180+2?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mistra, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje is langzaam van 5 naar 4 flessen aan het gaan. De afgelopen 3 dagen werd ie tussen 6.30 en 7.30 wakker en ging het dus prima. Maar vanochtend hoorde ik hem om 4.50 uur al. Heb het even aangehoord en ben naar 'm toegegaan. Meneer was aan het schreeuwen van de honger, een flesje was het enige dat hielp.

Ik dacht; doe ik een flesje met 90+2, dan kan ie weer ff vooruit. Maar nee hoor, gillen geblazen toen het op was. Toen nog maar een fles met 4 scheppen en dus komt ie vandaag uit op 5 flessen. (anders teveel voeding... echt balen van die 30 scheppen als je een veelvraat hebt ;))

Dit vind ik geen probleem, maar ik vraag me het volgende af:
    Mag ik bij 'te vroeg wakker' ook een fles geven van bijvoorbeeld 180 water met 2 scheppen? Dat is dan wel erg veel water, maar ik denk dat ik hiermee wellicht ook voor een paar uurtjes z'n dorst/honger kan stillen.

Weet iemand dit?

2. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    Ik denk persoonlijk dat je dan beter een kleine papfles kunt geven om zijn honger te stillen desnoods met iets minder schepjes erin, maar af en toe boven die schepjes uitkomen is geen ramp hoor. vaak is het maar een korte periode dat ze even van hun ritme afwijken.

succes

3. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Dat zou misschien ook kunnen ja, maar ik denk dat ie gewoon het gevoel moet hebben een 'normale' fles te drinken. En wellicht een stuk zuigbehoefte. Maar een speen blieft meneer niet meer...

Zou zoveel extra water 'kwaad' kunnen?

De hele dag is in elk geval flink door elkaar geschud wat betreft het soort van 'schema' dat we hebben...

4. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    tja of het veel kwaad kan weet ik niet, weet wel dat doorgaans als een kindje last van ontstopping heeft men vaak wat extra water toevoegd aan de fles, of een normale fles met minder schepjes erin omdat om die reden de ontlasting vaak ook wat dunner wordt.

als de ontlasting van je kleine al dun is zou ik het niet doen, maar goed ik ben geen arts of wat dan ook, je kunt het natuurlijk altijd even vragen op het cb wat je het beste kunt doen, ik kan alleen maar zeggen wat ik zou doen.

Ik zou zelf dus een klein papflesje geven of gewoon de normale fles en dan zal ie voor die dag dus een fles extra krijgen maar daarvoor zou je eventueel ook weer van de andere flessen die hij krijgt iets af kunnen halen zodat je het op die manier toch weer iets rechttrekt als je er niet graag overheen wilt zitten.

Daarbij is dat van die max van een liter toch alweer enigzins achterhaald hoor en is het mits het natuurlijk niet een halve liter o.i.d. betreft totaal geen ramp als een kind er voor korte periode overheen komt omdat zijn behoefte wat groter is dan normaal het geval is.

succes meid

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Idd n papflesje óf in iedere fles 1 schepje minder doen..?

6. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hier zijn we ook de laatste fles aan het afbouwen.
    Moest er maandag per direct mee stoppen van het CB. Ja dat zal wel.. Maar volgens hun zou ze anders niet genoeg honger krijgen om de bijvoeding goed te eten. Ja hmhm.. daar ben ik t niet mee eens, ineens stoppen, dan wordt ze standaard om 4/5 uur wakker. Ga het dus gewoon langzaam afbouwen hoor met die laatste fles. Of dat voor anderen ook zo is, weet ik niet, maar hier is t denk ik beter.

Ben pas sinds afgelopen zaterdag met de papfles begonnen ivm allergieen, en per gisteren met een rijstwafeltje en klein hapje groente. Ze drinkt altijd al die fles om 23 uur tot op de laatste druppel (slapend) leeg..
    Ze krijgt nu 's middags 2 rijstwafeltjes, en om 18 uur een groentehapJE (meer ernaast dan erin) en om 19.00 uur de Nutrix-fles (6 dessertlepels) met 200cc..
    En daarnaast dus nog 3x 200cc, dus eigenlijk nog 3x 200cc melk, 1x 200cc pap en 1x 120cc melk per dag. Drinkt alles meestal, op soms 20/30cc na, leeg.

Ineens die fles van 23 uur laten vervallen bleek gisterenavond al geen optie. Ze werd spontaan al om 23 uur wakker, terwijl ze dat nog never never nooit niet gedaan heeft, moets haar altijd wakker maken voor de laatste fles!
    Heb gisteravond toen 120cc gegeven met 4 schepjes. Ga dit nu een week doen. Dan ga ik een week 60cc met 2 schepjes geven, en dan pas stoppen.. Dan heeft ze ook meer bijvoeding en ik verwacht dat het dan soepeler gaat dan als ik nu ineens die laatste fles eraf trek, terwijl de bijvoeding nog geen bal voorstelt, omdat de helft er toch naast gaat...

Als het dan te snel gaat, merk ik het zelf wel als ze te vroeg wakker wordt. En ze wordt al elke dag om 06.00 uur wakker :) dus eerder zit ik niet op te wachten. Zodra ze er aan toe is, kan die laatste fles wel vervallen, en anders kan t cb echt de boom in :) het gaat ook om mijn nachtrust hoor.... Ook al krijgt ze nu een papfles om 19 uur, nu in een keer stoppen terwijl ze altijd die 5 voedingen gewend is, vind ik zo raar voor mn eigen gevoel...

7. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    gewoon pas een fles laten vallen op het moment een groentehap echt voeding is geworden ipv een paar hapjes.

niks aantrekken van cb, al krijgt ze volgens mij best wel veel melk waardoor ze geen trek heeft in iets anders, maar goed dat kun jij zelf beter inschatten.

ik zou wel opletten dat mocht je over zijn gegaan of gaan op opvolgmelk dat ze niet meer de hoeveelheid binnenkrijgt als ze nu krijgt, want dan is het wel echt veel te veel zeker als ze ook nog fruit e.d. krijgt.

jij bent niet eerder begonnen met bijvoeding zo te lezen, dus is het ook niet zo vreemd dat er nu nog meer naast dan in het mondje gaat, geef je elke dag een paar hapjes zul je zien dat je binnen een week op een heel potje zit, en dan is het tijd genoeg om een fles te laten vervallen.

desnoods om de fles te halveren bij wijze van spreke, maar je zult zien dat als bijvoeding meer hoofdvoeding gaat worden de flessen er straks ook niet meer zo lekker ingaan, zeker niet als je ook nog eens opvolgmelk geeft.

8. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Grrr... hier was het 4.30 (!) vanmorgen... Of beter gezegd vannacht ;) Heb echt het gevoel dat meneer hier de boel opnieuw aan het 'regelen' is... Ik ben sinds een week of twee een beetje met bijvoeding begonnen en dat gaat steeds wat beter (maar die paar happen vervangen nog niks) Een fles met Nutrix geef ik vanaf 4 maanden en sinds een week krijgt onze boef 'sochtends ook een fles Nutrix.

Ben toch wel benieuwd hoe dat gaat vanaf 6 maanden. Met echte bijvoeding en opvolgmelk. Dan telt er dus een ander maximum dan 30 schepjes? Ben benieuwd of onze veelvraat dat aankan.. :)

Voorlopig vandaag -net als gisteren- in ieder geval weer 5 flesssen ipv 4. Morgen weer een dag...

9. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    alles op zijn tijd meid, je zult zien dat als de groente en fruit zo ineens hartstikke goed gaat hij ook minder behoefte heeft aan die flessen.

als je straks op die opvolgmelk zit precies hetzelfde dat vult ook veel meer en heeft ie ook niet zo snel trek meer.

succes (vanacht)

Deel Deze Pagina