Middagslaapje = ochtendslaapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Friesland90, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hallo,

Ons zoontje slaapt meestal van 's avonds 23.00 - 07.00.
    Dan geef ik hem de fles om 07.00 en slaapt hij daarna verder tot 11.30.

Dit houdt in dat hij s middags niet meer hoeft te slapen, maar heel eventjes een half uurtje ongeveer, langer ook niet.
    Ook heb ik al een aantal keren geprobeerd om hem s ochtends wakker te houden zodat hij s middags slaapt, maar hij valt gewoon in slaap. Zelfs in de box met allemaal speeltjes om zich heen etc.

Maakt het uit dat hij s ochtends slaapt i.p.v. s middags?
    Kennelijk heeft hij er wel een systeem in zitten en een ritme, alleen is het wat afwijkend. Ik vraag mij af of dat uit maakt.

2. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze beeb heeft precies hetzelfde slaapritueel. Ook hij slaapt 's middags niet zoveel meer, hooguit nog een uurtje of anderhalf. Als ze zich er goed bij voelen, lijkt mij het prima. Het is normaal dat sommige baby's 's ochtends langer slapen (www.slaapbabyslaap.nl)

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik zou het zo laten, en niet proberen de tijden te veranderen. Misschien gaat ie dan 's nachts etc weer komen. Het slaapje gaat wrs steeds verder richting de middag omdat hij 's morgens langer wakker kan blijven.

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Lori, want een ontzettende leuke link. Hartstikke bedankt. Ik heb al even rondgekeken op de site, maar zal me straks nog wat beter inlezen..

Melisa, dat is ook wel zo inderdaad. Straks heeft ie nog minder slaap nodig, en wordt hij vanzelf moe in de middag omdat hij s ochtends niet slaapt. Acht het maakt eigenlijk ook niet uit..

5. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Het maakt helemaal niet uit wanneer je baby slaapt. Zolang hij vrolijk energiek is wanneer hij wakker is, is het prima toch?
    Goed dat je hem gewoon zijn eigen ritme laat bepalen!

6. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ja gelijk heb je ook inderdaad..!!

7. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0