Iemand deze mini serie al gekeken? Heb net de eerste aflevering gezien met mijn man. Vond het erg indrukwekkend!
Toevallig ook de eerste aflevering gekeken gisteren, idd indrukwekkend, ben benieuwd hoe het verder gaat! @Pompoen het is van HBO, dus alleen te kijken op Ziggo. Of evt kodi oid als je dat hebt
Gaat over de kernramp neem ik aan?. Ik kan me nog herinneren dat we geen spinazie mochten eten.. wat was ik boos, geen spinazie op mijn verjaardag..
Wij hebben hem helemaal gezien, echt een heftige serie, de moeite zeker waard. Rusland zou nu een tegenhanger maken met wat er "wel echt" gebeurd is.
Hele goede serie idd! Vooral dat beeld van die terminale brandweermannen vond ik erg indrukwekkend en heftig.
Net afgekeken, hele goede serie zeg, zoveel kleine details die tot in de puntjes zijn uitgewerkt over het leven in die tijd in de Sovjet-Unie, en geweldig geacteerd. Ik wist ook wel dat het door metingen in Zweden is gekomen dat het grote publiek op de hoogte raakte van wat er is gebeurd, maar toch vond ik de manier waarop er getracht werd de omvang van de ramp te verdoezelen - met zulke grote gevolgen voor mensenlevens - heel schrijnend naar voren gebracht worden.
Jij bent ongeveer van mijn leeftijd denk ik....wij hebben volgens mij een heel jaar geen spinazie gegeten. En nu nog steeds, elke keer wanneer ik spinazie eet denk ik aan tsjernobyl, stom he?
Ik vind het heel moeilijk, deze ramp heeft een ware hel ontketend voor zoveel mensen en hun leven verwoest. De gevolgen zullen nog eeuwen merkbaar blijven. Ik vind het heel dubbel om daar 'een serie' over te kijken, vraag me af in hoeverre het een respectvolle documentaire is voor alle slachtoffers..