op welke leeftijd beginnen met zindelijkheidstraining

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Imke24, Dec 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Imke24

Imke24 Actief lid

Jan 31, 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Onze dochtertje is nu 2 jaar en 4 maanden.. haar al een hele tijd aan het proberen op het potje te laten zitten of op de wc.. maar dit wil ze pertinent niet. Ze is nog klein dus vind het niet zo probleem.. maar wanneer zijn jullie begonnen met de zindelijkheidstraining.. en begon je kindje het toen ook zelf aan te geven?
    BVD

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon 22 maanden en zindelijk in 1,5 week (dagzindelijk)
    Dochter 24 maanden en zindelijk in 3 dagen. Terugval in de vakantie gehad (27 maanden), twee maanden niet zindelijk geweest en daarna weer wel in 2 dagen.

Wij hebben gekeken naar:
    - verschil kennen tussen nat en droog
    - zelf (makkelijke) broek naar beneden kunnen doen
    - kleine gerichte opdrachten pakken (pak de rode bal)
    - interesse

En het boekje: Zindelijk in één week van Gina Ford.

3. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    zoon was nog geen 22 maanden oud, bij de eerste introductie met po deed hij het. maar hij meldde vanaf 1,5 alle poep en plas net van te voren. ik heb hem dan in zijn ledikant gebracht en daar deed hij het. ik wist niet wat ik moest doen met zo een jong kindje dus rustig naar ledikant en daarna verschone. ik heb hem nooit meegenomen naar wc als ik zelf moest.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Bij de tweede met twee jaar en twee maanden, daarvoor was ik namelijk hoogzwanger en uitgerekend, dus zindelijkheidstraining kwam me niet echt uit ;). Gewoon het potje neerzet en uitgelegd wat de bedoeling was, ze ging er zelf op. Eerst 1 x per dag, toen 2 x, meerdere keren en 2 maanden later was ze overdag helemaal zindelijk.
    Voor mijn zoontje hadden we ook gewoon het potje neerzet in de badkamer, met 22 maanden ging hij er zelf opzitten toen hij toch al bloot rondliep voor hij onder de douche ging. 3 maanden later was hij overdag zindelijk, tussendoor was hij namelijk een keer ziek geworden en had toen ook even een week of drie een terugval.

5. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    hahaha schrik niet!toevallig kreeg je net die mensen die vroeg begonnen zijn.

6. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Hier is zoonlief 2 jaar 2 maanden. Zo af en toe wil hij op de wc of potje maar weinig interesse hoor.
    Hij kondigt het echt nog niet aan als hij moet.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Eva wilde er ook nog niet aan met 2 jaar. Af en toe plaste ze op het potje en op de wc als ik het vroeg, nooit uit zichzelf. Zelf vond ik het ook niet handig omdat Lisa sondevoeding kreeg, dus heb ook niet mijn best gedaan ervoor. Vlak voordat Eva 3 werd wilde ze opeens wel vaker naar de wc en toen was ze binnen 1 week zindelijk. Een paar maanden later was ze 's nachts ook zindelijk.
    Lisa was van de een op andere week zindelijk met 2,5 jaar, heb er echt niets voor hoeven doen. Een maand ervoor had ik het idee dat ze het nog niet voelde als ze moest plassen en toen opeens had ze het wel door en was ze opeens zindelijk. En meteen daarna ook 's nachts.

8. yeps

yeps Bekend lid

Aug 27, 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Kijk naar waar je kind aan toe is.
    Oudste was er heel snel mee en zeer geïnteresseerd, die is net voor haar tweede verjaardag in n week zindelijk. Niet eens echt getraind, n makkie.
    Jongste is nu 2,5. Draagt n luier en geeft regelmatig aan op de wc te willen plassen, lukt soms en soms is ze net te laat. Poepen op de wc wil ze niet en verder nog niet geïnteresseerd in zindelijk worden dus dat komt nog wel.

Je kindje is nog erg jong en als ze echt niet wil zou ik t niet forceren.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier al met 1 jaar (dochter) en 18 mnd (zoon) potje ingevoerd. Als ze wilde gingen ze er op, paar keer per dag. Eerst geen resultaat, later steeds vaker. Met 23 mnd begon zoon het zelf ook aan te geven en weer thuis (want we waren toen nog op vakantie) luier uit. Binnen een paar dagen was hij zindelijk.Poepen was iets moeilijker, maar ook dat lukte binnen een paar dagen.

Dochter was zindelijk met 2j2mnd. Ze gaf niets aan, maar was heel vervelend met verschonen en daar had ik genoeg van. Afgesproken met haar dat ze de volgende dag geen luier meer kreeg en op het potje moest gaan. Als het lukte kreeg ze mooie onderbroeken die haar vriendin ook had. De volgende dag was ze na een ochtend zindelijk.

Share This Page