cyclus compleet in de war.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nijnonijntje, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Hoi,
    Daar ben ik weer met een vraag.
    Tijdje geleden vroeg ik een vraag omtrent dat ik het idee had dat mijn cyclus niet normaal liep. Heb normaal altijd een cyclus van 32/33 dagen. Dan krijg je rond dag 18/19 je eisprong. Ik had het gevoel dat ik dat deze maand niet had gehad. Dit idee had ik omdat ik daar normaal altijd flinke zere borsten bij heb en als mijn ei springt echte buiksteken. Ik herken het altijd direct.
    Als alles normaal was verlopen had ik vandaag ongesteld moeten worden. Sinds vrijdag ben ik 's morgen wat misselijk en voelt mijn buik niet echt fijn. Heb het idee dat mijn buik "spierpijn" heeft en mijn borsten voelen en ogen heel vol. ( ze doen overigens niet zeer)
    Gisteren deed ik even een ovulatietest en tot mijn verbazing begon die weer wat donkerder te kleuren. Vanmorgen ook maar even voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan en die bleef negatief.
    Wat denken jullie? Komt mijn eisprong nog? Of is dat niet logisch?
    Heb niet het idee zwanger te zijn behalve die rare misselijkheid en buikpijn. Of zou het dan toch misschien?
    Ik twijfel of ik deze week even een bezoekje zal brengen aan de huisarts.
    Wat zal ik doen?
    Alvast bedankt.

p.s: Kan ik trouwens aan mijn huisarts vragen om een echo zodat ze misschien iets meer kunnen vertellen over mijn eisprong? Of beslist een ha altijd zelf of dat nodig is en zal hij niks op mijn vraag uit doen?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nijnonijntje,

de HA zal je inderdaad niet om deze reden doorsturen voor een echo; daarvor is het allemaal te normaal zal ik maar zeggen. Het kan best zijn dat je deze keer een lngere cyclus hebt dan anders en dat je nu over 2 weken inderdaad ongesteld wordt. Het kan ook zijn dat je deze cyclus een keer geen eisprong hebt gehad, dan is je menstruatie meestal ook anders en volgt die misschien één dezer dagen. En missciein wordt je wel gewoon als anders ongesteld binnenkort. Maar aan de positieve ovutest denk ik dat je deze keer gewoon een langere cyclus hebt. Een zwangerschap lijkt me gezien je verhaal en de test niet. Ik kan niets met zekerheid zeggen, maar dit vermoed ik.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina