Goedemorgen! De titel zegt het al... Ben 18 weken zwanger en hield gisteren aardig wat vocht vast in mijn kuiten en voeten. Had echt het idee dat ik olifanten poten had. Opzich is het niet vreemd dat je vocht vasthoudt in de zwangerschap, maar ik vind 18 weken best wel vroeg. Zijn er meer die daar last van hebben of hebben gehad rond deze termijn?
Ik herken het niet met dit termijn, maar gister was het ook weer wat warmer dan de vorige dagen. Als je zout eet houd je ook meer vocht vast, daar zou ik even op letten. Verder veel water drinken en vaak met de voeten even omhoog. Als je dit allemaal doet en het helpt niet en je voelt je er toch niet fijn bij, kan je altijd nog de vk bellen. Die heeft misschien ook nog goede tips.
Voor mij is dit wel herkenbaar. Vanaf 16 weken hield ik al vocht vast. Begon in m'n handen, voornamelijk vingers en 2 weken later zat het ook in m'n voeten. In het begin kon ik m'n schoenen nog wel aan, maar inmiddels begin ik er niet meer aan. Haha. Er is ook niet heel veel aan te doen. Ja voeten hoog leggen en ik drink veel water zodat ik ook veel uit plas. Maargoed, moet toch al 20.000 x per dag naar de wc dus of dat water drinken nou zo helpt... haha. Succes ermee in ieder geval, lekker slippertjes dragen!
Herkenbaar ben zelfs met schoenmaat 3 maten groter gegaan zo dik dat ze zijn 😞 vooral nu met dit warme weer heb ik er last van. Bij mijn vorige zwangerschap nergens last van gehad.
ik zweer echt bij bleekselderij om van overtollig vocht af te komen. Heb een lage bloeddruk en daarom vaak duizelig en dan moet ik drop eten of bouillon, maar ja daarvan houd ik natuurlijk weer vocht vast en van die dikke voeten jeuken ook nog eens een keer extra. Bleekselderij helpt bij mij, er zijn nog wel meer soorten groente en fruit die vocht afdrijven.
Ik heb het ook heel erg! Ik was nadat ik een weekendje in warm weer was geweest ineens 3 kilo zwaarder. Advies van de gyn was niet te zout eten. Was die 3 kilo de volgende dag meteen weer kwijt overigens
Wow, 3 schoenmaten groter! Das best veel. Ik vind het dan wel weer fijn om te lezen dat er meer zijn die al zo vroeg vocht vasthouden. Minder fijn voor jullie natuurlijk! Bleekselderij had ik idd al eens gehoord dat dat goed was. Maar hoe eet je dat dan? Door een salade ofzo of kauw je dat zo op? Vind het namelijk niet echt lekker ofzo 🙈
Brandnetelthee helpt ook goed en smaakt, mijn persoonlijke mening, lekker en veeeel beter dan bleekselderij 😊
Ik ben nu 17 weken en houd al sinds een paar weken vocht vast. Ik kom er enorm van bij en door een medische aandoening die ik heb en de medicatie die ik daarvoor moet innemen, raak ik het vocht ook pas kwijt NA de bevalling omdat ik dan pas (tijdelijk) de dosis kan/mag aanpassen. Schoenen passen me nu al niet meer...ik vraag me af wat ik aan mijn voeten moet gaan doen als het weer kouder wordt.