19 doden en tientallen gewonden bij explosie na concert Ariana Grande in Manchester

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door DastyQueen, 23 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Ik vind het echt heel erg wat er is gebeurd, blijf er wel veel aan denken vandaag! Al die kinderen die daar ook waren verschrikkelijk! Soms denk ik wel eens in wat voor wereld groeit onze zoon op..

Ik ben zelf dan geen moslim. Maar mijn zusje is bekeerd. Loopt ook met hoofddoek enz. En die heeft al een aantal keer hele vervelende dingen meegemaakt nadat er weer aanslagen zijn geweest. In haar gezicht gespuugd en vervelende teksten naar haar en mijn neefje (1.5!) geroepen. Mijn zwager word om de havenklap staande gehouden door de politie.
    Veel mensen reageren helaas echt onterecht.. Veel mensen zien dit ook niet los van elkaar. Als ik dan ook reacties lees op fb. Dat alle buitenlander weg moeten en dat alle moslims slecht zijn enz enz kan ik echt boos worden, die snappen er dus niks van. Dit heeft totaal niks met de islam te maken.
    De "mensen" terroristen die dit doen zijn echt heel ziek en walgelijk.

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    verschrikkelijk.. Dit vind ik echt om te huilen.. een hele dikke knuffel voor jou/jullie

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Lieve Saartje, voor mij heeft dit niets met de islam te maken. Bijv. de katholieke kerk komt vaak in opspraak door kindermisbruik, maar wanneer iemand aangeeft katholiek te zijn, ga ik niet denken 'oh die misbruikt kinderen'. Ik vind het verschrikkelijk jammer dat er mensen zijn die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is en daarom alle moslims hiervoor verantwoordelijk houden. Da's gewoon absurd. Ik begroet de moslimama's bij mijn dochter op school nog net zo hartelijk, daar kan geen enkele aanslag verandering in brengen.

Ctje1987, Evelien80 en Luuz vinden dit leuk.
  4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik denk dat zij het anders zie dan wij, wij zien vreugde en normaal ipv zondig en slecht. In hun ogen zijn wij slecht als wij ons niet aan hun ( in mijn ogen) idiote door IS opgestelde regels houden en moeten daarvoor gestraft worden...
    Dat is hun " waarheid "

En helaas gebeurde dat al in oorlogsgebied en nu helaas ook steeds meer op "ons" terrein.
    Hopelijk kunnen we daar een einde aan maken,zowel hier als daar.

5. Evelien80

Evelien80 Niet meer actief

Heel lief van je dankjewel♡

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.894
    5.201
    113
    Home
    ik denk er ook steeds aan
    aan de ouders die hun kinderen op stonden te wachten en dan dit...
    ben je ze zomaar kwijt... ik word daar zo verdrietig en bang van
    heb ze net weer extra hard geknuffeld en kusjes gegeven toen ik ze op bed bracht :(

7. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Vreselijk weer, weer onschuldige mensen/kinderen die gezellig naar een concert willen gaan naar hun grote idool.
    En dat veranderd weer in 1 grote nachtmerrie...

En voor alle lieve moslim mama's.
    Dit heeft helemaal niks met de islam te maken.
    De mensen die dit doen zijn harstikke ziek in hun hoofd.
    Ik blijf alle moslim mama's groeten op school en in de buurt.
    ❤️❤️

Evelien80 vindt dit leuk.
  8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dat vraag ik mezelf ook steeds weer af.

9. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik kan echt niet snappen hoe je dit in je hoofd kan halen.
    Wat een verschrikking, nog extra voor de mensen die niet eens weten of hun kind nog leeft.
    Dit verwacht je toch ook niet bij zo'n concert vol met jonge kinderen? Bijna overal denk je hierover na, alle grote evenementen twijfelen of het niet weet mis gaat... Maar dit...? Geen woorden voor....

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    #50 femkes, 23 mei 2017
    Laatst bewerkt: 23 mei 2017
    Ik stel me die moeder voor. Je hebt getwijfeld om kaartjes te kopen, doordeweekse dag, dure kaartjes, maar je meiden willen zo graag en je laat je overhalen omdat het ook gewoon zo gezellig is.
    Aan het eind van het concert loop je samen naar de uitgang. Je meiden stralen helemaal van geluk, adrenaline en vermoeidheid strijden in die lijfjes, je ziet ze vechten tegen de slaap, maar tegelijkertijd zo vrolijk en gelukkig zijn dat zenog lang niet kunnen slapen. Je trekt haar nog even naar je toe voor een knuffel in de drukte, fluistert in haar oor: We gaan lekker naar huis, het was zo leuk met jullie. En op dat moment een bom en je bent haar kwijt.
    Die gedachte vind ik zo vreselijk. Bij elke aanslag bedenk ik me hoe gruwelijk het moet zijn, maar deze komt ook zo dichtbij. Vreselijk

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    :(:(:(
    Moederhart breekt. :'(

12. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Je hebt zojuist tranen over mijn wangen laten rollen :( zo mooi gezegd, maar oh zo verdrietig.

13. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
  14. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Het is zo verschrikkelijk! Wij gaan vanavond naar het concert van Anouk in Ziggodome. Twijfel nog steeds of we wel moeten gaan. Stel je voor...

15. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    793
    287
    63
    Verschrikkelijk! Allemaal onschuldige mensen. Het is afwachten wanneer hier een keer iets gaat gebeuren.

Moet wel zeggen, t lijkt wel alsof mensen eraan "wennen". Er zijn hier ook maar 3 blz reacties

DastyQueen vindt dit leuk.
  16. xjeannii

xjeannii Actief lid

15 apr 2016
    403
    2
    18
    Pff zit gewoon te janken hier... het is echt te vreselijk!
    Ik blijf er maar aan denken..... :( in en in triest.

17. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb net de oproep gezien van de moeder van Olivia, of ze alsjeblieft contact met haar wil opnemen, want ze houdt zoveel van haar dochter.

Inmiddels is bekend dat Olivia één van de dodelijke slachtoffers is.

De laatste keer dat haar moeder haar sprak, bedankte zij haar moeder dat zij haar naar het concert had laten gaan.

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/05/24/manchester-attack-olivia-campbell-confirmed-dead-mother/

Wat is dit een nachtmerrie, helemaal voor alle mensen die een dierbare verloren zijn.

18. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    En dan lees je dat de politie al meerdere keren door verschillende mensen is gewaarschuwd over dit monster.. Onbegrijpelijk, hoe kunnen ze dat negeren? Dit had dus gewoon voorkomen kunnen worden..

Ik las ook ergens dat alle namen van de 22 overleden slachtoffers bekend waren, wel 'fijn' dat de nabestaande nu niet meer in onzekerheid hoeven te zitten en het hopelijk een plekje kunnen geven.
    Maar het blijft verschrikkelijk..

19. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    #60 Lisa1987, 26 mei 2017
    Laatst bewerkt: 26 mei 2017
    Echt verschrikkelijk maar wilde graag een stuk met jullie delen;
    https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/24/brief-aan-mijn-dochter-in-1977-was-het-veel-gevaarlijker-in-europa-10054454-a1560244

Niet dat dit het ineens goed maakt! Maar voor mij werd er ineens een ander perspectief belicht. Vooral passend bij het stuk van @Huismuisie vind ik persoonlijk.
    Een duidelijk beeld hoe we gevoed worden met angst terwijl er al zoveel jaren terrorisme heerst. We krijgen teveel mee in deze tijd, het nadeel van de huidige media. Ineens moeten hele bevolkingsgroepen boete voor de enkele doordat mensen zich laten indoctrineren door beelden die we voorgeschoteld krijgen.
    Het is een trieste wereld waarin wij leven.

Deel Deze Pagina