Ik heb een vraag, Hier ben ik normaal heel pietluttig over veilig vervoeren maar soms ga ik met mn ex mee in de auto met ZL en die heeft een fiat 500c. Heel leuk maar als je de Maxi-cosi tobi er in wil krijgen moet hij door het dak. Voor een lange rit geen probleem uiteraard. Maar voor even naar de stad een heel gedoe. Kan ik mijn zoontje van 2 niet gewoon op een verhoging achterin zetten voor die hele kleine stukjes? ik zit er dan zelf naast dus kan zorgen dat hij niet aan de wandel gaat in de auto. En hij heeft uiteraard gewoon een riem om.
Ik vind het echt niet veilig genoeg. De gordel loopt zeer waarschijnlijk langs zijn nek, omdat hij te klein is. Denk je maar in wat er gebeurt bij een ongeluk.
Ik zit met net zoiets... Maxi cosi tobi past niet in de auto van m'n moeder (gordel te kort) en heb hem daarom pas een keer noodgedwongen meegenomen in een autostoeltje met gewone gordel. Maar voel me er echt niet fijn bij, dus ga denk ik een ander stoeltje rege. Die tobi is echt groot. Misschien kan je wat op mp vinden wat makkelijker past voor deze ritjes?
ja daar heb ik ook aan zitten denken. Heb alleen al 2 Tobi's. Een die standaard bij mn ouders staat en een bij mij. Heb zelf geen auto dus vind het maar een gedoe. gordel kan onder zn armpje door dat zit best goed voor mn gevoel. Had hem laatst voor een ritje van een paar 100 meter gewoon in de gordel. Maar daar voelde ik me idd helemaal niet prettig bij. :x
Ik zou het veiligheidshalve niet doen. Ook niet voor 'kleine stukjes' naar de stad. Je hoeft zelf ook niet de persoon te zijn die de aanrijding veroorzaakt. (Denk hierbij aan de man die met een psychose met 237 km per uur op een gezin in rijdt) Bekijk eens filmpjes waarbij er crashtesten worden gedaan.. Alleen al als je een kind niet goed bevestigd in een daarvoor bestemde autostoel waar ze nog in horen zie je al de immense impact. Ik vind 2 echt nog te jong voor een verhoger
Gordel onder een arm door dan helpt een gordel echt niet afdoende hoor. Ik snap heel goed het gedoe nu, maar ik zou zelf geen onnodige risico's willen nemen wat dat betreft.
Nee zeker niet doen, ik vind het zelfs een belachelijk idee voor een 2-jarige. En de gordel onder de arm door doen ook. Als je zoontje te groot wordt voor de groep 1 stoel dan ga je over op een groep 2 stoel mét rugleuning, en zeker niet een losse zitverhoger.
Gewoon in stoeltje, ook al is het een kippeneindje. Met 30 km/u is er al niet veilig, kan de bestuurder nog zo netjes rijden, als er ineens een kind de weg op rent of iemand geeft onverwacht geen voorrang...
Als je zelf nog een tobi hebt staan maar geen auto hebt kun je dan niet standaard in auto van je ex zetten? Verder vind ik het enorm onveilig want je kindje heeft geen enkele bescherming bij een aanrijding. Sowieso mag vervoeren op een verhoger pas vanaf veel ouder dan 2.
Ik zou een twee jarige niet op een verhoger zetten. Mijn vier jarige zet ik nog niet op een verhoger en mijn 5 jarige (130 cm lang) gaat alleen op een verhoger als het echt niet anders kan.