Fijne kinderwekker?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moniponi, 13 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben net dit leuke aapje gekocht.

BabyZoo Slaapklokje Momo Roze | Babypark

Lijkt allemaal top maar een paar dingen vallen ons tegen:

- hij maakt continu een reutelend geluidje
    - de oogjes maken geluid bij het open en dicht gaan (dus vermoedelijk wordt ze er ook wakker van als dat niet de bedoeling is :x)
    - het nachtlampje dat je even aan kunt doen verlicht de oogjes helemaal niet... Zo weet ze nog niet of het al ochtend is of nog nacht als ze dat in het donker wil bekijken.

Ik ben door alle geluiden ook bang dat de batterijen snel op zullen zijn trouwens. Het klinkt alsof er vanalles mechanisch gebeurt in het klokje. Wij vinden het wel fijn dat de wekker zowel wijzers als cijfers heeft trouwens.

Iemand ervaring met een handiger kinderwekker? Of andere tips?

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Moni, wij hebben deze ook net in huis. Vooral je laatste punt vind ik irritant, ze kan helemaal niet zien of de ogen open of dicht zijn :(...

Ik ga nog even kijken of ik iets kan met haar nachtlampje (stopcontact lichtje) op een andere plek, maar die geeft niet heel veel licht, dus verwacht niet dat het veel beter wordt.

Ze vindt het wel een hele leuke wekker ;)...

Geen tips dus, wel dezelfde ergernis :D.

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Deze vind ik heel fijn:

bol.com | Kidsleep - Globetrotter - Groen | Baby

Maar hij is stuk gegaan toen ik de batterijen er uithaalde met een huisvrouwenklap (zitten heel vast). Hij heeft het ca. 21 maanden gedaan. Hij maakt geen geluid bij het wakker worden (geen oogjes).

Toen heb ik deze besteld:
    bol.com | Kidsleep - Kid'Sleep Moon | Baby

Deze heeft meer functies, maar daar raakte mijn dochter helemaal van slag van. Ze mist haar oude schaapje en die heb ik nu weer besteld. Je mag hem overnemen.

Hij heeft een slaapliedje, een 'go to sleep mode' en je hebt een 'bijna-wakker-stand' waar je de tijd kunt instellen. Hij maakt ook geen geluid bij het ontwaken. Kan op batterijen of in het stopcontact. De lichtintensiteit is instelbaar, maar ik vind het licht vrij sterk. Ook omdat je 2 schermpjes hebt in plaats van 1. Hij heeft dus superveel functies, maar voor ons was het niet de juiste aankoop helaas :(

4. Schrikje41

Schrikje41 Actief lid

29 mrt 2013
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Wij hebben al 2x een nieuwe babyzoo gehad maar ze zijn in no time kapot. Ik lees even mee

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb hem toch weer gemaakt. Weet niet precies hoe.

7. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.357
    273
    83
    Vrouw
    Ik heb 'm al een paar keer genoemd, dus nu ook weer ;):
    de Zazu slaaptrainer oftewel SAM het schaap (bol.com | ZAZU Slaaptrainer & nachtlamp SAM | Baby) (ik zie dat ie nu ook in het roze en blauw te krijgen is, gááf!)

Werkt of stroom of batterijen, een half uur voordat de oogjes opengaan wordt het klokje groen zodat ze, als ze eerder wakker zijn, weten dat ze in bed moeten blijven liggen. Er zit ook een nachtlampje in dat eventueel na een bepaalde tijd uitgaat.
    Enige nadeel zijn de oogjes die je hoort als ze opengaan. Maar dat heeft slechts een paar keer voor een wakkere dochter gezorgd in het begin. Nu ze gewend is aan het geluid, slaapt ze steevast door.

Deel Deze Pagina