Vóel je t als t kleintje is ingedaalt?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Jucade, Dec 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Twee weken gelee (ik was toen 29 weken zwanger) moest ik weer naar de vk. Ze ging voelen hoe de kleine lag omdat ik zei dat ik m regelmatig goed voel bewegen en vooral links in mn zij. Ze voelde op dat moment niet precies hoe de kleine lag, maar kon wel vertellen dat ie waarschijnlijk in stuitligging lag (met de echo foto's lag ie ook al zo). Nu heeft ie toch nog wel de kans om te draaien enzo maar hoeveel kans heb ik dat ie dit niet meer doet? En vóel je t ook als de kleine gaat indalen en zo ja, wanneer is dit dan ong? 10 januari moet ik weer naar de vk. Maar als ie dan nog niet van positie is veranderd, gaat ze hier dan wat aan doen ofzo? of komt er een foto? Zit een beetje in onzekerheid hierover. O ja, mn vriend is over 21/2week jarig, nu wilde ik lekker met m naar n beauty farm oid. Mág dit nog met 33 weken? of weigeren ze me dan? Alvast bedankt en een goed 2007 gewenst!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Patroeschka,

een kindje mag tot 35 weken ligen zoals het wil. Daarna is het wel fijn als het goed gaat liggen. Als dit niet ht geval is wordt er dan pas iets aan gedaan. Meestal wordt er dan getracht de kleine te draaien.
    Voor de 32 weken is er een kans van 90% procent dat de kleine goed draait. Tot 35 weken is de kans 50% en na de 35 weken is de kans klein dat ie uit zichzelf nog goed draait. Je hebt dus nog alle tijd en je kunt met een gerust hart naar de vk gaan. Die zal nog steeds niets ondernemen als ie nog in stuit ligt.
    En je kunt lekker naar een beautyfarm gaan hoor. Ze weigeren je niet, maar ze zullen wel rekening houden met de dingen die je daar kunt laten doen. Sommige behandelingen zijn preventief af te raden voor zwangere vrouwen, maar als je vantevoren even belt, kunnen ze je wel vertellen wat je allemaal wel kunt doen.

Fijne jaarwisseling!

Groetjes Brigitte

Share This Page