Hier de eerste gekregen toen ik 21 was en nu 24 met de 2e En eerlijk... Mijn kindjes zijn mijn alles en zou ze voor geen goud willen missen! Maar had ik beter even kunnen wachten met een eerste kindje, ja. Ik doe ook geen 'wilde' dingen zoals drinken oid, maar soms mis ik de vrijheid wel eens, het doen en laten wat je wil en wanneer je het wil. Maar goed, ik ben verder heel gelukkig met mijn kindjes en man en ik heb er dan ook geen spijt van hoor Wbt de beste tijd om sex te hebben... Je bent net van de pil af, de pil geeft je 'nep' menstruaties Je lichaam moet het nu weer zelf gaan doen en dat kan even duren. Het kan best zijn dat je pas over 2/3 maanden weer voor het eerst ongesteld word. Als je een gemiddelde cyclus zou hebben van 28 dagen, dan heb je op Dag 14 je eisprong en dag 29 ben je dan ongesteld... Maar de kans is klein dat het gelijk zo gaat, dus je zal gewoon sex moeten hebben wanneer je wil , je cyclus bijhouden ( de eerste dag van je menstruatie is dag 1) en gewoon afwachten Normaal gesproken word je ongeveer 14 dagen(2 weken dus) na je eisprong ongesteld.. Maar ook dit is een gemiddelde, het kan variëren van 10-18 dagen
Ik was 19 toen ik zwanger werd en dit ook gepland ! En was 20 toen ik bevallen was en heb nu een prachtige zoontje van bijna 4 maanden. Sommige mensen gaan je wel vragen is dit wel verstandig enso maar ik wist dat ik er al vroeg klaar voor was. Bij ons was het ook best snel raak sneller dan we dachten. Als je fijn vindt om ervaringen te delen mag je me altijd een pb doen
Ach meid! Gewoon doen als jullie er klaar voor zijn! Ik ben 22 en ben mama van 2 Kids 3 en 2 jaar met nummer 3 onderweg!.
Ja, dat is mijn reactie ook 'vroeger waren ze 18'... maar dan zeggen ze; 'jaa maar je bent nog zó jong, ga eerst maar genieten.' of: 'Gemiddeld zijn ze toch pas 30 tegenwoordig?' of : 'waarom zo jong?' XD Het leeft dus blijkbaar wel bij mensen.
Wat belangrijk is, is dat je een kindje een stabiele basis kunt geven. Als ik het zo hoor heb je dingen aardig op een rijtje. Wat je cyclus wordt is gewoon even afwachten, als je om de dag seks hebt zit je sowieso goed.
Als het voor beide goed voelt gewoon doen! Liefst had ik ook al jong kinderen gekregen, maar t liep wat anders voor mij. Was nu 27, stokoud in mijn beleving 😉
Hoi Lydia, Zelf was ik 18 toen ik mijn eerste kreeg. Welliswaar een cadeautje, maar dat maakt niet uit. Iedereen had vooroordelen, zooo jammer. Ik herken je verhaal. Ook ik was jong volwassen door gebeurtenissen. Mijn kindje is 18.5 jaar geleden geboren en had aan niets tekort. Je hebt 9 mnd om er naartoe te leven. Een kind hoeft geen luxe. Als jij er aan toe bent ben je klaar om liefde te geven. Inmiddels is mijn zoon 18.5 jaar en is bezig in het onderwijs. Ben mega trots op hem en ook een jonge moeder kan net zoveel als 1 van 30. Als je hevoel zegt dat je hier klaar voor bent moet je het doen ondanks de vooroordelen. Succes! Je mag mij eventueel wel een pb doen.
Vroeger trouwde je met 18 en kreeg je kinderen. Doodnormaal. Ikzelf werk in de kraamzorg en de gemiddelde moeder is idd rond de 30 wat ik erg jammer vind en zijzelf meestal ook. Ik zie maar weinig vrouwen voor hun 30e hun eerste kindje krijgen.
Ach lieverd.. Je moet doen wat goed voelt!! Zoals ik lees hebben jullie alles prima op orde! En jong moeder worden heeft ook zo zijn voordelen hoor, zelf ben ik ook op mijn 19 de mama geworden, en inmiddels zijnwe aan het proberen voor een 4 de kindje, volg je hart en trek je maar niks aan van de mening van vooral oudere mensen
Sluit me aan bij de rest van de dames,als jullie het kindje een stabiele omgeving kan bieden met een goed financieel inkomen dan zou ik er ook voor gaan! Ik was 24 toen onze eerste kwam(helaas moeten we hem missen) en bijna 31 toen onze 4e kwam Succes!
Moet zeggen dat ik ook vaak zat rare reacties heb gekregen hoor. Ik was 18 en 20 en mensen zeggen nog steeds zo jij bent vroeg begonnen. Alleen meeste mensen kijken naar jou niet naar de situatie. Ik heb daar in tegen medische problemen dus ik zou niet hoeven wachten tot mn 30e dan was het nooit gelukt. Ik heb 2 extreem prematuren gehad met 25 en 26 weken met 15 maand verschil en dat is niet voor niets ook daar krijg ik vaak reacties over. Dusja mensen lekker laten praten het is jouw leven. Ik ben nu zwanger van de 3de en zelfs nu krijg ik rare reacties ja van je hebt 2 extreem prematuren die gelukkig gezond zijn waarom zou je nog voor een 3de gaan. Tja omdat de artsen een oplossing gevonden hebben waardoor ik wel een voldragen zwangerschap kan hebben. Dat is mn grootste verlangen. En de artsen hebben duidelijk gezegd wacht niet te lang anders kunnen we je niet meer helpen. Ook ik hIer hebben ze een stabiele omgeving getrouwd, vaste banen en een Grote hoekwoning dus waarom zou jij dat niet kunnen? Veel succes en hopelijk ben je snel zwanger!
Ik heb het vandaag tegen mijn moeder verteld dat ik ben gestopt met de pil , en wegens medische redenen ook naar de dokter en me schoonzus weet het allemaal zeggen ze dat ik moet wachten .. maar ik wil niet wachten .. ondanks ik niet wil wachten twijfel ik door wat mensen zeggen .. is dat normaal ? ik heb me altijd al aangetrokken wat een ander zegt .. maar als het normaal is dat je altijd wel je twijfels heb weet ik in iedegeval 100% zeker dat ik de klaar voor ben. Of zou het toch meer angst zijn en bang voor wat er gaat komen ????
@xmelaniee0 Ook hier de eerste dochter gekregen toen ik 19 was en tweede zoon gekregen toen ik 21 was. Nu ben ik 24 en we willen dolgraag derde kindje ja anyway met zulke reakties haha dus ermee beziggggggggggg.. dus als jullie alles op orde hebben dus ik zie het geen probleem?! Ga er gewoon vooor!! Het is nu wel jullie eigen leven dus je bent al boven 18 geworden dus neem je eigen beslissing over jouw leven want je familie zullen het wel ooit accepteren en gaan blij worden wanneer je kindje geboren is he want het gebeurde ook bij ons hoor. Het wordt onwijs avontuurtje voor jullie beide aankomende tijd en veel succes😘
ik heb het er verder niet zo met mensen over gehad of naar hun mening gevraagd. zeker onze schoonouders, die zijn nog van: eerst trouwen dan samenwonen zeg maar... heb het pas verteld toen ik zwanger was engste wat ik ooit deed maar ze vonden het leuk! ow enne mensen hebben altijd een mening over alles wat je doet. over de opvoeding enz enz enz. luister ernaar, pik eruit wat je kan gebruik en de rest gewoon je eigen plan kiezen
Haha ja ik ben wel iemand die graag de mening hoort van een ander of dat nou positief in me voordeel is of negatief in me nadeel. Maar kennen jullie die bangigheid en twijfel ?
iedereen is wel eens bang of twijfelt. heb de hele zwangerschap bij de 2e getwijfeld of het toch wel zo'n goed idee was... maar zou haar voor geen goud willen missen
Kijk dat klinkt geruststellend. De dokter zegt dat ze sprankeling in me ogen ziet maar ondertussen raad ze het me af. Ik wil gewoon gelukkig zijn en voor mijn gezin leven maar altijd door andere worden dingen verstoord mede door me ouders. Ik ben de echt over uit en ik wil echt graag een kindje. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand spijt heeft van ze baby dus waarom zou ik wel spijt krijgen ?! Ik vertel nu ook niemand meer wat en ga de eerst voor zorgen dat ik überhaupt zwanger mag worden en vanaf dan mag de wereld zijn meningen hebben.
Een 20-tal jaar geleden was 19-20 jaar helemaal niet jong om aan kindjes te beginnen... Toen werden heel veel mama's vroeg mama. Nu wachten de mensen langer, maar dat wil niet zeggen dat jij die 'trend' moet volgen. Ik was op mijn 21 ook klaar voor een kindje, maar ik had toen alles niet voor mekaar zoals jij. En als jullie er beiden klaar voor zijn, waarom dan wachten! Trek je maar niets aan van negatieve reacties of dergelijke, jullie moeten doen waar jullie je goed en klaar bij voelen! Ik voel me nu trouwens al 'oud' om nog mama te worden, ik had het ook veel liever eerder gedaan, maar je moet wel wat gesetteld zijn; goede job, goed huis, goede relatie... Ga ervoor hoor!
Hee wat leuk iemand van mijn leeftijd. Ik was in maart perongeluk zwanger geraakt en sinds die tijd kriebelt het ook heel erg. Je mag mij pb'en als je t leuk vind !