19 kids and counting (TLC)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door maartje84, 8 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Als je voor 100% achter je conservatieve/religieuze keuze staat is er geen sprake van angst.
    Als dat wel zo is, is er iets niet helemaal goed. Of je staat zelf niet achter je keuze en kan je er beter aan gaan werken om daar vrede mee te krijgen. Of je kiest er voor om volgens deze levenswijze te blijven leven, of niet.
    Of je wordt op een 'verkeerde' manier hierin begeleid of opgevoed.
    Vaak worden dingen als angst in zulke situaties door buitenstaanders in twijfel getrokken.

Conservatief wil trouwens echt niet gelijk zeggen dat je geisoleerd bent. Wij staan midden in het leven. Draaien volledig mee in de maatschappij, zeker op zakelijk nivo, maar houden er op prive terrein gewoon andere normen en waarden op na als de doorsnee Nederlander.

2. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Nee, conservatief hoeft dat niet te betekenen, maar is in de Duggars situatie wel het geval. Ik had het ook over conservatief EN geïsoleerd. Dus ging dan ook zeker niet om jou.

De zin 'vaak worden dingen als angst in zulke situatie door buitenstaanders in twijfel getrokken' vind in nogal een makkelijke manier om iets weg te zetten. Want is het een rare gedachte dat een kind opgroeiend met het idee van een hel met angst opgroeit? En onder invloed van deze angst bepaalde keuzes niet maakt die zij of hij eigenlijk wil maken? Lijkt me een beetje vreemd om dat met de zin 'in twijfel trekken van een buitenstaander' af te doen. Bevestigd ook zeker het gevoel dat ik kan hebben dat vaak geen ruimte is voor andersdenkenden.

En een kind maakt geen religieuze keuze en kan hier dus ook niet 100% achterstaan. Hij of zij bevindt zich in die situatie.

3. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik moet er niet aan denken dat ik mijn hele leven in angst voor de hel moet leven
    Zo ben ik niet opgevoed en zo worden onze kinderen ook niet opgevoed.
    Helaas denken veel buitenstaanders dat dat wel zo is.
    Komen zij in onze kerken, spreken zij veel mensen uit onze richting?
    Ik denk het niet.. vaak zijn zulke meningen gebaseerd op feiten die ze horen van mensen die et voor kiezen om afscheid te nemen van 'onze' manier van denken/geloven. Zij stonden er niet 100% achter, dus zijn een andere weg gegaan. Zij zullen er dan heel anders over denken als de mensen die niet van denkwijze veranderen.

Ik denk dat je je eerst beter moet verdiepen in de manier waarop conservatieve religieuzen met hun geloof om gaan in plaats van gaan roepen dat het gebaseerd is op angst.

Verder stop ik er over, want discussies over geloof zijn hier niet toegestaan.

4. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Het lijkt alleen maar zo alsof je op mijn post reageert, maar inhoudelijk reageer je helemaal niet. Jammer. Ik gaf aan dat het dus niet over jou gaat, want ik had het over conservatieve EN geïsoleerde gezinnen.

Daarnaast stelde ik niet dat al het conservatief geloof gebaseerd is angst, maar veel. Daarnaast heb ik het specifiek over de Duggars en die aanname van angst kan ik dus ook onderbouwen met interviews van de Duggar dochters en nieuwsberichten over Michelle die strijdt tegen gelijke rechten voor bepaalde groepen. De (ongefundeerde) angst komt in veel van hun keuzes terug.

En natuurlijk moet je er niet aan denken om heel je leven in angst voor de hel te leven. Dit hoeft ook niet, als je je maar aan de regels houdt. Ook een van de redenen waarom veel mensen die met strikte regels en in isolement opgroeien ook niet afwijken van wat van ze verwacht wordt.

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Dat is niet helemaal waar. Je kan zelf de keuze maken om niet in de voetsporen van je ouders te treden, maar je opvoeding neem je toch mee. En soms is dat best moeilijk om los te laten, ook al weet je dat de keuze die je nu maakt, wel de juiste is.

6. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Het enige wat in mij opkomt is:

Moet je eens denken hoeveel weeën die moeder heeft doorstaan, laat staan de naweeën:cool:

7. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, wat zou dat doen met een lichaam... 17 bevallingen waarvan 4 keizersnedes en twee keer zwangerschapsvergiftiging. Het schijnt dat ze ook allemaal best zware bevallingen heeft gehad.

8. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik weet wel dat ik mijn kinderen met een gerust hart achter zou laten bij de Duggars haha.

9. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kijk ook al heel lang de Duggers en zie een aantal dingen voorbij komen.
    Ik vind het een heel leuk gezin en volgens mij mogen de kinderen een opleiding kiezen die ze graag willen doen na de thuisscholing (in Amerika is thuisscholing veel meer aanwezig dan in NL omdat scholen verweg zijn, je zal al die kinderen maar moeten brengen en halen!)
    Een van de kinderen is onlangs afgestudeerd van de thuisstudie en gaf ook aan dat hij nu ergens anders een vooropleiding voor militaire dienst ging volgen net als een oudere broer.

En vandaag in de uitzending zag je het nichtje wat niet gelooft op dezelfde manier als de rest van de familie en haar ouders ook niet en oma zo te zien ook niet, en die komen ook gewoon over de vloer bij het gezin, dus dat iemand zegt dat ze niet omgaan met mensen die niet op dezelfde manier geloven, lijkt mij dus echt onzin.

Overigens vind ik het wel jammer dat de serie niet gelijk loopt met de info die we nu weten en volgens mij is het vanaf volgende week ook niet meer op TLC, want er komt iets anders op die tijd, jammer.

o ja, er zijn in NL ook heel veel grote gezinnen die op dezelfde manier leven als de Duggars.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Mary (= de oma) woont bij hen in.

11. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Mag je eigenlijk in Nederlands thuisonderwijs geven? Volgens mij mag dat toch niet toch?

12. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Bij hooooge uitzondering, maar die krijg je vaak alleen op geloofsovertuiging. Is ook de reden dat wij zijn geemigreerd

13. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Oef ja whahahaha

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou dat vraag ik me dus ook af.
    We zullen haar buik nooit te zien krijgen maar vraag me toch wel af hoe haar buik eruit ziet...

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wauw..19 kinderen,
    ik vind 3 al veel. Ik denk dat dit ook alleen mogelijk is wanneer de oudste kinderen meehelpen. En het nooit ruzie hebben, dat is toch wel vreemd bij kleine kinderen?

16. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Wat zei Michelle nou van de week... De kracht van liefdevol met elkaar om blijven gaan en een goede relatie houden is het hebben van GEEN verwachtingen. En hoe vaak ik hier wel geen ruzie maak over dingen die niet door ml op tijd worden gedaan...tsja verwachtingen :p

Ik zou niet weten hoe ze dat kan, maar goed.

Vind het jammer dat het programma nu weg is. Vraag me af of en wanneer het terug komt!

17. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Het komt wel weer terug, in Amerika zijn volgens mij de uitzendingen alweer begonnen of ze staan op het punt van beginnen. Benieuwd wanneer het hier wordt uitgezonden!

18. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik las op de TLC Facebookpagina dat het hier in februari weer te zien is. Ben benieuwd :)

19. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Yeeeh :D

20. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dan vraag ik me dus af hoe het er bij haar van onderen uit zal zien. Wordt je niet hartstikke incontinent van zoveel bevallingen? Volgens mij hangt je bekkenbodem dan gewoon permanent tussen je knieeen ofzo. :(

Deel Deze Pagina