19.30 uur in bed, na 2 uur nog niet slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rodelief, 24 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ons mannetje gaat al heel lang om 19.30 uur naar bed. En dat ging en gaat ook eigenlijk wel prima. Alleen de laatste 3 weken blijft hij heel lang wakker.
    Hij huilt of zeurt niet hoor. Hij is gewoon lekker aan het kletsen. Maar gisteren bijv. sliep hij om 22.00 uur nog niet.
    Zal dit een fase zijn??
    Want ik vind het toch wel fijn als hij wat sneller in slaap valt, want als wij naar bed gaan en hij slaapt nog niet moeten we heel stil doen anders wil hij bij ons zijn.
    s`middags slaapt hij ook nog. En dat heeft hij echt nog wel nodig al zijn er ook dagen bij dat het s`middags wel eens een uur duurt voordat hij in slaap valt.
    Heeft iemand tips of gelijke ervaringen??

2. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi,

hier precies het zelfde alleen gaat dominique iets eerder naar bed tussen half zeven en zeven en het komt vaak voor dat ze om half negen nog niet slaapt, zoals je zegt niet huilen hoor maar spelen met haar beer of haar vlinder of gewoon lekker kletsen en staan in bed.
    Dan komt het moment dat ze even huilerig wordt geef ik haar haar speentje en dan binnen vijf minuten slaapt ze.

Ach zolang ze niet alles bij elkaar krijst vindt ik het niet zo'n probleem, ik denk dat het een fase is hoor!!

jette

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hier ook sinds kort een wakker-blijver. Vooral 's middags, maar gisteren voor het eerst ook 's avonds een uur (maar ik denk dat ik haar er gisteren gewoon te vroeg in had liggen).
    Ik zou zeggen, probeer hem 's middags iets eerder wakker te maken en/of hem 's avonds eeen half uurtje later op bed te leggen. Een half uur spelen kost minstens zoveel energie als een uur in bed kletsen gok ik zo ;)
    Mijn ervaring is nl dat ze vooral zo lang blijft kletsen in bed als ze niet moe genoeg is (duh... klinkt erg logisch, maar toch).
    En ik heb ook het gevoel dat ze niet te snel na het eten op bed moet liggen, dat slaapt natuurlijk ook niet lekker. Dus misschien wat vroeger eten???

4. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    tja zou kunnen, maar als ik haar langer laat "lopen" na haar laatste maaltijd gebeuren er telkens ongelukjes omdat ze eigenlijk te moe is om nog goed te kunnen lopen en valt ze dus of tegen de muur, of tegen de tafel.
    Ook wrijft ze zichzelf in de ogen en gaapt ze dus je zou zeggen dat ze wel moe is!

maar ze ligt en bed en begint te teuten!

jette

5. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    We eten al tussen 17.00 uur en 17.30 uur dus vroeg zat zou ik zeggen als we pas om 19.30 uur naar bed gaan.
    s`middags wakker maken vind ik ook niet echt een optie want dan is hij een uur lang uit zijn doen.
    Later naar bed zou wel kunnen maar dan blijft er niet veel tijd voor mijn man en mij over.
    Ik word af en toe zo jaloers op moeders waarvan ze zeggen dat hun kindjes om 19.00 uur in bed liggen en slapen.
    Ik ben nog tot 22.00 uur bezig.

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    maar hoezo ben je dan bezig, als het kindje toch gewoon speelt hoef je er niet heen??

ik ga alleen maar als ik haar hoor huilen en ja okay ik check een keer wat ze aan het doen is maar verder niet?

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik zou ook zeggen: iets later naar bed. Ik vermoed dat ze dan eerder slaapt. Zo werkt dat hier wel meestal in ieder geval.

8. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Komt het niet door het verzetten van de klok??
    Het is misschien lichter in zijn kamertje of hij is zijn ritme hier door een beetje kwijt?

Misschien half uurtje later naar bed, of gewoon zo laten. Zolang hij rustig in bed blijft liggen went hij aan het ritme en zou het een fase kunnen zijn...

Succes

9. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Is waarschijnlijk gewoon een fase. Wij hebben het ook al eerder met ons zoontje gehad rond 5 maanden. Daarvoor en daarna sliep hij gewoon meteen.
    Nu zitten we toevallig ook weer in zo'n periode. Hij gaat tussen 18.30 en 19.00 naar bedje en slaapt nu de laatste dagen pas rond 20.30.
    Gewoon laten pruttelen en dan gaat die fase heus weer over hoor. Kan een paar weekjes duren. Het eerder uit bedje halen overdag of later in bedje doen is naar mijn mening niet echt de oplossing als ik het bij ons zoontje dan bekijk. Als hij naar de creche is geweest slaapt hij daar slechter en is bekaf van het spelen en indrukken, maar dan nog slaapt hij dan niet meteen. Dus dat is het dan niet.
    Onze ervaring is dat het ineens weer voorbij is.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft het ook wel maar nu vooral 'sochtends. Waar hij eerst sliep van 19.00 tot 8.30 (met een fles om 7.30, daar werd hij wel wakker voor... ) slaapt hij nu van 19.30 tot 7.00. Twee uur minder... En dat is ongeveer begonnen toen de klok werd verzet. In eerste instantie was het 's avonds ook miepen maar hij sliep dan ook vaak smiddags nog 2 en een half uur. Ik heb hem toch aangewend om 's middags korter te slapen, ik haal hem nu na maximaal 2 uur uit zijn bed, hij slaapt dan van 13.00 tot 15.00. En dat is echt lang genoeg. Vaak word hij dan ook al wakker als ik de trap op kom, dus het is niet zo dat hij dan nog doodmoe is.

Op een gegeven moment hebben ze natuurlijk ook minder slaap nodig... Als is het wel lekker voor mama dat hij 's middags nog een flinke ruk maakt, kan ze ook even lekker tukken op de bank... :D

Deel Deze Pagina