Haiii dames, mijn zoontje is sinds zondag flink verkouden. Hij heeft gelukkig maar 1nachtje verhoging gehad, maar hij begint nu met hoesten. Zal ik toch even morgen laten luisteren bij hem? Er zit nu een vervangend arts, dus betekend dat ik flink bitchy moet doen om hem ertussen te krijgen, want hij zat al vol. Hier even de situatie nu: Hoestbuitjes Snotneus Hoor veel slijm bij t ademen Hij heeft t niet benauwd, geen koorts, is vrolijk, eet en drinkt goed dus dat is fijn. Smeer met luuf, spray zoutoplossing, heb tussiskind gehaald, hoofdeinde omhoog, lekker in bad gedaan met zwitsal adem vrij etc. Is het gewoon ff aankijken? Of toch maar ff bellen om te laten luisteren of t niet op zn longetjes zit?
Zelf zal ik niet bellen zolang de kleine nog eet,drinkt en vrolijk is maar in jouw geval zou ik voor eigen gemoedsrust voor het weekend een afspraak maken zodat je niet met eventuele onnodige zorgen het weekend in gaat. Succes en beterschap voor de kleine.
Bij deze symptomen mocht ik voor m'n jongste altijd (24 uur) naar het AMC bellen, omdat zij deelnam in een onderzoek naar astma bij heel jonge kinderen. Wat zij me dan vooral vroegen, was of ze echt moeite had met ademhalen. met name of je de neusvleugels wijd open ziet gaan bij het inademen. dat schijnt echt een teken van benauwdheid te zijn. Zij hoest zich vaak helemaal suf, maar ze heeft nog nooit iets op haar longen gehad. Bij koorts wordt het wat anders, en bij benauwdheid dus ook. Maar met een 'gewone' verkoudheid (en zo lees ik het wel in jouw post) zou ik niet naar de dokter gaan.
laatst ben ik met deze klachten ook naar de dokter gegaan van onze meid. Maar zolang ze vrolijk is drinkt, en goed alert is er niets aan de hand. baby's laten goed zien hoe ze zich voelen.
Ik ga hiermee niet naar de ha. Allen als ze echt benauwd zouden zijn (maar dat is nog nooit voorgekomen) en als de koorts langer dan drie dagen aanhoudt.
Ook ik zou niet gaan. Eigen ervaring inmiddels. Je wordt er afgewimpeld door de dingen te doen en gebruiken die je al doet. Zonde van je tijd Mijn zoon was 9 maanden lang verkouden. Hebben ze ook niks aan gedaan omdat er niks aan te doen is. Een baby is tot zijn eerste jaar 80% van de tijd verkouden. Daarna gaat het beter. Hier een zoon van 14 maanden en is nu nauwelijks nog verkouden.... Ik zal wel bellen als je zoon langer dan 3 dagen koorts heeft (38,5+) slecht eet en drinkt en suffer wordt. Dan is het tijd om aan de bel te trekken.
Bedankt voor de reacties! Dan bel ik niet. Vandaag lekker een pyamadagje houden. En als het echt erger wordt dan is er altijd de HAP nog denk ik dan maar zo.
80% van de tijd verkouden? Mijn dochter is 11 maanden en misschien 4 keer een weekje snotterig geweest... Maar bij een gewone verkoudheid ga ik inderdaad niet naar de huisarts. Even op koorts en benauwdheid letten..