beste verloskundige, Ik ben morgen 18 weken zwanger, ik heb de laatste week veel last van mn ribben als ik slaap , dan wordt ik er wakker van bij bepaalde draaien die ik maak in mn slaap en het doet best pijn en overdag als ik erop druk voelt t beurs aan maar de pijn zelf heb ik alleen s,nachts als ik vooral op 1 van mn zijkanten leg dus dan moet ik echt op mn rug even gaan ligge en dan valt t wel weer mee, ik dacht eerst mn kindje die flink schop of druk is ofzo maar mijn placenta lig voor dus ik weet niet of dat wel kan dan? en klopt het dat als je placenta voor lig dat je dan niet mag sexse ? veel liefs Tamara
Hoi Tamara, Het kan heel goed dat als jij op je zij ligt je kindje op zo'n manier ligt dat jij er wat last van kan hebben. Als de placenta op de voorkant ligt dus tegen je buik aan dan mag je gerust gemeenschap hebben hoor! Maar is het zo dat je placenta over de baarmoedermond ligt DAN pas kan er vanuit de gynaecoloog het advies gegeven worden geen gemeenschap te hebben (Dit is alleen bij regelmatig bloed verlies). Dus geen zorgen, mag gerust. Imke