Op deze site (onderste link klikken en dan naar beneden scrollen) staat per soort thermometer (kwik, digitaal etc) vermeld of je er wat bij moet tellen óf er wat van af moet trekken omdat de meting anders niet accuraat is. Ook de meetplek (oor, oksel, anus) staat vermeld. Misschien wel handig om te weten om zo goed te kunnen temperaturen? Hoe je koorts meten? | Mens en Gezondheid: Ziekten
Ok, maar dit gaat erover als je koorts hebt en dan ook nog bij kinderen. Als ik elke keer 0,5 er van af moet trekken (rectaal) dan blijft er weinig over bij mij hoor. Dan zou ik zelfs regelmatig onderkoeld zijn. Maar wel lief van je dat je het deelt!!
Je tempkaartje verandert dan in zijn geheel 0,5 graden naar beneden , dus ziet er gewoon hetzelfde uit allen iets lager qua temperatuur. Ik dacht trouwens dat rectaal het meest betrouwbaar was en je daar niks vanaf hoeft te trekken.
De reden waarom ik het hier plaatste was ook meer zo van..wat voor koorts meten geldt, geldt ook voor gewoon temperaturen lijkt me. Waarom zou een thermometer alleen bij koorts afwijken?!? Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor maar het zette mij wel aan het denken.