Ons dochtertje gaat na de zomervakantie naar de basisschool. Inmiddels hebben we natuurlijk het informatiepakket van school ontvangen en hierin wordt aangegeven dat de kids twee keer per week gymles hebben en dat ze hier aparte gymkleren voor moeten hebben: t-shirt met korte broek en makkelijk aan te trekken schoenen. De schoenen worden denk ik de klitteband gymschoenen van de scapino en een t-shirt is ook duidelijk. Maar wat voor korte broek dragen kleuters met gymles? Is dat echt zo'n sportbroek (dus tot iets boven de knie) of kan ik ook zo'n klein kort broekje bij de h&m halen? Zoiets als op de foto dus. Kan dit, of vinden ze dit te kort als gymbroek? Wat is jullie ervaring?
Bij ons gymmen de kleuters bijna elke dag. Mijn oudste draagt een gewoon shirtje, een legging tot de knie en gymschoenen met elastiek van de Scapino. Ik vind zo'n heel kort broekje niet zo geschikt ook ivm evt schuren als ze klimmen enzo.
Bij ons gymmen de kleuters in hun ondergoed ( lees: hemdje en onderbroek)... Wel zo makkelijk voor de leerkrachten met het aan het uitkleden On-topic: broekje volstaat denk ik prima! Ik neem aan dat ze niet heel lastig gaan doen bij die kleintjes
Hier gymen ze bij de kleuters in hun ondergoed. zolang je een broekje makkelijk aan en uit kan krijgen is het wel goed denk ik.
Mja ik denk dat een willekeurige korte broek prima is. Hier een korte broek model "afgeknipte trainingsbroek". Eerst eentje boven de knie... En afgelopen jaar wilde ze graag een 3/4-broek. Gewoon van scapino trouwens... Hangt bj de sportbroekjes.
Ja, in hun ondergoed gymmen had weer een hoop duidelijkheid geschept, maar dat is bij ons op school dus niet de bedoeling. Ik denk dat ik even bij de scapino kijk wat daar hangt (moet ik toch heen voor de schoentjes) en anders kan ik altijd dat broekje van de h&m nog halen.
Lijkt me een prima broekje! Mijn dochter gaat met zo'n soort broekje peutergymmen, kan ze prima mee rennen en klimmen.
Ik zou even checken of korte broek en shirt ook voor de kleuters geldt, want hier hebben ze alle vier, op inmiddels twee verschillende basisscholen, gewoon in hemd en onderbroek gegymd steeds. Terwijl shirt en korte broek vanaf groep 3 wel gebruikelijk is en de schoolgids algemeen noemt dat dat gymtenue moet zijn.
Ons meisje heeft een soort fietsbroekje/legging tot net op de knie in haar gymtas zitten. Gekocht bij de Action. Die ze overigens nooit aandoet want de andere kindjes gymmen in hemd en onderbroek en ze wil niet buiten de boot vallen haha
Als het inderdaad een korte broek moet zijn zou ik een anderbroekje nemen dan deze. Het zijn nogal in kijk broekjes en erg kort. Ik zou een lang broekje doen of een korte legging. Pas een stel gekocht bij dethalon, ook kort maar geen inkijk of halve billen te zien.