Duizelig!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door plientje123, 29 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. plientje123

plientje123 Actief lid

20 jun 2007
    117
    0
    0
    hallo, ik ben sinds een paar dagen enorm duizelig. Niet de hele dag, maar het komt ineens opzetten (terwijl ik gewoon zit ofzo!) en dan krijg ik het warm en heb ik het gevoel dat ik onderuit ga. Verder heb ik urenlang het gevoel zo boven mezelf te zweven in een soort halfduizeligheid. Kent iemand dit? En wat zou het kunnen zijn. Bloeddruk was goed bij de controle vorige week. Ook ijzer is goed. Moet ik er mee naar de verloskundige?

2. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    ik zou toch even je VK vragen.. Kan je bloedsuikerspiegel zijn... Ik ben geen expert natuurlijk maar ik zou morgen gewoon ff bellen..

3. plientje123

plientje123 Actief lid

20 jun 2007
    117
    0
    0
    Niemand die weet wat dit kan zijn? Of me even bemoedigend toe wil spreken? :(

4. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    nou ik denk niet dat het wat is, en ik wil je wel bemoedigend toespreken..Maar ik weet het ook niet sorry... Gewoon ff bellen morgen...Succes

5. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    mischien wel te lage bloeddruk!ff vk navragen als je blijft houden!

6. babel

babel Actief lid

25 aug 2006
    110
    0
    0
    Ik heb hier ook last van. Heb het toen aan de VK gevraagd en zij heeft gekeken naar mijn bloeddruk en het ijzergehalte in mijn bloed maar alles was goed. Wat zij mij toen heeft geadviseerd is om bijv ipv 3 keer per dag 6 keer te eten, elke keer kleine beetjes. Nu heb ik het nog steeds wel af en toe maar het is wel minder geworden sinds ik vaker op een dag eet.
    Wie weet heb je hier iets aan maar ik zou het zeker wel even tegen de VK zeggen als je weer gaat.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm ik voelde me zo als ik te weinig dronk...

heel naar gevoel v ond ik

en je kan het je vk altijd vragen he.. daar zijn ze voor tenslotte :)

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Kan idd een lage bloeddruk zijn. Ik heb van mezelf een hele lage bloeddruk dus ik ben toch al snel duizelig.... En dat de bloeddruk goed is bij de vk verbaast me niet.. Was bij mij ook steeds, hij was zelfs hoger dan normaal. Je bent vaak toch wat zenuwachtig, waardoor je bloeddruk wat stijgt en dus goed is. En het is en blijft een moment opname.

Misschien heb je een mogelijkheid on hem te meten op het moment dat je je duizelig voelt?

9. Saskia78

@bluesky: even offtopic.. maar wat heeft je mannetje een schattig rompertje aan op die foto :)

10. Femmes

Femmes Actief lid

19 jun 2007
    348
    0
    0
    Hai Plientje!

Ik heb hier ook last van. Realiseer je dat je momenteel ruim een halve liter extra bloed aan het aanmaken bent om je kleintje te kunnen voeden. Bij mij daalt mijn bloeddruk wel drastisch, maar dit is ook maar een momentopname. Wat bij mij helpt: ijzerhoudende voeding & appelstroop!

suc6

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hehehe... Leuk he! Volgens mij komt hij van de HEMA. Ik heb hem gekregen dus ik weet het niet zeker... :D

12. Saskia78

hmm en wat ook vrijwel meteen hielp toen ik wat ijzertekort had..
    was liga fruitkick
    daar zit extra ijzer in.. en ik voelde me eigenlijk dan vrijwel meteen een stuk beter

overigens.. wat het juiste ijzergehalte is is voor iedereen verschillend
    ik kreeg bij 6.5 al hartkloppingen, "opvliegers" en het gevoel flauw te vallen.. terwijl dat op het randje van "goed" is en de meeste mensen pas veel lager klachten krijgen en dan dus vaker duizelig en dergelijke.. dan meteen hartkloppingen en de rest :)

@bluesky: mja ik heb nu een camo-pakje van ik geloof de bijenkorf
    (en tis ook een meisje.. dus niet te gek maken qua camo op zich) maar dat is bijna te klein alweer :)

13. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Hoi,

Ik heb dit ook gehad. Bij mij was het hyperventilatie en te hoge bloedsuiker ,maar deze is inmiddels weer gedaald. Nu heb ik nog last van hyperventilatie, maar alleen als ik mij druk maak. Ik heb 3x gehad dat ik onderuit ben gegaan, maar zodra je je druk maakt komt er even te weinig bloed in je hersenen zodat je helemaal duizelig wordt en naar adem snakt.

Let op dat je door je buik af en toe ademhaalt en dat je rustig praat en niet vergeet adem te halen (dit was bij mij het geval) Probeer ook even zo min mogelijk je met het huishouden bezig te houden, want je bent steeds aan het bukken en dat kun je er nu even niet bij hebben. Ook moet je leren langzaam op te staan zowel uit je bed als van de bank of stoel en orienteer eerst even. Hoop dat het je helpt.

Kuss Diaan

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zoals al eerder gezegd zou het bloeddruk en ijzer kunnen zijn. Heb zelf lage bloeddruk en vooral rond de 20 weken heel veel duizelig geweest en zelfs twee keer (bijna) flauwgevallen ... hoort erbij, maar als je je zorgen maakt gewoon even bellen met je vlos. Die vindt dat niet erg hoor!

Deel Deze Pagina