Helemaal met je eens. Ik krijg soms wel wat de kriebels van ze, omdat ze echt ALLES leuk en mooi enz lijken te vinden en ik vind hun standpunten erg extreem maar ze doen er niemand kwaad mee toch. Overigens willen ze in Amerika het programma stoppen vanwege hun standpunt tov homoseksualiteit.
Ik ken hun standpunt tegen homoseksualiteit niet, maar kan me er wel wat bij voorstellen. Ik blijf het bijzondere mensen vinden, uber Amerikaans met dat gehug, lief zijn etc. Soms lijkt het totaal geen realiteit te bevatten, mamma is veel te lief die moet toch weleens een nervous breakdown hebben??
Nou ik snap best dat er mensen zijn die het niet vreemd zouden vinden als er een hele beerput van sexueel misbruik verborgen is. De familie is close met Bill Gothard, en die heeft echt geen schone lei. Met z'n bizarre 'leefregels' ( geen tampons, want dan ben je geen maagd meer? ). Blog: Carefully Scripted Lives: - The Real Reality of the Duggar Family "Blessings" Institute in Basic Life Principles | Giving the World a "New" Approach to Life! > programma's waar aan de Duggars mee 'doen'. Nee sorry ik blijf het eng vinden en zou mijn kind nog geen halve seconden bij ze laten.
Zulke leuke mensen zijn het dus niet...schijnheiligen Goed dat ze ze dan van de buis proberen te halen.
Ik weet natuurlijk niet hoe het eraan toe gaat als de camera's er niet zijn. Maar ze worden 24/7 gefilmd door tlc voor een langere periode, lijkt me dit dat tlc het toe staat dat hun hun kinderen 'spanken' of hoe je het ook zegt. Dus ik vraag me af in hoeverre het waar is wat er in er in het artikel staat. Ik zeg niet dat het complete onzin is wat er is geschreven, want hoe zij leven kan je als indoctrinatie zien. Maar degene die het artikel schrijft, beschrijft hoe zij is opgevoed en zegt dat het gelijk staat aan hoe de Duggars hun kinderen opvoeden, maar hoe weet ze dat nou? Is ze er bij geweest. Ik vind het onterecht als ze van de buis moeten. Begrijp me niet verkeerd ik ben het niet eens met hun standpunt over homoseksualiteit, maar ik vind dat geen reden om ze van de buis te halen.
Ik vraag me wel af wat er zou gebeuren als een van de Duggar kids homo/lesbisch blijkt te zijn. Die kans is best aanwezig met zoveel kinderen, dat een van de kids anders blijkt te zijn. Of wat dacht je van al die klein kinderen die straks komen of er al zijn. Met zoveel kinderen wordt de kans statistisch gezien erg groot. En dan? Mijn zusje is lesbisch. En dat weten wij sinds ze zo'n 24 jaar is. Wij zijn absoluut voor homoseksualiteit, in de zin van dat het ons als familie werkelijk geen donder interesseert. En toch, toch was mijn zusje heel gespannen het te vertellen. En dat met ouders die er werkelijk geen zier om geven. En dat leek gelukkig ook, wij zijn allemaal gek op haar vriendin, ze wonen samen, en mijn kinderen vinden het ook de normaalste zaak van de wereld. Tante E. gaat met tante A. trouwen over een paar jaar Bij dit gezin zou ik als kind als de dood zijn, ws. volgt verstoting en dan lijken die lieve mensen zo lief niet meer. Oftewel, als je anders denkt, ga je buiten de boot vallen of erger. Er kan straks bijv. ook een Duggar kind zijn die gewoon maar 2 kinderen wilt en niet steeds zwanger wilt zijn, of een kind dat niet zwanger gaat zijn, omdat het of niet lukt of zij het gewoonweg niet wil? en dan? ik zou dus weleens een update willen zien over pak hem beet 25 jaar.
Volgens mij heeft Michelle een keer uitgelegd dat ook al zijn ze het er niet mee eens en echt vinden dat een huwelijk tussen een man en een vrouw is, dat ze homo's niet haten en respecteren dat er mensen zijn die anders leven, denken en doen dan zij. Alleen haar oudste zoon werkt dan wel bij een organisatie die het homohuwelijk weer illegaal wil maken. Dat vind ik dan wel weer apart.
Nee maar ze hoeven zich er ook niet mee te bemoeien Niemand... Laat iedereen gewoon doen wat ze willen doen Om actief bij een groep te gaan vind ik dan weer te radicaal... dan ben je wat mij betreft te veel met een ander bezig.
Tsjah als jij je bij een organisatie aansluit die roept dat homo's aids veroorzaken, dat ze een 'straf' van god zijn en meer van dat soort onzin.. Dat is heel wat anders dan het niet eens zijn met het homohuwelijk.
Hij werkt bij een politieke organisatie, logisch dat hij zich daar dan mee 'bemoeit'. Tja verder is het gewoon vrijheid van meningsuiting (of je het nou met het standpunt op zich eens bent of niet), net zoals anderen weer vinden dat moslimvrouwen minder kinderen moeten krijgen en het straatbeeld verpesten. Verder vind ik de Westboro baptist church veel extremer.
Precies wat ik bedoelde met mijn post. Ik vind het erg dat ik het denk... echt waar...noem het een vooroordeel, maar toch, er zijn teveel van dit soort beerputten. Ik veroordeel ze niet, ik beschuldig ze niet, maar mochten er beerputten open gaan, dan zou ik niet roepen: "he echt???? nee dat kan niet!"
Ik vind het erg intrigerend... bijzonder hoe ze alles regelen. Het fascineert me, juist omdat ik er zelf niet aan moest denken zo te leven. Erg leuke tv!
Ik vind het vreselijk dat de kinderen moeten opdraaien voor de hobby van moeder: zwanger zijn. Ik vind niet dat je het kinderen aan kunt doen om de kleintjes op te voeden. Natuurlijk, af en toe helpen, okay...maar dit gaat te ver. Verder vind ik dit meer op een sekte lijken dan op een gezin. En dat ze zo weinig contact hebben met de buitenwereld vind ik erg zorgwekkend. Ook over thuisscholing kan ik weinig goede zeggen. Nee het is zeker niet mijn ding en ik kijk het ook niet.
Ik had een heel verhaal getypt... maar dat is niet nodig. Ik kan heel kort zijn: Politiek en religie ( en dus religieuze standpunten) gaan wat mij betreft niet samen. Nooit... Dus bemoeit hij zich gewoon met dingen die hem niet aan gaan.
Ik heb die aflevering nav hierboven gelijk terug gekeken ook al was het al nacht. Wat ontzettend indrukwekkend en wat een liefde!