Hallo allemaal, Ik heb even het een en ander uitgezocht n.a.v. twijfels van meerdere mensen (eigenlijk heeft mijn vriend het allemaal nader onderzocht). Op de site van babysound staat het volgende: De Angelsound zendt geen golven uit en gebruikt geen gevaarlijke spanningen en dus kun je de Angelsound zo vaak gebruiken als je wilt. Dan staat er vervolgens bij de technische gegevens: Technische specificaties: Ultrasound frequency: 0.8MHz-2.2MHz ±3% Ultrasound intensity: <5mW/cm2 Dit spreekt elkaar behoorlijk tegen! Nu heeft mijn vriend de angelsound uit elkaar gehaald en gekeken hoe het van binnen in elkaar zit. Nu zitten er 4 draadjes (geen idee, ben zelf niet technisch, dus kan het niet precies uitleggen). Maar dit wil zeggen dat het ding wel degelijk geluidsgoven of signalen uitzendt! Ook staat het op de tekst, vanbinnen op de printplaat ( TX en RX ) M.a.w. Ik heb geen idee of dit verder schadelijk kan zijn voor het ongeboren kindje, maar mijn tip: Gebuik het met mate! Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben! Doe ermee wat je zelf wil, dit zijn alleen onze ondervindingen en wilde het alleen even zeggen.. We hebben ook al een mail gestuurd naar de website van babysounds, dus nu is het wachten op reactie... Het is verder een hartstikke leuk ding en wij blijven hem zeker gebruiken.(heb hem van mijn vriend voor mijn eerste moederdag gekregen) Alleen niet meer dagelijks... voor de zekerheid... Groetjes! Fioon
Hoi, Ik heb ook een angelsound en gebruik hem af en toe. Heb ook gelezen (op meerdere sites/boeken) dat het geen kwaad kan. Maar ik gebruik hem ook met mate. Als ik het hartje gehoord heb (na een paar seconden) dan stop ik er ook weer mee. En inderdaad de tekst dat er geen geluidsgolven verzonden worden klopt natuurlijk niet. Maar dat is ook logisch! Als er geen geluidsgolven waren dan hoor je immers niks! Het is net als bij een echo-apparaat. Ik denk dat ze bedoelen dat de geluidsgolven een niet schadelijke frequentie hebben. Ik denk ook altijd maar: de vk gebruikt ook een doppler apparaat en die zouden ze heus niet gebruiken als het schadelijk was. Dus ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Groetjes[/b]
de meeste verloskundige doen ook alleen een echo als het nodig is en luisterd vaak ook maar heel even naar het hartje omdat ze niet zeker weten dat het geen kwaad kan. mijn verloskundige advieseerde mijn om geen angelsound te kopen tot ze kunnen garanderen dat het geen kwaad kan.
Ja dat klopt, de frequentie zal wel niet heel erg hoog zijn. Maar dan nog vind ik het persoonlijk niet kunnen, dat er in de gebruiksaanwijzing staat dat je het zo vaak mag gebruiken als je wil.....
alle apparaten die een echo of hartslag tonen/laten horen, zenden zowiezo signalen uit moest het echt schadelijk zijn, dan zouden de vk's en gynae's die ook niet gebruiken, das mijn mening erover
wat spreekt elkaar behoorlijk tegen? wat houden die technische specificaties volgens jou of je vriend dan in? wat zend dat ding uit dan? je moet een angelsound ook vergelijken met een microfoon...die zend ook geen golven uit, maar ontvangt ze wel.... maak je dus niet te druk, niemand zal ongetwijfeld 24-7 met zo'n ding op haar buik liggen....dus gewoon gebruiken als je de kleine wilt horen... om het nog makkelijker te maken dat je het wat simpeler voor je kunt zien... een koptelefoon zend ook niets uit, maar zodra je die in de tv of pc plugt wordt het geluid doorgegeven.... bij een angelsound werkt het hetzelfde, het maakt dmv de gel contact met je huid en alles wat er dan in je buik gebeurt wordt doorgegeven via de angelsound..... als je niet precies weet wat iets inhoud of hoe iets werkt vindt ik niet dat je mensen bang moet gaan zitten maken zoals nu gebeurt... als er ook maar iets is wat uit zou wijzen dat die dingen op welke manier dan ook gevaarlijk zouden kunnen zijn, zou de verkoop en gebruik hiervan allang al verboden zijn.... (hieronder de technische gegeven van een gewone microfoon) en we weten allemaal dat een microfoon geen straling uitzend naar de hersenen of what so ever he... Pakketomvang De M-Audio Nova condensator microfoon wordt geleverd met: - de microfoon; - etui; - statiefbevestiging; - XLR kabel. Technische gegevens technologie: groot-diafragma condensator microfoon karakteristiek: frequentie-onafhankelijke cardioide frequentiebereik: 20 Hz - 18 kHz gevoeligheid: 16 mV/Pa (-36 dBV) maximale geluidsdruk voor 0,5 % vervorming: 128 dB equivalent ruisniveau: 14 dB (A-gemiddeld) uitgangsimpedantie: 200 ohm belastingsimpedantie: 1 kohm min. voorversterker: klasse A instelling voeding: +48 V fantoom connector: driepens XLR, mannelijk afmetingen: 52 mm x 185 mm gewicht: 650 g [/b]
Ik dacht hetzelfde als Smoekie.. Daarnaast geven alle elektrische apparaten een bepaalde straling. En ook ik denk niet dat er veel mensen 24 u per dag met de angelsound op hun buik zitten. (ik deed dit 2x per week hooguit en dan een paar minuten).
de vrouw van het echoburo zei ook dat ik hem niet te lang moest gebruiken omdat je baby er onrustig van kan worden. en mijn gynacoloog zegt dat ik me niet druk moet maken
de stralen zijn niet gevaarlijk hoor, de vk zegt dat het net het soort golven zijn als bij een echo en er is dus niks schadelijks aan
ik heb bij mn vorige zwangerschap bijna iedere week een echo gehad, ook deze zwangerschap al iedere week n echo gehad, en mn zoontje is kerngezond geboren, en de VK zegt dat dit echt niks uitmaakt. De angelsound gebruikt ook dit soort golven als een echo-apperaat maar dan in mindere mate zelfs. Vind dit echt bang-makerij hier. Als de angelsound schadelijk zou zijn, werd dit echt niet verkocht. Immers, men zet toch ook niet op een pakje sigaretten neer: is goed voor de baby?
Het was niet mijn bedoeling om mensen bang te maken. Maar wat ik ermee wil zeggen: er staat dat je het zo vaak (en dus zo lang) kan gebruiken als je wil, maar dat lijkt mij gewoon niet verstandig als er niets over bewezen is.. Uiteraard denk ik dat je het regelmatig kan gebruiken, maar ik zou het gewoon niet zo gauw 2x30min per dag doen ofzo...... Tuurlijk zal het niet supergevaarlijk zijn, maar t is een beetje vaag allemaal Verder een geweldig ding, mooi om al die geluidjes te horen!
Mijn Vk zei het beter niet te gebruiken, niet omdat het schadelijk is,maar omdat je je zorgen gaat maken als je niets hoort
maar waarom vonden jullie het dan tegenstijdig... daar ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd naar omdat ik me wel eens afvraag als mensen bepaalde dingen roepen, of ze wel weten wat iets inhoud (zoals nu wbt die technische specificaties) en dat je vriend dat ding had losgemaakt, en 4 draadjes zag, is toch logisch dat er draadjes in een electronisch apparaat zitten? ik vindt gewoon dat als je mensen ergens voor wilt behoeden je wel zelf zeker moet weten of datgene wat je schrijft klopt...dit was gewoon gebazel in de lucht....je moet niet vergeten dat er genoeg mensen zijn (zeker hier op het forum) die klakkeloos dingen aannemen van wat mensen soms schrijven... en dan kunnen topics als dit best wel eens voor iemand wat minder leuk uitpakken...of mensen kunnen zich zelf erge zorgen gaan maken als de dat ding een paar keer gebruikt hebben...
Hallo, De angelsound is niet het zelfde als een microfoon. Als de angelsound alleen een microfoon was dan zou je niet alleen de harttonen van de babyopvangen maar ook alle geluiden van buiten het lichaam. De angelsound maakt gebruik van het doppler effect. Op http://www.parenttime.com/babyarticles/ ... ppler.html kan je lezen hoe dit werkt. Of zoek eens in www.wikpedia.com. Er wordt dus wel degelijk een geluidsgolf uitgezonden. Of die schadelijk zijn weet ik niet. Vogens mij zijn hier geen bewijzen voor net zo min als er bewijzen zijn dat een echo schadelijk zou kunnen zijn. Ik denk dat je zelf moet beslissen of je een angelsound wil gebruiken en hoe vaak. Voel je je er niet prettig bij, gebruik het dan beperkt of helemaal niet. Groet, moeders
Ik sluit me aan bij moeders. Een vk gebruikt al jaren een doppler en nog zijn er geen bewijzen dat het slecht zou zijn. Gebruik de angelsound gewoon met mate en als je het hartje hebt gehoord blijf je niet uren luisteren neem ik aan. Geniet er van met mate.
ik heb ook niet gezegd dat het een microfoon is, maar dat je het kunt vergelijken met een microfoon.... wat ik al zei dit zijn topics waarin mensen onnodig angst kan worden aangejaagd, zeker degene die dit ding in gebruik hebben.... als er gevaarlijke straling bij vrij zouden komen zouden deze dingen niet verkocht worden dat is heel simpel... en met alles is het dat iedereen zelf moet weten of ie wel of niet iets gebruikt en je iets niet moet gebruiken als je je daar niet goed bij voelt, dus tja...ik ga er van uit dat de meeste ongetwijfeld wel het internet zullen hebben rondgesnuffeld om te lezen hoe dat ding werkt en of er bepaalde risicos aan vast zouden zitten....
wat dachten jullie van bekllen met je mobiel of achter een laptop zitten. straalt ook allerlei golven uit. dus ik zou me niet al te druk maken hoor. zoiets mag echt niet verkocht worden als het wel schadelijk zou zijn.
Bij mij op de doos (dus ik neem aan bij andere ook) staat dat dat je hem 3 keer per dag mag gebruiken. Ik gebruikhem ook niet elke dag. maar de angelsound kan niet zoveel kwaad dan denk ik zo. maar wel goed bedoeld van je om het even hier te laten weten. Groetjes Syl
Ik gebruik hem zo'n 1 x per week, omdat ik de baby nu wel gewoon vaak voel. Daarvoor wel eens wat vaker, maar het kan denk ik weinig kwaad. Het is eerder denk ik dat je uit moet kijken dat je jezelf niet gek gaat maken door steeds te luisteren of het hartje nog klopt enzo en het te vaak gebruikt. Al vind ik het af en toe wel even geruststellend. En momenteel hebben we zoveel technische apparatuur om ons heen...
Smoekie: Dit is letterlijk wat je schreef. Een angelsound zend wel geluidsgolven uit en is dus niet te vergelijken met een microfoon. Tuurlijk moet je niet iemand onnodig angst aan te jagen, maar je hoeft die angst niet weg te nemen door onwaarheden. Groet, moeders