19 april uitgerekend, maar nog geen tekenen dat bevalling begint, wie nog meer??

Discussion in 'De bevalling' started by sim1612, Apr 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Ja toen ik wist dat ik in april uitgerekend was (had ook mei kunnen zijn), waren er al meer dan 100 pagina's geschreven hihi. En ik vind het dan moeilijk me er tussen te kletsen.
    Ik zal nog ns komen kijken. Beter laat dan nooit toch? ;)

2. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,689
    0
    0
    Rotterdam
    Ja joh Mmeke gewoon lekker erbij komen, gezellig!

We zitten bij de laatste paar die nog moeten bevallen maar is voor straks ook leuk als de kleine er is...

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Zou Sim bevallen zijn? Ik denk zomaar van wel. Ik hoop het in ieder geval wel voor dr.

Hier gaan we ook gewoon vrolijk overtijd hoor ;)
    Nog geen baby te bekennen.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik hoop dat Sim bevallen is! En wellicht bij een van de andere dames al voortekenen?

5. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    hier even een berichtje uit het ziekenhuis....

nu 2de dag van de inleiding, gisteren een tampon met hormonen gekregen en die heeft alleen erge ongesteldheids krampen opgeleverd... maar heeft er wel voor gezorgd dat ik vanmorgen 1 cm ontsluiting had:D (joepie) Vandaag dus weer zo'n tampon gekregen, en nu om een uur of 4 flinke krampen, tegen het pijnelijke aan maar doen nog niet zeer.... wel echt om de 15 min standaard...maar jah het zet nog niet door.... hopelijk wel vanacht. maar als het alleen al ontsluiting opleverd ben ik al gelukkig, want tegen mij zeiden ze dat als ik 2 a 3 cm ontsluiting heb dat dan me vliezen gebroken kunnen worden en dan is het er binnen 12 uur. dus ik ben nu heel hard aan het duimen op, een paar centimeters...wachten duurt hier zooooooooo lang.... gelukkig is me vriend bij me van 10 tot 22. dus das wel lekker.... alleen is toch wel een beleving in het ziekenhuis liggen haha... maar ze houden de uk goed in de gaten, regelmatig hartfilmpje enzo....

nou ik hoop dat het door zet vanacht en anders ga ik heel hard duimen op die 2 cm extra onsluiting....

veel succes dames die ook nog moeten bevallen... wachten is echt vreselijk...

gr karolien

6. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Jeetje meid, wat ellendig dat het niet op wil schieten. Ik zal voor je duimen, hoop dat het vannacht een beetje doorzet.

7. sim1612

sim1612 Bekend lid

Jul 10, 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    ik ben bevallen, gister, alles is goed.
    ik vertel straks verder.

xxx

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Gefeliciteerd Sim! Ben benieuwd naar je verhaal.

Chilleke, spannend, ik hoop dat ook jij je kindje inmiddels in je armen hebt.

Hier wachten we vrolijk verder ;)

Ann en Jola nog nieuws?

En Eylem, hoe is het nu met jou en je meisje? Al een beetje bijgekomen van de bevalling en alles?

9. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Wauw Sim, gefeliciteerd!
    Ben benieuwd hoe het gegaan is.

Ik loop zelf nog steeds bol rond, heb zelfs nog geen enkel voorteken gehad. Heb me inmiddels ook maar aangesloten bij de april mama's (hoewel ik dat dus niet meer ga worden), het werd hier toch wel heel stil ineens... :)

10. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,689
    0
    0
    Rotterdam
    Sim gefeliciteerd!!!

Nou hier nog steeds niks )-:
    Morgen 41 weken...ben er zo klaar mee...

Ow Jola jij ook nog niet grrrr

11. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik ben vandaag om 17.35 uur bevallen... vertel later hoe het ging... nu helemaal verliefd:D

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Chilleke van harte gefeliciteerd met je zoon Gijs! Ben ook benieuwd hoe het is gegaan.
    Geniet lekker!

Jola en Ann, now it's up to you! en laat me niet te lang wachten ;)

13. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,689
    0
    0
    Rotterdam
    Chilleke wat fijn en natuurlijk gefeliciteerd!!!! Genietse!

Leuke/mooie naam Gijs!

Nu wij pleaseee....:):):)

14. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Chilleke gefeliciteerd! Geniet van elkaar :)

Ik ga morgenochtend naar het ziekenhuis voor onderzoek. En hoewel mijn vriend maar blijft benadrukken dat ze dan echt niet meteen ook gaan inleiden, hoop ik er stiekem toch wel een beetje op...

Vanmiddag hoorde ik dat mijn zusje maandag weer terug naar huis vliegt (ze woont in Engeland), omdat ze echt niet meer vrije dagen kan opnemen. Ik hoop dus zo ontzettend dat ze me niet die volle 2 weken over tijd laten gaan, dan zou ik namelijk dinsdag pas worden ingeleid :(

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Sim en Chilleke, van harte gefeliciteerd!! En sterkte met de eerste gebroken nachten ;)

En de meiden die nog rondlopen, sterkte, ik hoop echt dat het snel begint!

Met ons alles goed, ik had veel last van mijn hechtingen maar gaat nu beter. Irem doet het super, was gisteren al terug op geboortegewicht!

16. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

Wij hadden vandaag wel even een spannende ochtend. Ik werd wakker met het gevoel dat er iets niet klopte. En in tegenstelling tot andere keren bleef het wel erg stil in mijn buik. Ruim een half uur heb ik geprobeerd om onze beeb wakker te krijgen, het lukte me gewoon niet.

Dus toch maar de vk gebeld en we mochten meteen langs komen. Daar bleek dat mijn angst niet helemaal ongegrond was. De beeb doet het zelf nog goed, dat was een hele geruststelling, maar hij heeft wel weinig vruchtwater tot zijn beschikking.

Gelukkig is het niet zó weinig dat er een acuut probleem is, maar het is in ieder geval een reden om snel in te leiden. Vanmiddag gaan we daarom terug voor een CTG en morgen word ik ingeleid.
    Mijn baarmoeder is nog niet helemaal verstreken (ongeveer een kwart staat nog, zei de vk), dus ik krijg morgen eerst een gel en dan is het even afwachten wat er gebeurt...

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Oeh wat spannend Jola, en niet helemaal op een leuke manier.
    Laten we hopen dat de gel snel zn werk doet en dat t allemaal goed gaat.
    Succes vanmiddag en morgen!

Wat goed Eylem, dat Irem al binnen een week weer op haar geboortegewicht zit. Super! En fijn dat je al minder last hebt van je hechtingen.

Hier, zoals wel een beetje verwacht, nog steeds een bolle buik en geen aanwijzingen dat het gaat beginnen.

18. sim1612

sim1612 Bekend lid

Jul 10, 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Zo....ben eindelijk weer thuis. Heerlijk.
    Charlotte ligt nu boven lekker rustig te slapen na een hectische middag\avond. Wel even onwennig hoor, zo`n kleintje in huis. ;)

Mijn verhaal: dindag bij de gyn meteen doorgestuurd om in te leiden, omdat mijn lichaam nog totaal geen tekenen had om te bevallen. Geen verweekte baarmoeder en nog geen ontsluiting. Helemaal niets!
    Ze hebben toen een veter geplaatst zodat alles weker zou worden en ik ontsluiting zou krijgen. In de hoop dat mijn lichaam de rest zelf zou doen. S avonds nog helemaal niets en moest in ziekenhuis blijven. Woesdagochtend opnieuw gekeken, weer niets. Opnieuw veter gekregen.....maar er gebeurde weer niets....Donderdagochtend had ik een kleine opening, zodat ze mijn vliezen konden prikken in de hoop dat ik weeèn zou krijgen...infuus er achter met weeopwekkers, en ik kreeg weeèn, maar om 4 uur smiddags had ik nog maar 1 cm ontsluiting, daar had ik 7 uur overgedaan....dus toen is maar besloten dat een keizersnee de beste oplossing was, want mijn lichaam reageerde echt uit zichzelf nergens op. Toen het infuus er achter weg ging, had ik nl ook geen weeèn meer.....

Uiteindelijk is Charlotte geboren om 18.52 uur. Allen bleek mijn placenta niet goed te liggen, hebben ze bij het snijden mijn placenta door gesneden en heb daardoor heel veel bloedverlies gehad, ook na die tijd....Was allemaal behoorlijk heftig. Gelukkig is het bloeden weer op tijd gestopt anders had ik opnieuw onder het mes gemoeten....Wat een stress!

Maar uiteindelijk is alles gelukkig goed gegaan en is Charlotte een gezonde meid! En met mij gaat het ook weer goed. Last van de wond, maar verder voel ik me prima.

Ik heb nog niet alles bijgelezen wat hier allemaal gebeurt is, doe ik morgen even. Ben wel benieuwd hoe het met iedereen is!

@eylem...hoe gaat het met jou en de kleine meid?
    @de rest...nog meer dames die al bevallen zijn?

19. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    gefeliciteerd sim. Zo te zien heb je een beetje dezelfde route gehad als ik met de veters. Mijn verhaal: ik ben woensdagochtend naar ziekenhuis gegaan. Daar was nog geen ontsluiting te zien, wel was alles klein beetje week. Veter ingebracht en die heeft alleen ongesteldheids gevoel opgeleverd meer niet.... Dus volgende dag, had ik 1cm, weer werd er zo veter ingebracht... Toen kwamen er 's avonds krampen die om de kwartier kwamen en gingen maar niets wat pijn deed. Toen tampon was uitgewerkt zakte het af, thomas net naar huis om 22uur, kwamen bij mij om 23uur harde buiken die zeer begonnen te doen. Na 9 harde buiken die om de 10a8min kwamen gebeld en toen ben ik naar de voorbereidingskamer gereden. Daar hartfilmpje en onderzoek. Had toen 2 cm ontsluiting. Weeën kwamen om de 10/8 min. Om 3 uur thomas gebeld en die is gekomen. Toen eigenlijk al niet meer geslapen.... Nou bleef heel de nacht duren maar ze werden niet erger en kwamen ook niet kort op elkaar. En om 10uur zakte het af. Was helemaal kapot van de moeheid en zag het niet meer zitten. Gelukkig besloot de gyn om mijn vliezen te breken en aan de weeopwekkers te leggen. Vanaf 11 zijn mijn vliezen gebroken en vanaf toen gelijk al hele heftige weeën om de 1a2 min gehad die bijna niet meer weg te puffen waren. Dus spuit met pijnstilling gekregen en dat ging iets beter. Centimeters schoten voorbij en al gauw had ik 5 cm en om 15uur ongeveer 8 cm. Omdat de laatste 3 cm heel heftig waren en omdat ik persdrang had naar verloskamer gereden. Daar duurde de laatste 2cm heel lang en heb ik ontzettend veel pijn gehad. Nog meer pijnstilling gehad, inmiddels was de gyn erbij gehaald. Omdat (dat hoorde ik achteraf, niet mee gekregen) tijdens de weeën hartslag naar beneden ging van gijs. Dus moest het opschieten. In mijn beleving duurde het persen niet lang, maar volgens thomas 3 kwartier. Wel heel fijn dat persen, na een hele (schrok van de groote toen thomas er een foto van had gemaakt gister) grote knip en zuignap is hij dan om 16.35 geboren. Apgar was gelijk 9, en alles was goed.... Maar super veel pijn gehad, maar wel zoiets moois... Nu heel veel pijn daar onderin, ben helemaal beurs en overal spierpijn.... Maar goed, dat gaat gelukkig weer over.... Nu vandaag eerste slapeloze nachtje gehad... Hij kan me nog moeilijk missen.... Haha is het wel zo mooi manneke ben der echt trots op. Nou meiden succes voor degene die nog moeten komen....

20. sim1612

sim1612 Bekend lid

Jul 10, 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Chilleke...Gefeliciteerd met jullie zoon! En ons verhaal is echt bijna hetzelfde...Wat kan t lang duren hè?! ;)

En net als ik ook al wakker! De kleine melde zich tegen half 7, flesje gedaan en sliep meteen weer verder....erg prettig.
    We kwamen gistermiddag thuis en alles verliep behoorlijk hectisch, Charlotte was over de toeren en wilde niet echt drinken, ze bleef de hele avond een beetje "zeurderig"....Mijn vriend heeft tot aan 3 uur met haar opgelopen. Ben ik weer uit bed gegaan en heb het overgenomen, heb haar iets meer flesvoeding gedaan omdat ze volgens mij echt honger had....en ja hoor, na de fles direct in slaap gevallen en melde zich pas net weer en slaapt nu weer als een roosje :D

Heerlijk zo`n gelukkig kindje...

Ik heb net even alles een beetje bijgelezen.....Met sommige dames schiet t niet echt op hè?! Ik ken jullie gevoel :D
    Maar wie weet is er vannacht nog wat gebeurd?

@eylem, fijn dat alles helemaal goed gaat met jullie meisje en met jou.

Fijne zondag allemaal!

Share This Page