bloeddonor

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door remes25, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. remes25

    remes25 Actief lid

    13 aug 2008
    180
    0
    0
    nagelstyliste en thuiszorg
    Hallo,

    Ik had een vraagje over Bloedgeven. Ik weet dat het niet mag als je zwanger bent, maar wat als je bezig bent om zwanger te worden? Is dat dan slecht voor je lichaam of? Weet iemand hier iets van?

    Groetjess
     
  2. volgens mij telt het pas als je zwanger bent. Wel moet je na je bevalling een half jaar wachten voordat je weer bloed mag geven.
    Ikzelf heb bloedgegeven tot ik wist dat ik zwanger was.
    Anders ff bellen?
     
  3. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    Nou ik hoop dat ik bij de tijd dat ik weer mag bloed geven dat ik dan wel zwanger ben hoor! ;) hihi
     
  4. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Je mag bloed geven tot je zwanger bent, als je zwanger bent en bevallen bent mag het niet, pas na 6 of 7 mnd vanaf de bevalling is mij verteld bij sanquin.
     
  5. meeuw

    meeuw Lid

    19 aug 2008
    97
    0
    0
    zo heb ik het ook gehoord bij sanquin. Maar als je nog niet weet en aan het proberen bent zwanger te worden dan kan het wel. Soms kan het even duren voordat je zwanger bent en dan zou je al die tijd geen bloed kunnen geven.
    Verder zei de mevrouw bij de bloedbank dat het in princiepe wel kan bloed geven als je zwanger bent, maar dat ze aanraadde om het gewoon niet te doen...je moet de energie voor jezelf houden als je zwanger bent.
    Verder kun je het gewoon doorgeven als je zwanger bent, even bellen of zo en dan moet je de verwachte bevallingsdatum doorgeven en dan krijg je niet eerder weer een oproep dan wanneer het weer kan
     
  6. Bri

    Bri Niet meer actief

    Bloedgeven verkleint je kans op een zwangerschap niet, dus zolang je nog niet zwanger bent kun je gewoon naar de Bloedbank gaan.

    Zodra je zwanger bent zou ik het niet meer doen - je hebt zo veel energie nodig voor de groei van je kindje, dat je die halve liter waarschijnlijk niet meer zo goed kunt missen. (bij mij kwam m'n bloeddruk aan het begin van de zw. zo laag, dat ik alleen om die reden al niet had mogen doneren.)

    Succes met zwanger-worden!
     

Deel Deze Pagina