toch graag een ziekenhuisbevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door suusvdw, 23 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

tot een week terug was ik er eigenlijk van overtuigd dat ik thuis zou willen bevallen.
    Tot vorige week, ik heb toen voor de 2e keer een bloeding gehad.
    Ineens wist ik heel zeker dat ik in het ziekenhuis wil bevallen, gewoon voor mijn eigen gerust stelling. Ook loopt mijn zwangerschap met veel kwaaltjes en houdt ik al weer een paar weken vocht vast.
    Nu heb ik morgen een afspraak bij de verloskundige en dan wil ik dit bespreken. Zie hier eigenlijk wel een beetje tegen op.
    Nauurlijk is het mijn beslissing, maar ben een beetje bang dat de verloskundige minder positief gaat reageren.
    Zijn er meer vrouwen die hier ervaring mee hebben, hoe ging dit bij jullie?

gr Suzanne

2. Janjansje

Janjansje Lid

14 nov 2008
    78
    0
    0
    Friesland
    Als de vk zegt dat de bloedingen 100& géén reden zijn om te bevallen in een ziekenhuis, zou ik gewoon eens naar zo'n 'kennismakings' avond gaan die ziekenhuizen geregeld organiseren voor zwangeren die daar (mogelelijk) gaan bevallen.

Ik heb dat ook gedaan en ik wist toen zeker dat ik voor een thuisbevalling zou gaan.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Waarom zou verloskundige daar niet positief op reageren? Het is harstikke normaal om in het ziekenhuis te bevallen. Je hebt een keuze: ziekenhuis of thuis. Als je voor ziekenhuis kiest, dan zal ze er echt niet raar van opkijken hoor. En ongeveer de helft van voorgenomen thuisbevalling eindigen toch gewoon in het ziekenhuis. Dus zo'n rare keuze is het niet.

Ik wilde bijvoorbeeld perse in het ziekenhuis bevallen. Geen haar aan mijn hoofd dat dacht thuis te bevallen hoor. Omdat ik het gewoon fijner en veiliger vond. Ik moest er niet aan denken om midden in de heftige weeen toch naar het ziekenhuis te moeten als er iets mis zou zijn. En achteraf ook heel blij met die keuze, want ik was toch in het ziekenhuis beland, want mijn zoontje had in het vruchtwater gepoept.

Dus gewoon je keuze vertellen aan de verloskundig. Ze zal er echt niet raar van opkijken.

4. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik weet zelf eigenlijk al helemaal zeker dat ik in het ziekenhuis wil bevallen. Dus hoef eigenlijk geen kennismaking meer.
    Voor mijn gevoel en voor mijn rust kies ik toch voor een ziekenhuisbevalling.

gr Suzanne

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb ook een ziekenhuis bevalling aangegeven, mijn keus, en daar valt niet over te twisten, maar dat hebben ze ook niet geprobeerd hoor ;) ze willen juist graag dat je je op je gemak voelt!

6. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Je verloskundige gaat gewoon mee hoor in het ziekenhuis. Het is alleen de locatie die verandert! Pas als je 'medisch' wordt krijg je er een gyn bij! In het ziekenhuis huur je feitelijk de ruimte met als voordeel dat er een dokter in de buurt is (tenminste overdag wel)

Gewoon doen, je verloskundige vindt dit heel normaal!

Deel Deze Pagina