19 jaar en zwanger.. hoe vertellen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by dreams, May 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melissa

melissa Actief lid

Mar 28, 2006
    219
    0
    0
    laat ff weten hoe het afloopt!

succes

2. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Wij hadden speentjes gekocht met tekst(voor de liefste oma, voor de liefste opa) En die ingepakt en gegeven!
    Het kwartje viel meteen!

Of je nu 19 of 40 bent..als jullie er blij mee zijn dan zou ik de reacties van andere lekker links laten liggen!

kus miek

3. dreams

dreams Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    1,460
    0
    0
    Ja is ook zo wel een leuk idee van de speentjes
    Ik ga me nog even bekijken hoe ik het doen moet
    Ideeën genoeg in ieder geval!
    Ik laat het zeker weten.
    Deze week wil ik het ECHT verteld hebben.

4. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Als ik het goed begrijp woon je dus nog thuis?

Tja....ik weet niet hoe mijn ouders en schoonouders dan hadden gereageerd, maar minder positief dan nu denk ik! Ik denk dat de meeste ouders van mening zijn dat je eerst op je eigen benen moet staan en daarna aan kinderen te beginnen.

Mijn ouders/schoonouders reageerde heel positief, omdat ze t eigenlijk al een tijdje verwachten! Wij wonen dan ook al 3 jaar samen en hebben "alles" voor elkaar qua standaard dingen dus ja of ik nu 19 ben of 30 had geweest had nie zoveel uitgemaakt!

5. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    ik persoonlijk zou niet bewust een kindje nemen als ik nog thuis woonde, je ouders hebben daar ook iets over te zeggen als het kindje straks erbij woont. Als je nog op je eigen moet gaan wonen zal het zwaar zijn , op eigen benen geen staan en ook nog zwanger zijn. Wat als het samenwonen niks wordt, of het voor jezelf zorgen. Straks met al de zwangerschapskwaaltjes, en hoe ga je het regelen met je werk? NU leef je waarschijnlijk redelijk goedkoop, maar een huis kopen en alle verzekeringen enzo pff dat kost bergen geld.

Maar goed hier heb je nu niets aan, ik zou wel kijken naar eigen woonruimte, en het je ouders gewoon vertellen.

6. Niet meer actief

Bewust voor een zwangerschap gaan terwijl je nog niet eens op eigen poten staat!?!?!?

Schiet mij maar lek maar als je nog niets eens de volwassenheid en de verantwoordelijkheid hebt om voor jezelf te willen/kunnen zorgen, hoe dacht je dat dan te doen voor je kindje? :-s

7. Marijtje

Marijtje Actief lid

Sep 20, 2006
    201
    0
    0
    Ik was 25 en had ook moeite om het te vertellen hoor, ik ben erg in de sfeer opgegroeid van eerst een goede baan en carriere en dan eventueel een man en kinderen. Ik moest ook over een drempeltje heen.
    Zeker als je 19 bent kan ik me dit wel voorstellen dat je even over een drempel heen moet, wat de reden ook is. Misschien ziet je vader je nog wel als z'n kleine meisje, die in zijn hoofd hier nog niet aan toe is.

Bedenk maar dat het goede nieuws niet volledig uit de lucht is komen vallen, je vader weet immers al van je kinderwens. Als jij het zonder aarzeling brengt en aangeeft dat je er erg blij mee bent, kunnen ze er niet omheen en zijn ze vast heel gelukkig met het nieuws!

Succes in ieder geval!

8. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ja ik snap het ook niet helemaal. Zo zie je maar hoe verschillend je kan zijn terwijl we dezelfde leeftijd hebben. Ik had er ook echt niet mee aan moeten komen als ik nog thuis woonde, terwijl me ouders nu door het dolle heen zijn en al allerlei cadeautjes kopen..

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Ik zou snel een eigen woning zoeken en zorgen dat je zelfstandig word, want inderdaad als je nog thuis woont heeft je vader behoorlijk wat in de pap te brokkelen.

Want wat gaan jullie doen als die woonruimte niet tijdig geregeld is? Ik weet je vraagt niet om een preek.... maar ergens begrijp ik het wel als je ouders niet meteen een gat in de lucht springen.

Maar vanuit mijn kant van harte gefeliciteerd met jullie aanstaande ouderschap.

10. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Pfoeh.. rustig, rustig.. niet zo fel. Dit ligt bij velen van ons inderdaad wat gevoelig, maar ze leeft niet in een kartonnen doos op straat. En dit hoeft ook niet weer zo'n topic te worden waar straks een slotje op moet.
    Ik neem aan dat de TS haar kindje heel veel liefde gaat geven en er goed voor gaat zorgen. En dat ze nu ook snel woonruimte gaat zoeken. Laten we verder gewoon reageren op haar vraag en haar en het kindje alle goeds toewensen..

11. Marijtje

Marijtje Actief lid

Sep 20, 2006
    201
    0
    0
    ja eens Lintje, ik kan ook wel aangeven wat ik er persoonlijk van vind, maar daar vraagt ze niet om en is ze ook niet mee geholpen.

12. dreams

dreams Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    1,460
    0
    0
    Ja over het geld hoef ik niet te klagen ik heb mijn vriend
    en voor hem part hoef ik niet zo veel te werken
    beter van niet
    hij wil dat ik alle tijd aan het kind besteed
    enja samen lukt dat wel als je er allebei achter staat :)

13. dreams

dreams Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    1,460
    0
    0
    Haha lintje wel lief je tot de orde roeping
    ik heb het wel vaker meegemaakt zon reacties
    en snap ik ook wel
    maar ik ga sowieso het huis uit
    alleeen even zien hoe dat te doen
    x

14. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Hoop dat je een leuk woninkje kan vinden! :D

15. dreams

dreams Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    1,460
    0
    0
    jaa hoop et ook.
    dankje :D

16. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    gefeliciteerd met je zwangerschap hoor, maarre vindt je niet dat je dat niet al had moeten doen voor jullie "bewust kozen" voor een kindje?

ik bedoel jij woont dus nog thuis als ik jhet zo lees, ik weet niet hoe het met je vriendje zit maar denk dat die ook nog inwonend is bij paps en mams....

nu is alles leuk lief en aardig, maar veel dingen veranderen op het moment je jezelf moet zien te bedruipen....vele relaties lopen daar al direct stuk omdat ze niet gewend zijn dag en nacht bij elkaar te zitten (wonen) en dan ook nog voor jullie elkaar door dik en dun hebben leren kennen wbt samenwonen al een kind?

kind ik hoop van ganser harte dat het jullie lukt voor de bevalling een eigen woning te bemachtigen maar jeetje zeg er heerst nogal niet een woningnood overal.... :(

vindt het eerlijk gezegd een beetje onverantwoordelijk dat jullie gauw vader en moedertje willen spelen zonder eerst man en vrouw te hebben uitgeprobeerd...

nou ja any way succes...

17. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik ben ook verbaasd dat jullie zo bewust hebben gekozen voor het maken van een kindje als er geen solide basis ligt. Jullie doen zo'n beetje alles in de omgekeerde volgorde.

Wat Smoekie al zei, samenwonen geeft vaak al heel wat aanpassingsvermogen (niet bij iedereen hoor) en ook meer financiële zorgen. Zit je nog op school of werk je?
    Ik kan me voorstellen dat je als ouder niet staat te springen om dit nieuws.
    Desondanks hoop ik voor jullie dat het allemaal goedkomt!

18. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik ben ook verbaasd dat jullie zo bewust hebben gekozen voor het maken van een kindje als er geen solide basis ligt. Jullie doen zo'n beetje alles in de omgekeerde volgorde.

Wat Smoekie al zei, samenwonen geeft vaak al heel wat aanpassingsvermogen (niet bij iedereen hoor) en ook meer financiële zorgen. Zit je nog op school of werk je?
    Ik kan me voorstellen dat je als ouder niet staat te springen om dit nieuws.
    Desondanks hoop ik voor jullie dat het allemaal goedkomt!

19. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ben het eens met smoekie en appeltje.
    Hoop van harte dat alles ''goed'' komt, want een van de eerste dingen zijn een goede basis voor een kleintje.

In iedergeval suc6!

jessica

20. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    :confused: :confused:
    Mijn haren gaan hiervan overeind staan, hoe is het mogelijk dat je compleet afhankelijk wilt zijn van je vriend wat betreft woonruimte en inkomen...?

Maar goed, dat was je vraag niet.
    Ik zou het wel zo snel mogelijk vertellen aan je ouders, als ze dan eventueel boos of wat dan ook zouden zijn, dan hebben ze nog genoeg tijd om bij te draaien :D !

Groetjes, Anakin.

Share This Page