19 en zwanger, what to do

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angelx93, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelx93

Angelx93 Lid

27 feb 2013
    81
    0
    6
    Limburg
    Hoi allemaal!
    Ik ben geheel nieuw hier op het forum want heb er nooit echt over nagedacht dat het zo snel zou gebeuren. Wel wilde ik altijd vroeg moeder worden maar gister had ik onverwacht een positieve test, nouja 3 positieve testen!
    Stiekem ben ik wel happy dat er een klein boontje in mijn buik zit.
    Ik heb een vaste vriend op dit moment maar wonen beide nog thuis. Dit is zijn laatste schooljaar en hij heeft al vast werk. Ook kan hij na dit jaar daar fulltime werken. Verder wilde we ook al gaan kijken om samen te gaan wonen komend jaar.
    Even voor de duidelijkheid deze zwangerschap is niet gepland.:) , Doordat ik geen hormonen kan hebben gebruiken we alleen condooms, helaas zijn die dus niet altijd even betrouwbaar:), maar mijn vriend is stiekem ook wel happy,
    maar ik weet nu even niet hoe ik verder moet. Moet ik naar de vk? of de huisarts en vanaf hoeveel weken kun je een echo laten maken etc?

thanks!
    with love,

2. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Ik weet niet hoeveel weken je ongeveer zwanger bent, maar je moet een verloskundige opbellen en een afspraak met hun maken.

Gefeliciteerd met de zwangerschap.

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Gefeliciteerd meid!! Leuk voor jullie!

Inderdaad de verloskundige bellen, zij nodigen je dan uit voor een intake gesprek en een eerste echo.

Succes!!

4. My boys

My boys Actief lid

3 jun 2010
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd :D

5. soeee

soeee Niet meer actief

Gefeliciteerd! Er is ook een topic, Toekomstige jonge mama's, daar klets ik ook in mee :) Als je het leuk vindt kun je gerust met ons mee komen kletsen!

6. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Ik zou meteen de verloskundige bellen voor een afspraak. Zij zal he vertellen hoe het verder gaat. Zo zul je bloed moeten prikken op haar verwijzing om verschillende waarden en anti stoffen te checken. Ook je bloedgroep is van belang.
    En het ziekenhuis bellen omdat je niet weet hielang je zwanger bent.
    Je zult dat waarschijnlijk een vroege echo krijgen om te kunnen schatten hoe ver je bent.
    Gefeliciteerd. Het moest blijkbaar zo zijn dat er een klein leventje i. Je groeit.

7. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Hey meid!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier beetje hetzelfde verhaal..

Zelf ook 19 jaar en nog studerende voor 1.5 jaar en ondertussen al bijna 20 weken! Dus ik snap helemaal hoe je denkt, hoe je jezelf voelt en ik denk andere meiden ook wel in dezelfde situatie!

Maar maak een afspraak bij de VK die kan je van alles uitleggen!! Maar om je zwangerschap te bepalen, moet je de eerste dag van je laatste menstruatie nemen, vanaf daar gaan ze ongeveer rekenen! Ongeveer 14 daarna ben je ongeveer zwanger geworden bij een normale cyclues! Maar die krijg je dus eigenlijk gewoon cadeau!

Maar hou ons op de hoogte!

Ik heb m'n eerste echo met ongeveer 9 weken gehad, de ene krijgt hem eerder dan de ander!

Groetjes!

8. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Gefeliciteerd!
    Leuk om te lezen dat jullie er postitief instaan ondanks dat het niet gepland is.
    Inderdaad een verloskundige bellen en zij vertellen je alles.
    Succes met alles!

9. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

ik vindt het toch wel zo leuk om te lezen hoe "jonge"moeders hier reageren, super!!!!!

van harte gefeliciteerd geniet er lekker van!!!!

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ten eerste: gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Je kunt nu het beste een verloskundige in de buurt zoeken en je situatie uitleggen. Check wel even bij je verzekeraar of zij de verloskundige die jij uitzoekt ook volledig vergoeden (het zou zonde zijn als je een deel zelf moet betalen). De verloskundige zal je verder helpen. Je hoeft in principe niet naar de huisarts maar het is wel handig om door te geven dat je zwanger bent.

Verder: ga heel gauw foliumzuur slikken, dit verkleint de kans op bepaalde afwijkingen. Als het kan, zorg dat je vandaag nog begint met slikken. Bij de drogist of apotheek weten ze daar meer over.

Enne, zo snel mogelijk je vriend en ouders vertellen en samen gaan bedenken hoe je dit aan gaat pakken. Het zal misschien zwaar worden maar als jullie het samen doen dan komt het vast goed!

11. lederi62

lederi62 Actief lid

10 dec 2012
    150
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! bij mij precies hetzelfde , het is wel fijn als jullie snel samenwonen, is hier ook gebeurt en het bevalt heel goed.

12. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik was 19 en zwanger van de 1e... ze is nu 2 :) een een super lieve meid.!
    bel een vk in de buurt en maak een afspraak ik hoefde niet langs de huisarts.. en kreeg met 6 weken al een echo

Deel Deze Pagina