Kraamverband - hoe - wat - waar - welk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door P73, 21 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Bij mijn vorige zwangerschap was in mijn verzekeringspakket het kraampakket meeverzekerd. Nu helaas niet meer. Omdat ik toen in het zh ben bevallen heb ik mijn kraampakket nog staan en koop ik geen nieuwe (heb trouwens opnieuw zh-indicatie).
    Maar heb nu een vraag over kraamverband, dit is nml. het enige wat ik gebruikt heb uit het pakket;
    Ik kan me herinneren dat het van Kotex was. Ik weet alleen niet of het echt speciaal kraamverband is. Ik heb gister Kotex maandverband supermegapluxlarge ;) aangeschaft, maar weet dus niet meer of dat hetzelfde is als kraamverband.
    Anders misschien bij de apotheek proberen? Hier verkopen ze alleen bij de AH Kotex, verder nergens, ook niet bij de etos of kruidvat!

Welk maand/kraamverband hebben jullie gebruikt of gaan jullie gebruiken voor de eerste periode na de bevalling.

2. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

bij kruidvat kan je ook van die grote lappen krijgen.

of wat ik zelf heb gebruikt zijn van die inlegluiers.
    zijn over het algemeen wat goedkoper.

groetjes sandra

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik heb nog gisteren van mijn schoonzus gehoord dat ze bij de prenatal kraampaketten verkopen mischien kan je daar eens kijken.

4. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Ik wil juist geen kraampakket, want ik heb nog een complete staan van vorig jaar. Daarnaast beval ik in het ziekenhuis, dus de kans dat ik er iets uit nodig heb is erg klein.
    Alleen kraamverband heb ik nodig, dat heb ik er vorige keer wel uit gebruikt!

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Bij iedere drogist kan je kraamverband halen.
    Mijn man heeft ze ook regelmatig voor mij gehaald en veelook hihi hij is op een gegeven moment allemaal langs geweest.

6. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    en anders de apotheek die heeft het zoiezo! ;)

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    In mijn kraampakket vorig jaar zat kraamverband van de apotheek. Zelf heb ik nog verband bijgehaald van de drogist. En deze keer ga ik het halen bij de apotheek. Vond ik veel fijner kraamverband.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als er maar niet te veel plastic in verwerkt zit.
    Door de ks heb ik amper gevloeid en de kraamzorg raadde mij inderdaad Kotex aan.
    Heb uit het kraampakket amper wat gebruikt dus...ik geef het aan de vk bij mijn nacontrole, zij hebben er een goed doel voor.
    Elmo

9. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Ja precies, ik hoorde ook dat in het kraamverband van Kotex de minste plastic zit en dat dit in principe wordt aangeraden. Maar dat is dus nergens (?) te koop hier in de buurt tot nu toe, in elk geval niet bij de drogisterijen in de buurt.
    Bij de AH hebben ze Kotex super +++ maxi (ofzoiets, haha!), maar of dat hetzelfde is als kraamverband?!?!?!?!?!

10. Gerda1977

Gerda1977 Actief lid

5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Ik heb de kraamverbanden van de Kruidvat vrij lang gebruikt, en later de maandverbanden van Kotex. In het begin vond ik de kraamverbanden wat lekkerder zitten, omdat ze dikker en zachter zijn. Ik kon in het begin nogal moeilijk zitten met al die blauwe plekken en hechtingen van onderen, als ik er weer aan terugdenk :(

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Moet je ook spullen in huis hebben als je in het ziekenhuis bevalt?
    (natuurlijk wel kraamverband en zeiltje enzo) maar voor de rest?
    Dat is me eigenlijk tot nog toe nog niet helemaal duidelijk.

12. Gerda1977

Gerda1977 Actief lid

5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Je moet het wel in huis hebben, voor als je toch thuis bevalt. Als het bijvoorbeeld heel snel gaat en je redt het ziekenhuis niet meer.

Deel Deze Pagina