onbehoorlijke vraag

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jalou, May 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik ben nu zwanger van mijn 2e. Mijn oudste is 21 maanden als zijn broertje wordt geboren. Redelijk snel, maar het mocht. We wilden graag een tweede en hebben de mazzel gehad dat het snel raak was.

Maarr nu begin ik een mooie buik te krijgen en gaat het mensen opvallen. Het 1e wat ze vragen is: Hey leuk ben je zwanger? En daarna wordt zeker in 75% van de gevallen aan me gevraagd of het gepland was!!!

Dat vraag je toch niet. De eerste paar keer reageerde ik nonchalant, maar naar mate ik er meer over nadenk vind ik het gewoon brutaal. Ik zelf vraag het nooit. Natuurlijk denk ik het weleens, maar je bemoeit je daar gewoon niet mee.

Is dit herkenbaar?

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Ja, herkenbaar hoor. Het is mij ook al enkele malen gevraagd. En ik zou echt niet weten waarom... Goed ik ben niet héél oud, maar ook zeker niet ontzettend jong (28 jaar), maar ik ben getrouwd, heb al jaren een baan, ... Waarom zou het niet gepland zijn?
    Maar ik denk dat mensen er niets vervelends mee bedoelen, misschien zijn ze zelf ooit ongepland vader of moeder geworden? Of ze weten gewoon niet zo goed hoe ze anders moeten reageren oid :D

3. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Aan mij is dit inderdaad ook wel een paar keer gevraagd, vind dit ook een erg vervelende vraag. Wij hebben wat hulp nodig gehad bij het zwanger worden en dan krijg je dan zo'n vraag! Denk dat mensen het inderdaad niet verkeerd bedoelen, maar ik zou het zelf ook nooit aan iemand vragen. Het is eigenlijk hetzelfde als vragen: 'was het een ongelukje?' Alleen net met wat andere woorden.

4. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    2,629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Kijk dat ze het bij mij vragen sta ik niet van te kijken want het is onze derde en mijn kleine meisje is dan net 17 maanden als de derde geboren wordt en mijnn zoontje is dan 3jr5mnd
    Maar ik vind het een mooi verschil tussen de eerste en tweede dus beetje rare vraag. Niet echt op zijn plaats.
    Maargoed je hebt altijd mensen die het vragen.

Xxx joyce

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier door mijn leidinggevende of het gewenst was.. Pardon.. Moest echt ff tot tien tellen.. Was 29 en al 8 jaar samen met mijn vriend.,

6. Alita

Alita Niet meer actief

Ja ik snap dat je het niet zo leuk vindt ...maar ach is het nu zo erg? Zou je dit niet zelf gevraagd hebben voordat je zwanger was aan iemand anders?
    Vaak kom je achter dingen als je het zelf meemaakt dat het idd niet leuk is.....maar ik zou het ook snel vinden hahahah

7. an12

an12 Actief lid

Dec 3, 2011
    487
    0
    16
    Female
    huismama
    overijssel
    ja heeeeeeeeeeel herkenbaar..ik ben 22 dus nog vrij jong, en echt iedereen vraagt aan me of het gepland is. Ik kan ook niet zo goed tegen die vraag..net of je het even snel tussendoor kan plannen ofzo. Maarja vooruit..ik zeg gewoon volmondig ja!!

Toen een collega van me wist dat ik zwanger was vroeg ze dit ook..toen ik dus "ja" zei was haar volgende vraag: "en..heeft het lang geduurt???" (zoiets vraag je toch niet!!!! we waren andershalf jaar al bezig, maar dat ga ik haar niet vertellen!!) ik heb maar gezegt: ja hoor de wip was zo gebeurt:)..en toen zei ze niks meer.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,506
    36,463
    113
    Ja, ook hier herkenbaar, bij de eerste, bij de tweede en nu weer.

Maar, ik moet er bij zeggen, mijn vader is zo iemand die dat ook kan vragen (en vroeg aan mijn nichtje), maar dan echt gewoon uit interesse en zeker niet lullig bedoelt. Ik heb hem toen wel uitgelegd dat het niet zo'n nette vraag is, maar nu snap ik die kant ook weer wat beter.

9. priscil

priscil Bekend lid

Aug 22, 2011
    713
    1
    18
    ja die vraag stelden ze mij ook !
    28 jaar, 8 jaar samen met mijn man,
    rare vraag hoor maarja ... je hebt er ook rare mensen bij zitten!

10. Alita

Alita Niet meer actief

waarom heeft iedereen het over haar leeftijd....het ging er toch om dat ze de kindjes zo snel op elkaar kreeg hahahaha...

@Suus idd wat jij schrijft...soms bedoelen mensen het heus niet verkeerd hoor....meestal zoeken wij er zelf te veel achter!

11. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    hier heeft een iemand het aan ons gevraagd... ook ik vodn het on behoorlijk... maar goed... hij was de enige.. dus... maar goed.. kan het me ergens voorm stellen, ik be 25 vriend toen 37.. maar al 5 jaar bij elkaar, vaste baan, eigen huis, 2 autos enz.. dus anders zijds dus ook onlogisch..

12. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja, is mij bij beide kindjes gevraagd. Had niet zozeer met de tijd tussen de kindjes te maken, maar met mijn werk. De eerste kwam tijdens mijn laatste jaar van promotietraject (was met proefschrift bezig dus), wat veel :$ en :( gezichten veroorzaakte. Terwijl ik ook verloofd was, al ruime tijd samenwoonde, en 29 was. De tweede kondigde zich inderdaad onverwacht snel aan. Ik was 9 weken zwanger toen ik mijn proefschrift verdedigde. En erg misselijk. Maar het was zeer gewenst, we dachten al wel over een tweede, en gebruikten geen anticonceptie dus het was ook niet ongepland. Meer onverwacht snel (gezien ik ook borstvoeding gaf en een heel rare cyclus had).

Ik zou zoiets nooit vragen. Maar ik moet toegeven dat ik het me wel eens AFvraag, of het gepland of per ongeluk was. Maar wat maakt mij dat uit? Dat is mijn zaak toch niet? :( Heel onbehoorlijk !

13. Dana

Dana Niet meer actief

Bij de eerste vroeg men dit ook aan ons, 9 jaar getrouwd, allebei in de 30, allebei vaste baan en koophuis. Duh........ ;)

Nu geef ik standaard het antwoord dat een zwangerschap simpelweg niet te plannen is, ook al zou je willen.

14. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

Feb 2, 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    De vraag of het gepland is krijg ik ook regelmatig, terwijl we ook al een dochter van 4 hebben. Bijzondere vraag blijft het.

Een andere vraag die ik nu een paar keer gekregen heb, is of het spontaan is of dat we hulp hebben gehad. Aangezien het een tweeling is en omdat er meer dan de standaard 2 jaar tussen zit?? Ik vind hem ook echt in de categorie 'bemoei je met je eigen zaken' vallen.

Ligt er trouwens wel enorm aan wie het vraagt en in welke context of ik wel of geen antwoord geef.

15. Syrse

Syrse Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon eens heel raar terugkijken en een leuk antwoord terugkaatsen ;) Hoeveel ze op hun rekening hebben staan bijvoorbeeld, is ook lekker onbeschoft. Of dat je het niet had gepland, want je wist eerlijk waar niet dat seks tot kinderen leid :p

Wij zijn net zwanger van ons eerste en zelfs wij hebben de vraag al gehad. Ik snap de logica erachter ook niet. Kindjes kun je toch niet plannen? :(

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb die vraag echt serieus nooit gehad, en dat terwijl ik bij de eerste 25 was en mijn scriptie aan het schrijven was.
    Bij de tweede vroeg niemand en ik vertelde het dus zelf maar. Sam was namelijk niet gepland, maar wel het mooiste cadeautje dat ik ooit heb gehad :)

17. watwordhet

watwordhet Actief lid

Feb 27, 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    ik denk dat mensen dit vragen als het bij hunzelf lang duurde (herken bij mezelf het wel toen wij nog niet zwanger waren en er wel mee bezig, zodat je weet wat de verwachtingen zijn..duurde uiteindelijk 4 jr)

Daarnaast vind ik het inderdaad geen erg nette vraag, maar waar ik me echt gruwelijk aan erger is aan mensen die dan zeggen tja het was een ongelukje!! Hoe kan een kind nou een ongelukje zijn!!! tuurlijk het kan niet op dat moment gepland en wel gewenst zijn, maar dat noem je toch geen ONGELUKJE!!

sorry moest ik efffe kwijt:)

18. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Bij ons heeft iedereen gevraagd of het gepland was. Ook wat vragen of het gewenst was en of we er blij mee waren. Ik voelde me in het begin dus best k.t

Kreeg het gevoel alsof ze me geen goede moeder vonden ofzo, kmoet zeggen dat ik mede door dat me heel erg onzeker voel

19. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

Mar 31, 2012
    1,207
    0
    36
    bij mij kindjes zit er 18 maanden tussen kreeg toen tehoren van iemand je bent toch geen broed machine vond het zo domme opmerking

20. Ibas

Ibas Bekend lid

Mar 23, 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Oh ja hoor, hier ook! En ook echt ontzettend vaak al. Bij de eerste trwns ook...

Onze kleine meid is 2,5 als de tweede komt. Waarom ze het vragen? Geen idee. Komt waarschijnlijk als eerste in hen op. Ik antwoord altijd gewoon met een big smile; jazeker!! En probeer me er verder maar niet druk om te maken...

Of we lang bezig zijn geweest wordt ook regelmatig gevraagd. Daar heb ik dan wat meer moeite mee. Al hebben wij met beide zwangerschappen enorm veel mazzel gehad en waren we snel zwanger.

Share This Page