Beste voedingsdeskundige, Ons zoontje is volgende week 4 maanden oud. De eerste drie maanden heb ik fulltime borstvoeding gegeven maar vanaf 2 maanden en 3 weken wilde hij van 's middags 12 uur tot 's avonds 12 uur elk uur drinken en kwam nog twee keer 's nachts. Hierdoor sliep hij slecht en dit had weer effect op heel zijn ritme. Vanaf drie maanden kreeg hij 's avonds en bij z'n late voeding een fles en hij sliep door tot de volgende ochtend. Ook was hij veel ontspannender en vrolijker. Vanaf dat moment ben ik de borstvoeding af gaan bouwen en de eerste week sliep Tobias heerlijk door. Een week later kwam hij rond 6 uur/7 uur voor z'n een voeding en sinds vorige week komt hij rond half 4 's nachts weer voor een voeding. Omdat hij 5 voedingen krijgt van 180 + 6 (het maximale volgens mij) geef ik hem 's nachts borstvoeding. Dit is zijn ritme op dit moment: 8.30: 180+6 (op klein bodempje na op) 12.30: 180+6 (op) 16.00/16.30: 180+6 (op) 18.00/18.30: aan de borst (hongerig) 20.00: 180+6 (op) naar bed 23.00/23.30: 180+6 (op) 3.30/4.00: borstvoeding Ik heb al geprobeerd 'm 's nachts weer in slaap te wiegen of speentje te geven maar hij heeft echt honger en gebruikt de borst ook niet als speen. Misschien handig om te weten: Hij doet dik 10 min over zijn fles en woog bij de 3 maanden check bij het cb 6,8 kg en was 65,5 cm. Hij krijgt Friso HA. Ik hoop dat je ons kunt helpen, ik zou namelijk graag willen weten hoe we zijn honger kunnen stillen of dat het gewoon een fase is. Hij is namelijk ontzettend veel wakker overdag en veel dingen aan het oefenen en aan het doen. Ik zou ook graag willen weten of hij nu niet te veel krijgt door flesvoeding en borstvoeding. Ik hoor graag van je!
Hoi, 5 flessen van 200 ml (180 ml water met 6 schepjes voeding) is inderdaad de maximale hoeveelheid flesvoeding. Qua verzadiging is het goed om het drinktempo in de gaten te houden. 15-20 minuten is een goed drinktempo, niet te snel/langzaam. Verder kun je tussendoor of in het flesje wat extra water geven (10-20 ml per keer) voor tijdelijk wat voller gevoel. Is er een speciale reden dat je de HA/Hypo-Allergeen geeft? Van borstvoeding kan je kindje niet te veel krijgen, dus dat is verder prima hoor! Groetjes Angelique
Daar ben ik weer Tobias krijgt HA omdat dit ons is aangeraden als beste combinatie met borstvoeding en omdat mijn man hooikoorts heeft. Hij lijkt nu wel genoeg te hebben aan z'n flesjes icm fruit in de ochtend, hij laat nu van z'n eerste twee flesjes ongeveer 50 ml staan, de andere drie flesjes drinkt hij helemaal leeg. De drinktijd blijft nog steeds maar tien minuutjes, ik heb stand 1 van de drie standen speen van difrax geprobeerd maar die lijkt nog groter dan de smal versie van de speen die bij de fles hoort. Heb jij nog tips ivm een kleinere flesspeen? Ook blijft tobias 's nachts komen, vannacht wel 3x :s Ik geef 'm ook maar 1 borst omdat hij dan in slaap valt en dan leg ik 'm weer in z'n eigen bedje maar hierdoor komt hij soms wel twee keer 's nachts (of 1x 's nachts en 1x heel vroeg in de ochtend, te vroeg voor z'n fles). Heb je hier nog tips voor? Is rijstemeel misschien een optie? Ik wil geen bloem geven omdat hij al snel last heeft van z'n darmpjes (al heeft hij daar met z'n fruit helemaal geen last van). Alvast bedankt!
Hoi, Zo te lezen is het inderdaad fijn om Friso HA te blijven geven tot in ieder geval 6 maanden, ivm verhoogde kans op een koemelkallergie. Misschien kun je eens een speen nr 1/small proberen? 10 minuten is inderdaad nog wat aan de snelle kant. De juiste speen vinden voor je kindje is helaas vaak even uitproberen. Rijstebloem (meel is helaas niet te koop) wordt vaak pas vanaf 6 maanden geadviseerd bij kindje met een verhoogde kans op een koemelkallergie. Misschien dat je dit eens met het cb kunt overleggen. Behalve letten op het drinktempo en evt. 5 flessen van 200 ml of 6 flessen van 165 ml, wat extra water kun je op het moment niets doen voor de verzadiging. Dan doe je wat je kunt. Groetjes Angelique