Moet het even van me afschrijven/typen. Ben vandaag precies 41 weken zwanger en ik ben het wachten zoooo zat! Afgelopen donderdag bij VK geweest en die heeft inwendig gevoeld of ze al kon strippen. Helaas was het van binnen nog niet week genoeg dus helaas. Bloeddruk is inmiddels (voor mijn doen) flink verhoogd naar onderdruk 90. Moet maandag weer naar de Vk en dan gaan ze een nieuwe poging doen om te kijken of er wat te strippen valt. (dat inwendig onderzoek viel trouwens nog best tegen, of ben ik gewoon een mietje?) Ben het wachten zooo beu! En dan wordt er wel gezegd dat je bezig moet blijven maar geloof me, met dat logge lijf van mij kan je niet veel meer. Wil ook niet te veel meer van huis weg, want stel dat er wat gebeurt dan moet je toch eerst weer naar huis. En de meeste karweitjes die gedaan konden worden zijn inmiddels ook wel weer gedaan. Begin nu een beetje aan het idee te wennen dat het mss wel een inleiding zal gaan worden, niet dat dat een prettige gedachte is maar dan weet je iig waar je aan toe bent. En waar ik ook nog heel erg van baal en waar niemand wat aan kan doen is dat mijn moeder ons zou komen assisteren indien nodig na de bevalling, ook ivm weinig uren kraamzorg. Maar ja mn moeder heeft alleen komende week nog maar vakantie (van de 3 die ze had). Dus dan zal je net zien dat ik moet bevallen en dat zij dan moet werken. (Ze werkt in de zorg, dus zeggen dat ze dan weggaat kan niet). En als ik daar aan denk dat ze niet bij de bevalling zal zijn, dan staat het huilen me helemaal nader dan het lachen. Sorry voor mijn klaagzang maar moest het even kwijt. Liefs Marone Owja en dan heb ik het nog niet eens over alle telefoontjes/smsjes en hyvesberichten over dat het kind er nog niet is...(telefoontjes neem ik al niet eens meer op, geen zin meer in )
He bah, dat is inderdaad vervelend. Maar echt: als je baby er klaar voor is, dan komt het! Een bevalling verloopt toch het beste als het op een natuurlijke manier begint, en niet als de boel nog niet rijp is. Maar vervelend is dat gewacht wel. Met de eerste liep ik er vijftien dagen overheen. Hoop dat jij spontaan bevalt, heeeeel snel! En anders is het echt het beste als het nog een dagofwat duurt. Succes ermee!
straks wens je dat je 10x dat onderzoek mag ondergaan dan de bevalling zelf hahahaha ik vind inwenduie onderzoeken niet erg, maar ik heb er nu al zó veel achter de rug dat ik een pro ben geworden haha. tja vervelend die 41 weken meid, hij/zij zit ook véél te lekker en knus in je buik kan me heel goed voorstellen dat je nu gewoon kennis wil maken met je kindje en dat t te zwaar wordt, maar er is er nog nooit één achter gebleven, dus je kindje komt wanneer ie wil komen. overigens, je mag niet langer zwanger zijn tot 42 weken toch? dus dan weet je dat je binnen nu en een week je kindje vasthoudt houdt de moed erin, komt allemaal goed heel veel succes en sterkte.
Ik ben ook nog niet zo ervaren (afgezien van een enkele keer eendebek bij de HA) maar vond het letterlijk en figuurlijk een k*tgevoel Weet ook dat het nu wel op gaat schieten en dat het nog max een week gaat duren voordat we onze kleine in onze handen hebben. Maar ja ik zit al vanaf week 37 van ja nu kan het komen, we zijn er klaar voor. En als je dan de 40 wkn passeert dan baal je al. En nu baal ik dus nog meer met 41 weken. Ach ja nog een week ......*dreaming*........
Wij alle aug mamma zitten ook al te wachten........ Maar pieker dan niet zoveel, heeft ook geen zin en ga leuks doen alhoewel is heel erg vervelend. Sterkte!
Hi, Balen inderdaad! 1 voordeel als je ingeleid wordt kan je een beetje plannen dat je moeder bij de bevalling is. Maar ik hoop voor je dat het eerder begint! Misschien kan je voor jezelf voor wat afleiding zorgen (bergje films huren en op de bank hangen ofzo). en inderdaad nog max een week hoor! Das voor jou waarschijnlijk heel lang, maar het duurt niet eeuwig! Jooze
Ik zou het denk ik ook zoooo zat zijn met 41 weken! Ik hoop dat het kind op mij lijkt want ik was stipt op tijd Veel succes in ieder geval!
Meid ik begrijp je helemaal, ik ben morgen 41 weken en ik zit ook helemaal stuk. Ik kan niet meer! Mijn lijf wil niet meer en ik maak mezelf ook helemaal gek....ik wil gewoon dat de kleine komt, maar helaas heb ik het niet voor het zeggen. Sinds donderdag heb ik 2 cm ontsluiting, maarja tot op heden nog niks, ik word dinsdag gestript....ben benieuwd of dat gaat helpen...ik hoop het z. Maar genoeg over mij, nogmaals ik begrip je helemaal en ik wens je heel veel succes en sterkte toe! Liefs
Allereerst vreselijk balen meid! van mijn eerste ben ik gestript met 40 weken ivm hoge bloeddruk wat later zwangerschapsvergiftiging bleek te zijn. De tweede is geboren met 41w 1d en uit zichzelf begonnen. Een inwendig onderzoek is nietprettg maar het strippen doet nag wat meer pijn. Gelukkig maar even en wie weet...gaat het helpen bij het opgang brengen van de weeen. Hoe dan ook, het blijft vreselijk rot maar als het met 42 weken nig niet begonnen is zullen ze het gaan inleiden dus het eind is in zicht! Succces met de laatste loodjes!
Ja, het is echt onwijs vervelend om zo lang te moeten wachten! Ik heb mijn hele zwangerschap bij de acupuncturist gelopen. Ik was ook zo ontzettend blij dat hij mij met 40 weken en 6 dagen een handje geholpen heeft! De bewuste dag heeft hij 2 naaldjes gezet en dezelfde avond is de bevalling begonnen en de volgende ochtend om 06:15 is mijn dochtertje geboren! HEEL VEEL SUCCES NOG!
Ik ben 38 weken zwanger maar ik moet zeggen, ik ben het ookal echt zat hoor. wil mijn gewone kleren weer aan gewoon weer op mijn buik liggen. Ik word soms gek dat mensen blijven kijken naar je buik alsof ze nog nooit een zwangere vrouw hebben gezien, de reactie,s van nauw je loopt al lekker op je laatste hoeveel weken moet je nog pfff in het begin is het ook heel leuk maar nu niet meer. tips laat shirtjes drukken met de maanden en de weken wand mensen blijven vragen.
Heb al sinds dinsdagnacht om 3 uur 3 cm ontsluiting en ineens gestopt en zit hier nog steeds en baby is er nog niet....
Hoi linda, Hoe kan dat dan als je al 3 cent onsluiting heb, mag je dan niet naar het ziekenhuis. met hoeveel cent mag je dan wel naar het ziekenhuis hoeveel weken ben je?
Ik heb er zelf vorige keer 42 en 1 dag mee gelopen, en ik begrijp je gevoel helemaal. Probeer niet thuis te gaan zitten en niks doen. Ik werd ook raar aangekeken door een dorpsgenootje, toen ik met 41,5 week nog in de H&M aan het shoppen was (20 km van huis). Maar een kind valt er over het algemeen niet zomaar uit en als je iemand meeneemt (vriendin, zus, moeder) kan er toch weinig mis gaan. Je klinkt of je toe bent aan een uitje en ik zou zeggen, neem het er nog even van. Al is het maar op een terrasje in je woonplaats. Ik weet zelf dat het best kan schelen als je er even uit bent geweest. En telefoontjes: zeg gewoon: als het er is stuur ik wel een geboortekaartje/bel ik wel. Dan stopt het vanzelf. Niet heel je verhaal gaan doen aan de telefoon, want dan denken mensen dat je je ei kwijt moet (leuke woordspeling) en dan bellen ze een dag later weer.
Vandaag 39 weken, ja omdat weeen is gestopt en het rommelt nu wel af en toe maar niet meer weeen, afgelopen vrijdag nog naar VK geweest en zegt dat er kans is dat je wel mee kan lopen zodat eer nog geen weeen is.
Ik denk dat er aardig wat meiden zijn die je begrijpen hoor! Ik ben vandaag uitgerekend, maar nog geen beebje in zicht... Als de dagen nu nog langer gaan duren word ik gek! Ik hoop voor je dat er vandaag wat te strippen valt. Ik denk dat je het op een gegeven moment zo zat bent dat het je niet meer uitmaakt of je gestript, ingeleid of wat dan ook wordt. Ik hoop dat je snel je wondertje in je armen mag houden. Succes!
Ik herken het meid, ik ben zelf telaat bevallen 42+1 en ingeleid.. ik werd het op een gegeven moment ook zo ontzettend zat en ik zat tegen het inleiden op maar achteraf is het allemaal heel erg meegevallen. Ik zal me verder niet druk over maken, het kan niet lang meer duren en je hebt je kleine in je armen
Als ik dit zo lees denk ik oooooojeee... Vandaag ben ik 40 weken en 1 dag zwanger. Nu de uitgerekende datum voorbij is ben ik ineens zo bang dat de bevalling niet uit zichzelf zal beginnen. En dat nu ik nog maar 1 dag overtijd ben. Het is net of het nu niet meer voor de 42ste week zal beginnen. Ik leef dus helemaal met jou mee, want jij bent zelfs al een stukje langer overtijd. Maar je moet maar zo denken. Het komt nu natuurlijk wel heel dichtbij. Ook al moeten ze dan uiteindelijk misschien wel gaan inleiden. Je beebje komt er hoe dan ook. Sterkte!