Dag lieve dames! Ik moet even wat kwijt, ik ben 19 jaar en had vanmorgen een positieve zwangerschapstest in mijn handen...Ik ga dit jaar een opleiding theater&muziek volgen en had er enorm veel zin in.. Maar nu ik vanmorgen erachter ben gekomen dat ik zwanger ben , weet ik het even niet meer.. Ik weet niet wat ik moet doen..Ik woon nog thuis, mijn vriend werkt wel, en ik heb ook een bijbaantje.. Maar is een kindje en school te combineren? Als ik het zou houden, zal dit jaar geen school meer worden..maar dus een jaartje later..Ik zit echt met me handen in het haar..Het is zo mooi dat ik een kindje in me buik heb, en zou het graag alle liefde willen geven..Het is ook echt een wonder, ook zo totaal onverwachts... Hebben jullie dames wat advies voor me? Alvast bedankt Veel liefs...
Het zal inderdaad moeilijk worden voor je, ik lees dat je het heel erg mooi vind dat je kindje in je buik hebt dus ik denk als je het weg laat halen dat je daar later dan spijt van gaat krijgen.. Een jaar later met school beginnen is natuurlijk een mogelijkheid, je bent nog jong! Wat vind je vriend ervan? en je ouders? Heel veel sterkte, maar ook gefeliciteerd..
Littlemermaid, Ik begrijp wel dat je hier even van geschrokken bent! Maar het is inderdaad ook iets heel moois. Ik zie veel jonge meiden op het forum die school en een kindje combineren. En ik lees dat het heel zwaar is, maar je krijgt er zoveel voor terug! Kijk anders een op www.studerendemoeders.nl of www.tienermoeders.nl. Daar kun je informatie vinden en staan ook instanties die je eventueel kunnen helpen. Geniet ervan! Liefs
hallo msbg en Nen87, in ieder geval heel erg bedankt voor jullie lieve reacties! Ik was inderdaad geschrokken, en heeft ook eigelijk niet echt tot me doorgedrongen totdat ik jullie reacties net las barstte ik in tranen uit.. Het is gewoon echt zo... Mijn vriend is aan het werk, dus wil ik het hem vanavond vertellen, en mijn moeder ook..Mijn ouders zullen er in eerste instantie totaal niet achter staan..... Ik ga de links even bekijken! Super bedankt! Liefs!
Het komt wel goed hoop ik, we hebben allebei dezelfde leeftijd, bij mij is het in de eerste week van de pil slikken fout gegaan en daarom hou ik nu bij of ik me eisprong ga voelen.. Ik wil in september ook met school beginnen, dus ik zou waarschijnlijk hetzelfde reageren als jou... ik hoop toch dat je ouders het goed opnemen want hun steun kan je heel goed gebruiken in deze periode... succes!
Bedankt msbg, Oh zelfde leeftijd? Woon jij ook nog thuis? Ik ben een beetje sprakeloos.. Er gaan allemaal beelden en gedachtes door me heen... Ik ga ff rustig zitten met een koppie thee erbij.. En vanavond bespreek ik het met mijn vriend en ouders.... Jij ook succes! En hou het goed in de gaten! Liefs!
Ja ik woon ook nog thuis, gezellig haha Dank je wel, jij ook succes vanavond, en ik hoop nog wat van je te horen!
Hoi littlemermaid, Hier nog iemand met dezelfde leeftijd! alleen ben ik bewust van de pil en woon ik samen in een eigen huis.. leeftijd zegt niks, en school moet te combineren zijn denk ik, hoeveel mensen combineren werk met een kind?! dat lukt hen ook.. of je ook recht hebt op kinderopvangtoeslag bijvoorbeeld weet ik niet.. maar dat kun je uitzoeken.. Ik snap dat als het onverwachts komt dat het een grote schok is, maar je lijkt er wel blij mee en ik denk dat dat al een groot punt is. Als ik jou was zou ik lekker rustig kijken of het haalbaar is, of je eventueel op jezelf kunt en of je je opleiding over een jaartje net zo makkelijk kan beginnen..
Meid als je iets wilt is alles te combineren. Als ik je verhaal zo lees geef je al je liefde die je in je hebt nu al aan je kleine. Heel veel succes vanavond.
Heej Ik was 18 toen ik zwanger raakte. Ik woonden nog bij me ouders in den haag en me vriend van 24 woonden ook nog thuis in friesland. Wij hebben het gehouden.We konden het niet laten weg halen het was van ons beiden.Zo kindje weg halen was voor ons geen optie. Inmiddels woon ik al weer een jaar samen.School heb ik stop gezet.Me vriend is nu full time buschauffeur.Ik toen een thuisbaan ben gast ouder ik ontvang kids bij me thuis.Zo dat ik er kan zijn voor mijn kindje. Denk er maar goed over na.School kan altijd nog.Zodra mijn kids naar school gaan ga ik een opleiding doen.suc6
Meid, veel succes met vertellen aan je ouders en je vriend. Zij zullen eerst ook wel schrikken, maar het komt vast allemaal goed! Nederland heeft gelukkig een hoop mogelijkheden om ervoor te zorgen dat er een oplossing is! (qua subsidies etc.). Laat je nog even weten hoe ze reageerden? Liefs
Hey meid! Ik wil even reageren. Ik was 19 jaar toen ik zwanger was, woonde net samen. In de maand dat ik zwanger werd ben ik begonnen met spw opleiding. Heb een prachtig kindje gekregen, erg gelukkig! En per 1 maart krijg ik mijn vaste baan op het kinderdagverblijf waar ik nu nog stage loop. Heb hard me best gedaan, soms was het echt moeilijk, dat geef ik toe. Maar ik heb nu wel mijn diploma en mijn vaste baan en een prachtig kindje. En ik ben echt trots op mijzelf, als ik dat zeggen mag! En ik ben nu nog maar 21 jaar! Meid, als je ervoor wilt vechten, dan kom je er wel! Succes! neem geen overhaaste beslissingen!
Heel veel succes met het gesprek vanavond! Alles is mogelijk, als je zelf maar wilt! Ennnuh, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Tja, het is al gezegd, maar zwaar zal 't worden. Maar je krijgt er ook zo veel voor terug. Maar hoe dan ook gefeliciteerd met je zwangerschap. En denk je er aan alsnog te beginnen met het slikken van foliumzuur? Is een vitamine die bepaalde afwijkingen bij je kindje kan voorkomen. Kost je maar een paar euro bij huismerk van de drogist.
Hey meid... Ik ben ook een jonge mama... Heb er wel bewust voor gekozen en woon ook samen en ik werk Maar ik kan het goed combineren. Mijn ma werkt niet dus die kan altijd een keer extra op passen, maandag mijn schoonmoeder, donderdag mijn vriend en zaterdag mijn moeder ! Dat is wel fijn.. Kijk even of jij die opvang ook kan krijgen, en hoeveel dagen je naar school moet bijv. en anders wat het kost om je kindje op een kdv te doen. Maar zoals ik het lees denk ik dat je stiekem van binnen nu al houd van je kindje ! En dat weghalen eigenlijk geen optie is voor jou ! (gelukkig ) Ben benieuwd hoe je vriend en ouders reageren...! -XXX-
Dag lieve dames! Heel erg bedankt voor de ervaringen,tips! en de reacties! Zal me denk ik erg helpen bij de keuze die ik maak! Gisteravond is het niet gelukt om met mijn ouders en vriend er over te praten, ik moest werken tot 21:00 en kreeg tijdens mijn werk een sms dat mijn vriend onverwachts even weg moest, en mijn moeder kwam ook later als verwacht thuis om 23:30 . Dus had ik nog te tijd niet om even rustig te praten..En om het nou even tussen neus en lippen door aan de telefoon te vertellen zie ik niks in.. Dus ik hoop dat het deze avond gaat lukken.. Heb gisteren even een vriendin gebeld die is gezellig even bij me langs gekomen zodat ik toch in ieder geval even mijn verhaal aan haar kwijt kon.. Ik hou jullie op de hoogte! En voor de dames onder ons die zwanger zijn; Van harte gefeliciteerd en geniet ervan! Heel veel liefs!
Hey meis, Zoals ik jou verhaal lees denk ik dat jullie vanuit jou kant van harte welkom is.Natuurlijk zal je eerst moeten afwachten wat de reactie is van je vriend, of hij er ook positief achterstaat. Je kan alles combineren, misschien is je opleiding bijv deeltijd mogelijk? Het leven loopt eenmaal niet zoals je verwacht en ik geloof dat jij wel genoeg wilskracht hebt om er voor te gaan! heel veel succes en laat je het weten als je het gesprek achter de rug hebt? groetjes, Griekie
hoikes meid, ik ben ook jong mama geworden ben 25j en heb 3 lieve zoontjes van 4, 2 en 6 maand! en voor mij valt het ook perfect te combineren zou goed nadenken! en geen dingen doen waar je later spijt van zult hebben! veel succes meis, en hou ons zeker op de hoogte! liefsxx