19 jaar .. Te jong om zwanger te worden of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xmelaniee0, 22 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.578
    3.070
    113
    Ik ben op.mn 18 bevallen van onze oudste.
    Ik was ook al jong volwassenen, wist zeker dat het goed zat tussen ons, hij had een vaste baan enz.
    Heb wel 2 jr bij mn s.o. gewoond omdat ons huis verbouwd werd :)
    Nu ben ik 26 en heb er 4 :)

2. SunshineM

SunshineM Niet meer actief

Hi! Als jij er klaar voor bent en je vriend ook gewoon ervoor gaan! Ik ben zelf 20 en mijn man en ik hebben er ook bewust voor gekozen. Lekker maling hebben aan wat andere zeggen! Anderen hebben altijd wel wat te klagen. Ik was er in t begin ook een beetje huiverig voor, wat zullen anderen zeggen?? Nu denk ik echt het is ons leventje en we zien nu zo erg uit naar onze kleine meid!! Moet ook eerlijk zeggen dat ik helemaal geen rare reacties heb gekregen, of ik heb er gewoon niet op gelet. Haha geniet van deze nieuwe periode!!!

3. Hilse

Hilse Niet meer actief

Het klinkt alsof je/jullie het goed overdacht hebben en alles op orde hebben! Dan zeg ik: leeftijd maakt niet uit, doen wat goed voelt! Weeg alles nog eens af misschien, voors en tegens en waarom juist nu. Weloverwogen is altijd goed!
    Ik was bij m'n eerste 21 toen hij geboren is :)

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    In principe is er geen leeftijd aan gebonden. Als jullie er relationeel en financieel klaar voor zijn is het goed. Je kan natuurlijk wel op veel vooroordelen gaan stuiten in je omgeving maar je moet je daar dan overheen zetten.
    Zelf was ik op die leeftijd nog niet klaar voor een kindje. Ik ging nog veel te graag uit en wou nog reizen etc. Maar als jij dat wel bent dan zie ik geen obstakels. Alleen zou ik wel een vaste (parttime) job zoeken voor je zwanger raakt.

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.339
    694
    113
    Utrecht
    Ik heb één advies: begin met foliumzuur slikken.

En verder wil ik je heel veel succes en geluk wensen! Jij en je vriend zijn de enigen die kunnen beslissen!

6. Jojo87

Jojo87 Niet meer actief

Hoi!

Bedenk je wel dat je leven verandert door de komst van een kindje. Wil je dat nu al of wil je nog liever genieten van je eigen "jeugdigheid" ;)
    Als je denkt dat je jezelf (voor een deel) kunt wegcijferen en dat ook wil voor je kindje dan ben je denk ik niet te jong! Verder klinkt je situatie wel stabiel, dus waarom niet?

En meningen en blikken van anderen krijg je altijd...ik was zelf 25 toen ik zwanger was en had het idee dat met name "oudere zwangeren" me met een scheef oog aankeken.... Maar dat was misschien ook wel mijn eigen onzekerheid..

7. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Staat geen leeftijd voor toch?
    Ben inmiddels 25, heb een zoontje van 4,5 en inverwachting van een dochter.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.264
    7.312
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind 19 een prima leeftijd als je er klaar voor bent en alles goed voor elkaar hebt.

Wat ik wel vind is dat een kindje heel veel verantwoordelijkheid en zorgen met zich meebrengt. Ik heb met 28 jaar de eerste gekregen en verlang nog wel eens terug naar die onbezorgde tijd en dat je weg kon wanneer je wilde, samen uit eten, samen op vakantie. Dat kan op zich nog steeds wel maar je moet als je samen uit eten wil oppas regelen en met z'n tweetjes op vakantie gaat echt niet gebeuren want dan ga ik de kinderen teveel missen ;). En ondanks dat onze kinderen gezond zijn maak je je toch altijd zorgen. Ik vind dit nu allemaal prima en had niet anders gewild. Maar bedenk ook goed of je dit wil op je 19e of 20e. Als je volmondig ja kan zeggen, prima! :) En tuurlijk als je kindje er is hou je er van, maar het zou wel jammer zijn als je straks denkt, had ik maar een paar jaar gewacht...

Mijn nicht was 22 (juni 2002) toen ze haar eerste kreeg, wilde altijd al jong kinderen maar wilde eerst haar opleiding afronden. Eind 2008 heeft ze haar 5e kindje gekregen, toen was ze 29. Ze is helemaal gelukkig met haar gezin :)

9. Logan

Logan Niet meer actief

Ik was ook 17 toen ik ging samenwonen, 20 toen ik trouwde en 21 toen we begonnen aan onze kinderwens. Ja het is jong en nee dat maakt niet uit. Ik vind mijzelf volwassen genoeg en daar heeft de rest het mee te doen. Niets van aantrekken hoor, iedereen heeft wel een mening.

10. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Je hebt alles goed op orde, financieel zouden jullie het ook redden en als je zwanger mag raken kan er ook altijd iemand thuis zijn. Ik vind 19 jaar niet te jong, als je er klaar voor bent ben je er klaar voor. Ik ben zelf 20 en mijn vriend en ik hebben 2 maanden geleden besloten om voor een kindje te gaan, heel spannend maar o zo leuk! Als het goed voelt en jullie willen er allebei voor gaan waarom dan niet? Succes!

11. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Ik was nét 20 toen ik beviel. En ben een prima moeder, hoor.

Ben wel benieuwd waarom je dokter het af raadt? Vanwege een medische reden of je leeftijd? Want je zei dat je met een medische reden naar de dokter ging.

12. Dutch

Dutch Actief lid

24 sep 2015
    228
    203
    43
    Vrouw
    Meid, als jij je er klaar voor voelt, moet je niet wachten. En als je twijfelt, zal je vriend daar begrip voor moeten hebben, want jij moet er ook 100% achter staan.

Ik ben nu 23, heb al langer een kinderwens, maar ik wilde eerst mijn opleiding en een vaste fulltime baan in de pocket hebben. Die heb ik nu(niet dat het niet zonder kan, maar dat wilde ik zelf). Hierna wilden we eigenlijk verhuizen, maar dit schiet niet op. Toen mijn vriend zei graag een kindje te willen, hier heb ik op gewacht tot hij er mee kwam, zijn hier de remmen los gegaan. Nu proberen de wens waar te maken.

Verder overleg ik dit niet met mijn ouders, ik heb een hele goede band met ze, maar ik hoef hier geen mening over, van niemand niet, omdat ik weet dat ik alles voor elkaar heb. Jij blijkbaar ook, dus vraag niet om meningen ook al is het moeilijk:)

Succes!!

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.383
    16.774
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het wel jong.
    Ik zou niet heel happy zijn als mijn dochter met 19 jaar al zou beginnen over kinderen.
    Het is natuurlijk ieder zijn eigen keuze maar ik had er niet aan moeten denken op mijn 19de haha
    Was veel te druk met mijn studie uitgaan en onbezorgd zijn en dat had ik nooit willen missen.
    Bedenk je goed dat kinderen echt niet zaligmakend zijn.
    Ik heb er drie en zou ze nooit willen missen maar het is een zorg voor het leven.

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Wat is te jong? Je bent volwassen, je bent niet financieel afhankelijk, er is een vaste baan en een eigen huis. Je hebt een stabiele relatie? Wat is dan te jong?

Als jij denkt dat je volwassen genoeg bent om voor een kindje te zorgen en jullie kunnen dat samen aan, waarom niet?

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind het bijzonder dat de huisarts je afraadt om zwanger te worden, waarom is dat?
    Je huisarts kent jou natuurlijk persoonlijk, en zal dan er reden voor hebben? (Je leeftijd alleen mag geen reden zijn, je bent meerderjarig)

Ik vind jouw reacties eerlijk gezegd heel kinderlijk overkomen, misschien is dat je schrijftaal oid?
    Moet je stoppen met je opleiding als je nu zwanger wordt?
    Is dat op lange termijn wat je echt wilt?
    Is de stabiele financiële situatie opgebouwd door je vriend of door jullie samen? In hoeverre ben jij als moeder zelfstandig/rationeel/volwassen om de moederschap te kunnen dragen?

Dat soort vragen moet je jezelf stellen, en dan een beslissing nemen.

16. BusyQueenBee

BusyQueenBee Actief lid

25 sep 2015
    270
    0
    0
    Operator
    Twee hoog in Zuid
    Ik vind het niet te jong, mits je stabiel bent.
    Ik was zelf bijna 20 toen ik beviel van onze dochter, een volledig bewuste keuze. We woonden al een tijd samen, waren verloofd, mijn man werkte, kortom, alles was gewoon stabiel.

Is jouw situatie nou zou dat een van jullie niet stabiel is in de relatie, je niet alles op orde hebt, dan is het een ander verhaal, maar ik denk niet dat dat bij jullie het geval is.

Ik zou zeggen, als jullie er allebei goed over na hebben gedacht, en jullie willen er voor gaan, ga er dan ook voor! Succes ;)

17. BusyQueenBee

BusyQueenBee Actief lid

25 sep 2015
    270
    0
    0
    Operator
    Twee hoog in Zuid
    Met deze twee dingen ben ik het trouwens wel eens, een huisarts zegt dat niet zo maar, er is altijd een achterliggende gedachte en leeftijd mag daar geen rol in spelen.

Ook ik vind je reacties erg kinderlijk overkomen, en ik vraag me af of je je wel realiseert wat je zegt, en waar je aan wilt beginnen?

18. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Zelf vind ik 19 jaar best jong om moeder te worden. Oké, eerlijk is eerlijk, ik had wel iets jonger moeder willen worden. Want het iets echt iets bijzonders. Maar sommige dingen zijn niet te plannen.
    Als ik terug kijk naar de periode dat ik 19 was had ik nog geen moeder willen zijn. In mijn ogen is dit juist een perfect periode om jezelf te ontwikkelen. Studie volgen (in mijn geval zelfs meerderen) maar ook genieten met vriendinnen in de kroeg en kompleet los gaan op een groot feest. En als ik op mijn 19de zwanger was geworden was mijn ex de vader. Oei! Dan ben ik blij dat ik toch even gewacht heb ;)

19. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    niemand kan je vertellen of je er klaar voor ben.. het is een oer gevoel die niet uit te schakelen is.. (vind ik)

maar blijf wel realistisch voor je zelf..
    wij hadden een lijstje gemaakt met dingen die we nog wilde doen zonder kinderen.. die was bij ons heeeeel kort haha

20. aninaja

aninaja Niet meer actief

Ik ben 21 en ik ben bijna 14w zwanger. Als jullie er klaar voor zijn, vooral de man (mijne is weggegaan) dan zit er geen leeftijd aan gebonden.

Deel Deze Pagina