Hallo! Ook ik heb een vraag. Ik ben sinds april 2006 van de pil af. Heb al die tijd een cycles gehad van 32 dagen. Nog geen een keer overtijd geweest en nu ineens ben ik al 18 dagen overtijd! Heb er al drie testen tegen aan gegooid en alle drie negatief. Ben bij huisarts geweest en hij zei dat mijn eisprong misschien later was... Maar nu na 19 dagen overtijd en drie negatieve testen weet ik het allemaal eigenlijk niet meer... Hebben jullie raad?
Hoi Murizzz, ik ben het wel met de huisarts eens. Als je inderdaad al 3 negatieve testen hebt, is de kans heel groot dat je eisprong aan de late kant is. Dat kan wel eens gebeuren. Na de pil kun je, ook al heb je een regelmatige cyclus gehad, toch ineens een rare cyclus erbij hebben zitten. Er is niets aan te doen . Geduldig afwachten is de enige optie. Wanneer je, wanneer je weer ongesteld had moeten worden over een paar weken, nog steeds geen menstruatie hebt gehad, zou ik weer even bij de huisarts te rade gaan. Groetjes Brigitte
Ha Brigitte Bedankt voor je reactie. IK weet alleen niet vanaf wanneer ik moet rekenen. Vanaf de eerste dag van laatste menstruatie? Dat was dus 10 nov. Aangezien cycles 32 dagen is ongi dus 12 dec. (niet gekomen dus). Maar toch rekenen van af 12 december? Dus vruchtbare dag 30 dec? NOD dan 13 jan? Denk je dat ik nog een keer zou moeten testen? Of denk je dat ik gewoon echt na drie negatieve testen zeker niet zwanger kan zijn? Bedankt dat je de moeite neemt te reageren.
hoi, in principe hoef je niet meer te testen. Nu gewoon wachten op de ongesteldheid. De kans dat je zwanger bent is uiterst klein nu. Mocht het nou nog heel lang duren voor je ongesteld wordt en je bent onzeker, dan kun je een test doen natuurlijk. Volg hierin je eigen gevoel. Het kan nog best een poos duren voor je ongesteld wordt zonder dat er wat aan de hand is. "Gewoon"geduld hebben dus (ook als is dat heel lastig!). Mirjam
Hoi Murizzz, dat kan ik je niet vertellen omdat je cyclus nu even niet is zoals die moet zijn. Je zult dus echt geduld moeten hebben en zult voor een planning in je cyclus moeten wachten op de volgende menstruatie, helaas. Groetjes Brigitte