18 weken zwanger en veel harde buiken en zeurend gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eef80, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eef80

eef80 Niet meer actief

Hallo meiden, zou graag even jullie mening willen. Sinds 2weken veel harde buiken, soms wel 12 op een dag. Soms echt fikse krampen. Vrijdag even zh gebeld en vandaag kon ik langs komen bij een assistent. Hartje van de baby klonk goed, gelukkig maar! Verder geen controle. Ze vertelde mij dat het geen kwaad kan om zoveel harde buiken te hebben. Alleen als ze regelmatig komen, dan zijn het weeen. Verder winpelde ze het een beetje weg.
    Nu was ik, ondanks nog steeds ongerustheid van mijn kant, mezelf heel erg aan het toespreken dat ik het los moest laten. Dat ze zeiden dat het geen kwaad kan en dat ik dat dan moet geloven. Maar het zit me gewoon nog steeds niet lekker! Bovendien nog een berichtje van mijn buurvrouw dat ik wel rustig aan moest doen omdat zij met 26 weken verplicht een week plat moest voor de harde buiken en bij controle bleek zij ook al ontsluiting te hebben.
    O, meiden, wat zouden jullie doen? Weer bellen of moet ik me niet zo druk maken?

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik had ze bij de eerste ook vroeg en veel. Ben uiteindelijk minder gaan werken. Is dat een optie? Als je het echt niet vertrouwt, trek dan aan de bel!

3. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Hier ook last van m'n buik, echt zo'n drukkend gevoel onderin m'n buik. Zijn dat nou harde buiken? Doe dit ook pas voor t eerst ;) Ik heb t vooral als ik te snel loop, of heel druk ben geweest. Ik ga dan even zitten als het kan en doe even niks. Uit eindelijk gaat t dan wel weer weg. Echt super pijn doet t niet, maar vervelend vind ik het wel. Morgen toch maar eens bellen met vk denk ik..

4. Daph85

Daph85 Lid

5 jan 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had zelf vanaf 17 weken alleen onder werktijd (9u tot 15u) meer dan 30 harde buiken per dag. Thuis nog eens een 10 tal. Volgens VK was dat veel, maar niet abnormaal. Moest wel minder fysieke inspanning doen. Daarna ging het beter. En nu alweer bijna 40w! En al weken iedere 4-12min harde buiken. Wel op tijd je rust nemen, en laten checken op urineweginfectie!
    Succes!

5. eef80

eef80 Niet meer actief

Dank je wel voor jullie reacties!
    Ik heb gisteren inderdad laten controleren op een blaasontsteking en dat had ik gelukkig niet. Ik werk al minder door bekkeninstabiliteit. Helaas vroeg en al heftig gekregen. (vorige zwangerschap bijna 4 maanden gelegen omdat ik zo los zat) Maar ik denk dat het door ook mede door komt. Beetje zo'n wisselwerking. Veel pijn, moe door pijn, slecht slapen daardoor sneller harde buiken.
    Ik heb besloten deze week maar te kijken wanneer ik ze krijg en na welke actie. En daar maar conclusies uit te trekken.
    Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden. Fijn als je elkaar kan vragen!

6. eef80

eef80 Niet meer actief

@sabrine. Het is niet te missen als je harde buiken hebt hoor! Een keiharde ballon in je buik die niet in te prikken is. Ik ken het inderdaad ook dat het zo gespannen staat dat je ieder moment een harde buik kan krijgen en daar klinkt het naar. Ook rustiger aan doen en kijken of het minder wordt!

7. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben nu ruim 17 weken en heb ook sinds een paar dagen last van harde buiken, niet zo heel vaak (minder dan 5 per dag). En wel vaak een gespannen gevoel.
    Urine laten controleren en (helaas) was blaasontsteking niet de oorzaak.

Verloskundige ook gebeld en die zei dat het niet zo erg was, vooral als het niet zo vaak was en ze ook niet lang duren (meestal zijn ze bij mij binnen een minuut weer weg) Wel had ik ze al wat vroeg en moest ik in de gaten houden of het ook erger werd als ik het heel druk had. Nu is het al wel zo dat het al tijden druk is op het werk en dat levert dus ook wel stress op, heb gewone kantoorbaan dus lichamelijk is dat niet echt zwaar, geestelijk soms wel. Weet niet of dat uitmaakt voor harde buiken?
    In ieder geval probeer ik nu wel wat meer rust te nemen.
    Volgens vk was een gespannen gevoel niet hetzelfde als een harde buik. Als de boel gespannen is, is m'n buik ook niet zo keihard als bij een echte harde buik. Het doet ook geen pijn, alleen vervelend en het maakt me een beetje ongerust = stress = harde buiken = vicieuze cirkel volgens mij.

8. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik heb de hele dag door harde buiken en wel eens geteld dat ik er 11 in een uur had. Bij de verlos aangegeven en zij vond het geen probleem en volgens haar is de baarmoeder aan het oefenen. Nog gevraagd of het echt geen kwaad kon en volgens haar niet. Nu met elke aktie die ik doe (bijv lopen) of als de beeb ligt te trappen of als ik moet plassen heb ik een harde buik. Ze zijn niet pijnlijk maar op den duur wel vervelend en moet dan ook echt even stoppen met wat ik aan het doen ben. Zuchten en dan zakt het weer af. Ze zijn bij mij wel later dan 20 weken begonnen (denk zo rond de 22 of 23 weken).

Deel Deze Pagina