18e ronde

Discussion in 'Zwanger worden' started by Amke, Sep 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amke

Amke Nieuw lid

Nov 26, 2015
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal ik zit even met het 1 en ander. Vorig jaar juni zijn wij begonnen met onze kinderwens. Hiervoor was ik al 1.5 jaar van de pil af. Echter tot op heden nog geen resultaat.
    Wij zijn in het ziekenhuis geweest en alles is goed; spermaonderzoek, bloedwaarden, echo. Ook heb ik een regelmatige cyclus van 26 dagen.
    De Gyn had ons geadviseerd nog een jaar te proberen en dan terug te komen. Ik vind dit persoonlijk wel lang

Toch vraag ik mij wel eens af, moet er niet meer onderzocht worden.. Wat vinden jullie?

2. lacey0

lacey0 Actief lid

Nov 5, 2014
    376
    8
    18
    Bij ons zijn alle onderzoeken ook goed maar toch nu na 2 jaar nog niet zwanger.
    Wij moesten eigenlijk eerst totaal 2 jaar proberen voor ze iets wilde doen, maar als compromis 3 maanden eerder begonnen maar dan met IUI zonder hormonen.
    Nu zijn we precies 2 jaar later en hebben we een afspraak staan en dan gaan we over op iui met hormonen.

Ik vind de 2 en half jaar dan dus wel erg lang. Ik zou aangeven dat 2 jaar normaal is als er geen oorzaak is (dat is mij verteld door meerdere gynaecologen in verschillende ziekenhuizen) dus dat je nog max een half jaar wil wachten.

Maar is er trouwens geen HSG onderzoek gedaan. Dat is bij mij na een jaar als een van de eerste onderzoeken gedaan. Want als dat niet is gedaan zou ik daar sowieso meteen om vragen!

3. Amke

Amke Nieuw lid

Nov 26, 2015
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik dacht inderdaad ook dat het wel lang zal zijn... Er is inderdaad geen hsg gedaan. Alleen bloed en spermaonderzoek.
    Ik heb een e-mailadres van fertiliteitsverpleegkunde dan zal ik haar misschien kunnen mailen. Bedankt in elk geval voor je reactie. Jullie zijn ook al een poos bezig

4. Amke

Amke Nieuw lid

Nov 26, 2015
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Verder niemand?

5. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Ik zou vragen om een hsg, hierbij worden je eileiders doorgespoten om te kijken of ze toegankelijk zijn, daarna zou ik nog max 6 maanden zelf thuis proberen. Na die 6 maanden zou je kunnen starten met iui, dit kan zonder en met hormonen.

6. Keija

Keija Bekend lid

Jun 30, 2016
    717
    6
    18
    Wij zijn na 1,5 jaar zelf proberen naar de huisarts gegaan. Doorverwezen naar het ziekenhuis voor onderzoek. (Bloed, zaad en eileiders bekijken). Alles was goed, dus geen reden om een traject in te gaan. We werden nog een half jaar naar huis gestuurd omdat het Daar beleid was dat je na 2 jaar zelf proberen traject in mocht.
    Wat ik begreep is dat 90% binnen twee jaar zelf zwanger wordt, en dat ze dat uiteraard eerst willen proberen. Maar als het bij jou na die tijd nog steeds niet is gelukt zou ik zeker graag willen weten of alles goed zit. Het zou fijn zijn als je weet dat alles goed zit, zodat je niet 'voor niets' elke maand zit te hopen...
    Edit:ik weet niet of ik het nou goed heb begrepen. Ben je sinds juni vorig jaar bezig, en dus nog niet de 2 jaar voorbij? Dan weet ik niet hoe snel ze die onderzoeken doen.

7. Honey1985

Honey1985 Lid

Apr 22, 2016
    97
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ook alle onderzoeken ok en niet zwanger kunnen worden. Ik heb ook een HSG gehad en deze was ook prima. De gyn zei dat van de vloeistof van de HSG nog wel eens vrouwen zwanger worden. Bij ons niet het geval. Wij waren toen bijna 2 jaar aan het klussen en zijn daarna meteen met IUI begonnen. Ik kreeg er 6 vergoed van het ziekenhuis en met de 5e was het raak. Alles bij elkaar zijn wij bijna 3 jaar bezig geweest eer dat ik zwanger was.
    Ik zou echt vragen om die HSG, dan weet je of je eitjes ook daadwerkelijk in je baarmoeder terecht komen. Zo niet zijn er nog andere opties om zwanger te worden.

Succes in ieder geval, en geef vooral de moed niet op.

8. Amke

Amke Nieuw lid

Nov 26, 2015
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb even contact gehad met de fertiliteit verpleegkunde en ze zien geen reden om een hsg te doen. Inderdaad ben vanaf juni 2015 bezig.. Ik laat het maar even voor wat het is..

9. AadeeBee

AadeeBee Actief lid

Apr 26, 2016
    322
    41
    28
    Vervelend Amke...
    Ik zit met dezelfde vraag inderdaad, wanneer verder onderzoeken?
    ik ben in juli 2015 gestopt met pil, na 10 maanden ivm onregelmatige cyclus bij gynaecoloog terecht gekomen. Interne echo's, bloedonderzoeken en spermaonderzoek: geen bijzonderheden. Nu na 14 maanden nog geen zwangerschap.
    Een HSG is echter niet gedaan. Waarom wordt dit niet gedaan? Het lijkt me nogal van belang om te weten of er geen vernauwingen in eileiders zitten..
    Wat is jullie ervaring? In welke fase wordt een HSG gedaan?
    Ook ben ik benieuwd wanneer er naar (vijandig) baarmoederslijm gekeken wordt. Jullie daar ervaringen mee?

10. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Na 1,5 jaar kregen wij de eerste onderzoeken.. na bijna 2 jaar kregen we pas een hsg en aankomende maand voor het eerst iui mits t njet net verkeerd uitkomt.. we zijn dan bijna 2,5 jaar verder...

11. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Vervelend hoor.. Nog 1 jaar zelf proberen, als je het zo graag wilt en het slaagt niet. Gelukkig zijn jullie eerdere onderzoeken wel goed! Kun je dat in ieder geval doorstrepen op het lijstje👌

Je zou misschien een balletje kunnen laten rollen voor nog wat verdere onderzoeken. Niet dat je direct aan de beurt bent, maar wel dat er alvast iets in gang wordt gezet.

Heel veel succes. Komt allemaal goed 😊

12. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

May 12, 2014
    1,767
    760
    113
    Female
    Amsterdam
    Ten eerste wat vervelend voor jullie!

Ook bij ons alle onderzoeken goed en mocht ik kiezen of ik gelijk nog een hsg wilde doen of na een half jaar proberen. Heb gezegd dat ik dit gelijk wilde omdat ik det half jaar anders weer twijfel aan of mijn eileiders wel toegankelijk waren. Uiteindelijk kwam ook hier niets uit.
    Vorige week gebeld of we drie maanden eerder konden starten met iui omdat ik het zelf proberen helemaal zat was/ben. Dit kon echter niet en we moeten nu tot december nog proberen.

13. Elfi

Elfi Bekend lid

Dec 17, 2014
    551
    65
    28
    Oh wat vervelend!!
    Maar helaas ken ik het ook maar al te goed.
    Ik ben november 2014 gestopt met de pil en helaas tot nu toe ook geen zwangerschap. Ook geen miskramen. Gewoon nog niks.
    Sperma is onderzocht, was iets langzaam, maar niet ernstig. Echo gehad, baarmoederslijmvlies zag er goed uit. Laparoscopie gehad, zag er ook goed uit.
    Alles goed dus... maar omdat het sprema iets langzaam is, mochten we na 1,5 jaar IUI doen zonder hormonen.
    Nu 4 gehad, zonder resultaat.

Het lijkt me dan toch dat ze wel een naar hormonen enz mogen gaan testen. En eventueel meer...? Iui met hormonen?

We hebben er nu wel naar gevraagd, maar we moesten maar langskomen voor een afspraak. Al van te voren lieten ze al een beetje doorschemeren dat ze dat nog niet van plan waren. We hebben de afspraak 3 oktober. Maar ik denk dat we de 2 keer iui nog mogen doen, en dan maar weer zelf moeten gaan proberen.

Wat is hsg precies?

Share This Page