19 jaar en zwanger wat nu?

Discussion in 'Jonge moeders' started by littlemermaid, Jan 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Littlemermaid, veel succes vanavond met vertellen!

Liefs

2. sinada

sinada Niet meer actief

Is het gesprek goed verlopen meid

3. Msbg

Msbg Lid

Jan 15, 2009
    65
    0
    0
    Hey, hoe gaat het nu met je?
    Ik hoop dat er goed is gereageerd op je zwangerschap!

Ik ben benieuwd of je je al wat beter voelt..

veel liefs van mij!

4. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hopelijk is het goed gegaan met het gesprek
    en kunnen ze je helpen

5. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Hey meid,

Laat je nog even horen hoe het is gegaan?

Liefs

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik ben ook érg benieuwd!

7. yOurTheOnlyOne

Jan 4, 2009
    38
    0
    0
    ben nu ook zwanger en bijna 19 maar ik heb er zelf voor gekozen , dus het is gepland ,

mijn zus was 15 toen ze zwanger werd en het ook niet wilde ze is erna gewoon naar school gegaan ,naar 1 jaar , en nu heeft ze een mooi ventje van bijna 5.
    je moet doen wat jij denkt dat goed is ,
    het is een moeilijke beslissing maar je moet geen dingen doen waar je spijt van krijgt ,
    ik bedoel , als je denkt dat je er klaar voor bent moet je het doen , en anders laten anders heeft je kindje ook niks ,snapje
    ik wens je alle geluk , en hoop dat je eruit komt ,

xx ;)

8. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

heey, ik was 18 toen ik zwanger raakte..
    School combineren en een kindje is best moeilijk, Maar als ik jou zo hoor, zal dat niet verkeerd gaan lopen hoor!

zelf ben ik wel gestopt, ik ga weer veder als mijn vriend klaar is met studeren..!
    groetjes

9. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    hey meid,

ik zat in de zelfde situatie, ik was ook 19 en zat ook nog op school, en het gaat prima hier, zit dat nu niet meer op school maar we hebben ons prima gered, ik kan er alleen maar van genieten!

Succes met het vertellen (en het komt vast goed!) en gefeliciteerd! geniet ervan!

10. 4days

4days Niet meer actief

Ohw ik lees het nu pas, haha.

Maar er zijn hier een hoop jonge moeders hoor! :D op de een of andere manier valt toch altijd wel iets te regelen, het is bij ons allemaal goed gekomen. ;)

En ergens is het toch juist wel fijn dat je zwanger bent Voor de opleiding, en niet tijdens? Nu kun je het gewoon op je gemak 1 of 2 jaar verschuiven en kom je niet in de knoei met stufi ofzo. :)

11. mamsie85

mamsie85 Actief lid

Dec 14, 2008
    186
    0
    0
    verzorgende
    Alteveer
    Ik was ook met mijn 18e zwanger en net begonnen met een opleiding verzorgende. heb dit 1,5 jaar volgehouden ben daarna gestopt met de opleiding. heb een andere baan gezocht en toen ik 21 was heb ik de opleiding weer opgepakt.
    Nu ben ik 23, zoontje is bijna 5 en willen een 2de. Wij zaten ook toen te denken aan abortus ook ivm dat we zelf nog zo jong waren maar gelukkig hebben we dat niet gedaan.
    Niets is zo leuk om jong moeder te zijn :D. Je hebt t weleens moeilijk en minder leuke momenten maar je krijgt er zo iets moois voor terug.

12. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    wij hadden een meisje op school, was 17 toen ze haar dochtertje kreeg, helaas kwam zij er pas achter dat ze zwanger was , had ze al weeen en 4 cm ontsluiting, ze kreeg heel veel steun van school, mocht 3 maand thuisblijven, eerste maand kreeg ze geen schoolopdrachten daarna wel.
    Daarna pakte ze haar leven weer op, school gaan, stage en zaterdag middag werken, ze had al gauw een studifinanciering.
    Haar ouders pasten door de weeks op, en haar vriend op de zaterdag, op de zondag was het "gezinsdag" ondanks dat ze in het begin er enorm veel moeite mee had, bleek het toch in haar ogen enorm mee te vallen.
    Er zijn velen oplossingen voor alles meid, weet zeker wanneer je kleine er is, je ouders ook van je kindje gan houden en je vriend ook.

Succes meid

13. nathalie88

nathalie88 Actief lid

Jan 30, 2009
    279
    0
    0
    delft
    Hallo en gefeliciteerd!
    Ik ben zelf 20 en ben ook totaal onverwacht zwanger geworden, ik slikte mijn pil altijd best slecht en ik was al een tijdje niet ongesteld geworden.
    Mijn moeder heeft toen voor mij een zwangerschaps test gehaald en ik wist niet dat ze dat die dag had gedaan.
    Ik was rustig met een paar vrienden een paar biertjes aan het drinken voordat ze binnen kwam met ik heb je test .
    Gelijk heb ik de test gedaan waarop die duidelijk gelijk aangaf dat ik zeker weten zwanger was!
    direct heb ik geen druppel alcohol meer genomen en gestopt met roken haha.
    Ik woon ook nog steeds thuis maar ik zit niet op school ik werkte toen ( waar ik helaas niet meer werk wegens opheffing van het bedrijf en tot nu toe nog steeds zonder werk zit )
    Maar school en zwangerschap is zeker te combineren! er zijn genoeg instanties die je daarmee kunnen helpen want ze willen dat jongeren tot aan 27 bijven doorleren.
    Maar je kan ook uiteraard gewoon even een jaartje pause nemen, maar ik denk dat je beter gewoon nu nog door kan gaan want in het begin kan je makkelijk alles nog doen alleen later krijg je het zwaarder.
    Ik denk dat ik zelf dan bijv. volgend jaar even een jaartje pause zou nemen, maar dat is ieder zn eigen keuse.
    Ben heel erg beniewd hoe je vriend en je ouders gaan reageren!
    Zelf waren mijn moeder en mn vriend blij alleen me vader vond het niets.
    Veel sterkte en ik moet zeggen je zwangerschap is het mooiste wat je ooit hebt meegemaakt!
    Wacht maar af als je je eerste echo ziet en dat werkelijk zo is en het hartje ziet kloppen! dat is echt adembenemend en dan is het allemaal een stuk werkelijker! en alles wat daarna volgt zoals het zien bewegen duimen en het zien/voelen trappen! geweldig!
    Dit is mijn grote trots, kan niet wachten tot hij er is!

Van harte, groetjes nathalie

14. kiwik12

kiwik12 Niet meer actief

hoihoi dames, hier nog een jonge meid die gepland zwanger wil worden :D we hebben er bewust voor gekozen..
    nu alleen nog afwachten of het allemaal gaat lukken..heb gister ovulatie testen besteld..hopen dat het lukt..:D

littlemermaid hoe gaat het met jou? heb je verhaal gelezen.heb je het ondertussen al verteld?

liefs van kim

15. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    hey meid,

ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
    ik was 20 toen in beviel van dylan woon dan wel samen en ben getrouwd. maar even antwoord op jou vraag is school en een kindje te combineren JA dat is het zeker, ik volg zelf een full-time opleiding tot mei 2009 en vanaf mei ga ik 22,5uur werken en nog een paar uurtje school erbij. het is zeker zwaar een kind opvoeden, het huishouden en naar school + huiswerk. maar ik denk maar zo waar een wil is is een weg. dus meid als je besluit het kindje te houden en ook de opleiding wilt gaan doen dan zeg ik ga ervoor en heel veel suc6 je komt er wel hoor.

liefs

16. Saaya

Saaya Niet meer actief

Nathalie, gefeliciteerd! Wat een oplettende moeder heb je(positief bedoeld) :)

17. nathalie88

nathalie88 Actief lid

Jan 30, 2009
    279
    0
    0
    delft

Ja dankje, zo zou ik denk ik ook wel zijn :p

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    En? Hoe is het verder gegaan?

Ik denk dat je wel goed met beseffen dat het erg zwaar kan worden...vooral een opleidig theater en muziek (mocht je volgend jaar weer aangenomen worden) Dat is niet echt een opleiding van half 9 tot half 4...maar als je goede opvang en hulp hebt is dat natuurlijk gewoon te doen!

Dan komt alles vast goed!

19. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    1,016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Een hele goede vriendin van mij was 16 toen ze zwanger geraakte van haar dochtertje.. Ze heeft alles perfect kunnen combineren met school en heeft veel steun van familie en haar vriend gekregen. Als ik haar nu zie ben ik soms gewoon jaloers op haar! Het is geheel aan je eigen om het te laten slagen of niet...Je moet gewoon zelf kiezen en kijken wat voor jou het beste is! Er zal heus niemand vies naar je kijken als je abortus overweegd, maar deze beslissing kan je niet op 1,2,3 nemen natuurlijk want dat is een zeer moeilijke beslissing! (heb zelf ook voor de keuze gestaan)

Ikzelf ben nu ook 19 en ik ben 7 maandjes zwanger van mijn zoontje en tussen mij en mijn vriend gaat nog alles zeer goed! Ik heb er voor gekozen mijn kleintje te houden..Ik ga niet meer naar school want ben al afgestudeerd! Werk heb ik wel maar ben voor het moment al op bevallingsverlof. Ik ben er zeker van dat ik dit met alle gemak kan laten slagen en kijk dan ook naar de toekomst uit! Het kan zijn dat het even moeilijk word maar dat is bij iedereen zo...

Dus..Ik heb de 'hard way' gekozen en heb er nog geen seconde spijt van gehad! Krijg ook heel veel steun van mijn vriend, familie en al mijn vrienden en vriendinnen! Het voelt gewoon zalig als je weet dat iedereen er voor je is

Dus ik zou zeggen denk er gewoon heel goed over na want deze beslissing mag je zeker niet nemen op aanraden van iemand anders! Iedereen is anders en denkt anders.

20. shanice81

shanice81 Actief lid

May 15, 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! geniet er lekker van.. ;)
    Ik was 18 toen ik zwanger raakte van mijn dochter en net 19 toen ze kwam en ondanks dat ik een kindje kreeg/had ben ik mijn dromen niet gaan opgeven,als je echt iets wilt gaat het je lukken ook ookal is het soms moeilijk,heb het niet even makkelijk gehad toen.
    Ik ben gewoon door blijven studeren,had veel steun van mijn familie en heb zo mijn diploma's kunnen behalen die ik ook wilde.
    Mensen denken vaak wel dat als je een kindje krijgt of hebt dat je dan ineens niks meer kan doen,maar das niet zo,je moet enkel er rekening mee houden en niet impulsief handelen ;)
    Suc6!

Share This Page