk zijn is vreselijk!
    Hopelijk ga je je gauw beter voelen!

5. Mathilda

Mathilda Lid

31 mei 2015
    43
    2
    8
    NULL
    NULL
    Dank voor de reacties. Ben nieuw hier op het forum.
    Las al wel een tijd mee.. De vriendinnen om me heen die al eerder zwanger waren voelde zich allemaal niet zo beroerd en herkennen het dus niet zo.
    Zag hier herkenbaardere verhalen dus toch aangemeld.
    Ben 7-8 weken ongeveer.. eigen telling omdat meten nog wat onbetrouwbaar was.. ga uit van eerste dag laatste menstruatie.

Bij 10 weken weer echo.

Huisarts ga ik morgen bellen..

6. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Hier net zo.... bewegen was de grote stimulans voor misselijkheid. Dus ik lag. En lag. En lag.
    Ik sta ook voor de klas, heb me ook al vroeg in m'n zwangerschap ziek gemeld; zitten lukte niet eens. Ook ik voelde me een harde faler en aansteller. Ik hoefde toch niet te spugen? Wat stelde ik me dan aan...?
    Om mij heen ook heel veel vrouwen die fluitend zwanger waren. Bla bla bla. Bij mij hielp niks. Het was echt uitzitten, rond week 19 ging het opeens een stuk beter. Soms kwam het dagenlang weer net zo hard terug. Arrgghh.
    Wat de ellende soms verzachtte: gembercapsules (3x per dag), slokjes cola, koude dranken, naturel chips, beschuitje, crackertje, king pepermunt, milkshake!, patat! :$ rennies....
    Na weken aanmodderen via huisarts emesafene gekregen. Dat hielp wat, maar dempte alleen. Ik werd er doodmoe van. Tot ongeveer week 27 geslikt... :)

Ik wil je een hard hart onder de riem steken ;) het is namelijk echt heel ellendig en je stelt je niet aan. Je bent ook echt niet de enige, misschien is dat een troost (pluis het forum maar uit.. het barst van deze verhalen..)

Gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk ook :cool: het wordt echt leuk(er) :p

7. Mathilda

Mathilda Lid

31 mei 2015
    43
    2
    8
    NULL
    NULL
    @itisumptome: je verwoord echt precies hoe het voor me is! Dat hart onder de riem kwam binnen! Dank.
    Ik zie meer verhalen idd, maar dat 'ik hoef toch niet te spugen" is precies het zere punt (in mijn ego ofzo). Of dan 'mag' het pas. Alsof je pas echt mag klagen als je ook spuugt en je anders niet aan moet stellen?! Mijn hoofd redeneert dus zo. Stom en niet waar is dat.

Hoe rot natuurlijk ook voor jou..De herkenning is erg fijn!
    Kon je met de emesafene wel meer dan liggen?

8. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Haha :) graag gedaan. En.. I know!! Over dat niet hoeven spugen. Maar onthoud goed... niemand weet precies hoe jij je voelt. En laat mensen maar oordelen, als ze dat al doen (dat denken we vaak, valt meestal wel mee). Jij ligt daar op die bank echt niet voor je plezier.
    Met emesafene werd ik inderdaad iets mobieler, maar de moeheid dwong me toch vaak weer plat. Het dempte de boel genoeg om toch wat eten binnen te kunnen krijgen, dat vond ik een fijn idee.
    Misschien ook fijn om te weten: met de baby is alles helemaal top geweest en gebleven al die tijd. Die groeit wel door. :)

9. Mathilda

Mathilda Lid

31 mei 2015
    43
    2
    8
    NULL
    NULL
    Fijn dat alles goed gaat! Al heel wat verder dan ik!
    Misselijkheid zegt toch ook iets over de hormonen.. iets positiefs..
    Na een miskraam vorig jaar met een erg angstige nasleep heb ik ondanks het beroerd zijn gek genoeg nu wel een gevoel van vertrouwen.. maak me drukker over hoe ik de dagen doorkom ;)

Morgen maar eens kijken wat de huisarts zegt.
    Al ben ik wel bang voor het "tja hoort erbij antwoord"..

To be continued...

10. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Vreselijk is het of je nu moet spugen of niet . De eetlust verdwijnt , je mist je energie je concentratie .. ..

De emmer en ik waren beste vrienden . 5kg afgevallen in paar weken. Gelukkig werd het bij mij na 14 weken beter. :)

Bij mij hielp suprimal slikken een beetje . Gewoon bij de drogist verkrijgbaar .

Sterkte hopelijk voel je je snel beter

11. Mathilda

Mathilda Lid

31 mei 2015
    43
    2
    8
    NULL
    NULL
    Morgen afspraak huisarts.
    Vandaag mezelf gedwongen op te staan en naar buiten te gaan.
    Kon het iets beter handelen vandaag. Maar de hele dag op zijn vraagt ook zijn tol. Nu dus weer kotsmisselijk plat. Met seabands. Die volgens mij niet veel doen maar wel het idee geven dat ik iets probeer...

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik ben zo blij om jullie verhalen te lezen! Ik voel me namelijk al een paar dagen een enorme muts.
    Ik ben pas 5.5 weken zwanger, maar sinds 3 dagen zo misselijk. Elke dag wordt het erger. Vorige zwangerschap hielp het als ik wat at op het moment dat ik het op voelde komen, nu ben ik gewoon de hele dag door misselijk. Hoef godzijdank nog niet te braken, maar voel me zo ellendig. Alles is te veel. Werk vandaag mijn 6e dienst achtereen, en kan niet meer. Zit er aan te denken om me eind van de week ziek te melden ( moet het weekend weer) maar wil dat eigenlijk ook weer niet.
    Aan de andere kant natuurlijk super blij met al deze kwalen, want dat is een goed teken, de kleine groeit vast heel goed ;)

13. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    ik ben nu zwanger van de 3e. bij de 1e extreem misselijk en niks binnen houden. zelfs water kwam er uit. Nr 2 ging redelijk, maar wel 9 maanden misselijk. nr 3: weer heel erg misselijk. eten blijft binnen als ik kleine beetjes eet. Ben 20 weken nu, maar de wc-pot is mijn beste vriend. Ik werk gewoon met de misselijkheid, maar iedereen verklaart mij dan ook voor gek. Ik moet van mezelf door. Ben in de avond wel extra moe. Medicatie deed bij niets. kleine beetjes en neutraal eten wel.

sterkte.

14. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Wat herkenbaar allemaal! Ik ben 14+4 weken zwanger en ook beste vrienden met het toilet. Zodra ik op sta, is het een sprint naar de badkamer. Vreselijk. Ik hoop iedere keer dat het snel (wat) beter wordt, want misselijkheid en braken is echt een aanslag op mijn lijf en energie en ik heb niet het gevoel alsof ik ook al een seconde echt heb kunnen genieten van m'n zwangerschap. Helaas ga ik er vanuit dat ik nog wel even door mag modderen, want bij m'n twee jongens ook beide keren negen maanden lang misselijk en braken. Heb HG gehad bij hen en heb nu ook HG. Werken doe ik niet. Dat trek ik niet. Ik eet en drink alleen omdat het móet, want de lust ernaar is ver te zoeken. Ik lig erg veel, hoewel ik liever iets zou doen als afleiding. Vaak trek ik dat gewoon niet. Vind het heel erg vervelend, en vooral omdat m'n vriend me niet lijkt te begrijpen. Hij vind t vervelend voor me, maar denkt dat ik me beter voel als ik iets meer moeite zou doen om ook daadwerkelijk iets te gaan doen, naar buiten, fietsen...
    Ik gebruik Primperan op doktersrecept, daarnaast nog gembercapsules, maar beide heeft niet de uitwerking wat ik hoopte. Van de vk het advies gekregen om eens na te denken over acupunctuur tegen de misselijkheid. Dus daar ga ik me de komende tijd op richten. Dit is gewoon niet leuk meer en ik weet ook niet hoe ik dit nog een half jaar moet volhouden. Ik hoop maar dat ik er snel terecht kan en dat het eindelijk eens iets is dat helpt!

Maar vergeet niet, je bent geen aansteller! Veel vrouwen hebben het geluk niet (in deze mate) last te hebben van misselijkheid, maar als je het wel hebt is het gewoon echt een aanslag op je lijf en energie. Luister ook goed naar je lijf wat wel en wat niet kan. Dat is het belangrijkste.

15. Mathilda

Mathilda Lid

31 mei 2015
    43
    2
    8
    NULL
    NULL
    Wow veel herkenning.
    Als ik wil mag ik medicatie gebruiken maar probeer toch zonder.
    Ben nog steeds continu misselijk maar koude smoothies en meloen geven steeds een mini pauze erin.
    Blijft worstelen en voel me ook geen al te gezellige vriendin nu..
    Zwanger erg gaaf, maar momenteel vraagt de weg vinden in de bijverschijnselen alle aandacht..

16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Sterkte meiden...
    @ heerenmeisje: wat een drama dat je dit al zo lang hebt... Vreselijk..

Hier is het vandaag voor eerst niet bij misselijkheid gebleven maar het komt er nu ook uit helaas. Enige fijne is dat de misselijkheid nu wel even weg is. Ik ga zo de huisarts bellen, ik hoop dan met die pillen over een paar dagen weer te kunnen gaan werken. Ik ben nu een vaatdoek, ik kan nu niet 8.5 uur op m'n benen staan en voor patiënten zorgen... Ik vind het wel lastig wat ik op m'n werk moet zeggen... Wil eigenlijk nog niet dat m'n leidinggevende alles weet.

17. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Hier nog zo 1, ik ben nu bijna 7 weken zwanger en sinds anderhalve week ontzettend misselijk. Het voelt alsof ik wagenziek ben. Het houdt de hele dag aan, en ik kan niet overgeven. Heb het idee dat als ik overgeef, het gevoel dan een tijdje weg is maar het wil gewoon niet. Als ik wat eet, gaat het ook niet weg. Van groenten en fruit word ik gek genoeg nog misselijker, terwijl als ik wat vetter eet het dan een beetje wegtrekt. Laatste dagen dus veel pizza en mc donalds, ik was altijd een gezonde eter maar ik trek dat nu gewoon niet. Het voelt alsof ik door een vrachtwagen ben overreden, zo beroerd en moe en buikkrampen. Het is wat...morgen afspraak bij huisarts gemaakt.

18. Mathilda

Mathilda Lid

31 mei 2015
    43
    2
    8
    NULL
    NULL
    Herkenbaar. Precies zoals ik me voel. Ik probeer medicatie uit te stellen, maar ben benieuwd hoe het jou zal vergaan bij de huisarts..

19. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Zo herkenbaar.... Ben nu al week thuis en lig voornamelijk plat. Emasafene heeft ervoor gezorgd dat ik niet of slechts 1x overgeef dat scheelt weer iets.

Laat anderen ajb praten. Als je het niet kent weet je niet hoe naar het is.

20. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Ja vervelend mathilda en anderen die hier ook last van hebben. Als dat de rest van de zwangerschap zo door moet gaan dan beloofd dat wat. Dan ben je helemaal gesloopd op het eind. Ik laat wel even weten hoe het bij de huisarts was.

Deel Deze Pagina