Oorbelletjes bij kleine kindjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Femmetje, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmetje

    Femmetje Bekend lid

    24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Mijn vriendin heeft gisteren oorbelletjes laten schieten bij dr kleine meid van 4 maandjes. Ik moet zeggen het staat erg lief. Wat vinden jullie hiervan? Ze heeft erg veel commentaar ook erop gekregen dat zoiets niet hoort enzo. Was benieuwd naar jullie meningen, zo''n kindje kiest er natuurlijk niet zelf voor. Maar ja dat geldt wel voor meer dingen waar niet moeilijk over gedaan wordt door de omgeving.
     
  2. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Zou het zelf persoonlijk niet laten doen maar is ieder zijn keuze vind ik. Ik vermoed dat de baby daar weinig last van heeft. Ik weet dat ze in Spanje elk meisje dat geboren wordt automatisch oorbelletjes laten schieten om meisjes van jongens te onderscheiden.
     
  3. Jmr

    Jmr Niet meer actief

    Ik hou er persoonlijk niet zo van, zo'n klein meisje met oorbelletjes.
    Mn meisje krijgt ze dus ook niet eerder als dat ze een jaar of 4 ofzo is.
    Ik weet dat mn schoonmams het prachtig vind, maar ik vind het dus echt
    niet mooi....
     
  4. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik zou het zelf niet snel doen zeker niet als ze zo jong zijn. vind het persoonlijk gewoon niet mooi, maar iemand moet dat helemaal zelf weten.

    joyce
     
  5. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik persoonlijk vind het niet horen bij zon kleintje...Ik vind het geen gezicht als een kleintje met oorbellen of armnbandjes ofzo rondlopen, dat vind ik leuk als ze peutertje zijn ofzo..

    Maar ja, het is persoonlijk en zal daar ook niemand op beoordelen...
     
  6. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Mensen moeten het natuurlijk zelf weten... maar ik vind het er echt niet uitzien... :(

    Veel juweliers doen het trouwens ook niet, oorbellen schieten bij zulke kleine kindjes.
     
  7. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik zelf persoonlijk vind het te jong. De meeste juweliers schieten pas gaatjes vanaf 6 jaar. Dat ze iemand gevonden heeft die het al doet op zo'n jonge leeftijd is al uitzondelijk.
     
  8. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Och ja, dat moet iedereen voor zich weten, er gebeuren wel ergere dingen met kindjes.

    Persoonlijk vind ik het wat goedkoop staan en zou ik het nooit doen. Maar goed, dat is dus heel persoonlijk.

    Verder ben ik benieuwd hoe lang dit topic openblijft, vorige keer werd het ook nogal een reltopic, helaas.
     
  9. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik vind het een afschuwelijk gezicht. ik vind dat kindjes een beetje moeten snappen wat het is. ik heb mijn moeder een jaar gek gezeurd om oorbellen. toen kreeg ik duidelijk te horen 'één kik en we staan weer buiten, met of zonder'. ik was heel stil! ;) hetzelfde gold voor mijn broer, die viel bijna flauw maar hield z'n mond haha. nee hoor, hier ook geen baby met oorbellen, vind het niet passen, daar hebben ze straks nog tijd genoeg voor.
     
  10. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik vind het persoonlijk ook niet mooi, dus onze kleien meid zal voorlopig nog zonder oorbellen door het leven moeten!
     
  11. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Ik vind het persoonlijk ook nog veel te vroeg. Mijn meiden krijgen pas gaatjes als ze veeeeel ouder zijn en alleen als ze er zelf om vragen. Vanaf een jaar of 7 lijkt mij wel prima, daarvoor mag het van mij nog niet.
     
  12. Lynn22

    Lynn22 Actief lid

    30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Ik zou het ook nooit doen. Vind het ronduit lelijk.
    En ook bij die kleintjes van een jaar of 5 vind ik het nog niks. En of het jongetjes of meisjes zijn maakt niet uit. Pas vanaf een jaar of 10 vind ik het leuk. Als ze er zélf om vragen.

    Een armbandje vind ik altijd wel leuk, ook bij een baby'tje. Zo een met een plaatje en de naam erop ofzo. Had ik zelf vroeger ook. Is prima, en doet ook geen pijn!
     
  13. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    die heeft mijn zoontje ook, gekregen bij de geboorte van mijn moeder. aan de ene kant staat zijn naam en aan de andere kant z'n geboortedatum. denk dat hij em tot 1 jaar om kan, daarna gaat ie in de kast waarschijnlijk.
     
  14. Femmetje

    Femmetje Bekend lid

    24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Ik bedoel deze topic ook niet om een rel of wat uit te lokken hoor. Maar vroeg het me gewoon af of 4 maandjes niet wat vroeg was want het is dan toch een beetje voor de 'show' maar zoals ik al zei ik vind t best wel leuk staan hoor maar vroeg me gewoon af wat anderen hiervan vinden, zo vaak zie je het niet (tenminste hier niet)
     
  15. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hier in belgie word het wel vaker gedaan zo jong oorbelletjes schieten.
    ik zou het dus ook zo jong doen als ik een meisje mocht krijgen.
    ikzelf was 3weken toen ik ze kreeg en heb mijn ouders daar nooit kwaad om genomen want heb nooit ergens last van gehad.
    kan mijn oorbellen nu ook maanden uitlaten zonder dat de gaatjes toe groeien.
     
  16. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hier is nog niet zo lang geleden een topic over geweest. Probeer het maar even met de zoekfunctie.

    Doe ik deze dicht! ;)
     

Deel Deze Pagina