19 dagen overtijd heel licht streepje?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Semper, 20 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semper

Semper Lid

20 jul 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ik weet dat er al tal van deze onderwerpen de ronde doen maar ik had toch graag jullie mening ook gehad!

Ik ben nu 19 dagen overtijd. Wij hebben alleen in het weekend van mijn ovulatie geklust omdat mijn man voor zijn werk weg moest. Ik verwachtte mijn menstruatie op 1 juli. Ben al 2 jaar van de pil af en altijd regelmatige cyclus gehad.

Ik heb eind vorig jaar een bbz gehad maar mijn cyclus heeft zich erna gewoon weer opgepakt. Ik heb ook hele typische klachten, misselijk, overgeven zelfs. Alleen hele rare testen. Ik heb de eerste test gedaan op 2nod, negatief. In totaal al 9 testen gedaan waarvan de laatste drie heel licht postief lijken te testen. Zo licht dat ik echt in het daglicht moet kijken om het te kunnen zien. 2 testen hiervan waren clearblue + (waar ik niet al te goede verhalen van gehoord heb) en de ander was van sensitest. Ook heb ik al een paar keer met de kruidvat 2v5 getest (negatief dus).

Stel dat het positief is, dan is er nog iets niet goed? (Denk ik). Als ik 19nod ben zou het streepje toch veel en veel duidelijker moeten zijn?

Bij de bbz teste ik 1 dag voor nod al positief.

Ik hoop dat iemand ervaring heeft of misschien een mening. Ik zal het heel erg waarderen!

Groetjes Semper.

2. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Hi Semper,

Geen ervaring mee, maar klinkt niet heel positief :(

Zou je anders niet even langs de HA kunnen gaan voor bloedprikken? En weet je echt zeker dat je je ovulatie hebt gehad?

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Hoi,

Je zou inderdaad verwachten dat je met 19 dagen overtijd toch wel een duidelijke test moet hebben. Zeker als je weet wanneer je een eisprong hebt gehad. Heb je misschien een foto van de test(en) die je hebt gedaan?

De testen van de Kruidvat zijn vrij gevoelig, sowieso gevoeliger dan de + testen van Clear Blue. Dus als die van de Kruidvat geen streepje laat zien dan denk ik dat je niet zwanger bent. Kan het dat de test die je nu hebt gedaan reageert op je eisprong? Misschien heb je een menstruatie overgeslagen. Ik weet verder niet hoe vaak dat voorkomt maar lijkt mij op zich aannemelijk.

Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!:)

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoe weet je zo zeker dat je je ovulatie op dat moment hebt gehad?
    Berekend?
    Gevoeld?
    Ovulatietesten gedaan?
    Getemperatuurd?

Er zijn vrouwen met een regelmatige cyclus waar je de klok op gelijk kunt zetten die soms zomaar zonder reden een cyclus overslaan of opeens een latere eisprong en dus langere cyclus hebben.

5. Semper

Semper Lid

20 jul 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Be Happy ik heb ovulatietesten gedaan! En de 15e echt duidelijke streep. Ik vind het zelf ook heel raar en snap er ook niet veel van.

Ik denk er ook niet heel erg positief over.

Wat ik vergeten ben te zeggen in bovenstaand bericht is dat ik op nod heel licht bloedverlies had en alleen met afvegen. Verder niks meer.

@Anna4 ik weet dus vrijwel zeker dat ik toen mijn ovulatie had. Ik test morgenochtend nog een keer en als ik dan nog geen duidelijkheid heb ga ik zeker even langs de huisarts.

Ik ga er eigenlijk al niet meer vanuit dat ik zwanger ben maar zou dan wel graag willen weten wat er wel aan de hand is..

Bedankt voor jullie reactie in ieder geval al!

6. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Heb je niet nu gewoon je ovulatie? KV testen kunnen daar ook nog wel eens op reageren. Heb je een foto van je testen??

7. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    was die ovulatietest de 15e even donker of donkerder dan controlestreep?Alleen duidelijk is niet genoeg.

8. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Zit je nu trouwens 19 na je verwachte menstruatie of 19 dagen na je ovulatie?

9. Semper

Semper Lid

20 jul 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pipo30 nee de streep was echt even donker, misschien nog wel donkerder dan de controlestreep!

10. Semper

Semper Lid

20 jul 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MMW 19 dagen na de verwachte menstruatie..

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    #11 RoGiJuLi, 20 jul 2016
    Laatst bewerkt: 20 jul 2016
    Ik denk dat je ei niet is gesprongen na de ovulatietest.
    Dat gebeurd wel eens.

En dan nu een cyclus aan het overslaan bent.

12. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Tja, dan lijkt me inderdaad ook dat je een duidelijk resultaat zou moeten zien op een test... Anders toch even contact opnemen met je huisarts of gynaecoloog voor advies?

13. Semper

Semper Lid

20 jul 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    @RoGiJuLi dus dan zou ik in principe de volgende menstruatie op de normale tijd moeten krijgen?

14. Semper

Semper Lid

20 jul 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MMW Ja dat leek mij dus ook. Dus dat er sowieso iets niet klopte dacht ik zelf ook al.. Wou graag ook de mening van anderen. Ik ga morgen ook meteen contact opnemen. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt dus ik weet niet of het 'normaal' is of niet maar voor mij in ieder geval niet.

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat klopt. Dan zit je nu weer op dag 19 van een "nieuwe cyclus" en ziu je weer ongi moeten worden op de normale dsg.

En het vrouwen lichaam is geen robot, dus al ben je 10 jaar lang regelmatig, kan er zomaar ineens een rare cyclus tussen zitten (zonder reden). ;)

16. Semper

Semper Lid

20 jul 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat klopt zeker! Het maakt je alleen zo gek!

17. Frey

Frey Niet meer actief

Hmm, dat zou zomaar kunnen dat je cyclus nu twee keer zo lang duurt. Misschien een ovulatie test doen?

18. Semper

Semper Lid

20 jul 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Frey Dat zou ik inderdaad ook eens kunnen proberen..

19. Zonnestraal28

Zonnestraal28 Actief lid

17 jan 2013
    156
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben toch wel heel benieuwd of je ovulatie test gaat doen of bij huisarts gaat laten checken op zwangerschap. Gekke situatie, hoop snel op duidelijkheid.

20. Semper

Semper Lid

20 jul 2016
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zonnestraal28 Ovulatietest was negatief dus ik heb een afspraak gemaakt bij mijn huisarts, helaas kan ik daar volgende week maandag pas terecht. Maak mij toch wel een beetje zorgen. Snap er niks van..

Deel Deze Pagina