Baby 7 maanden snel verveeld en gefrustreerd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rebelleflower, 7 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Het hoort er allemaal bij en het is een fase maar heeft iemand tips?! :p

Mijn dochtertje van 7 maanden is sinds een kleine maand zo snel verveeld en gefrustreerd boos aan het jengelen en huilen.
    Groot en deels van de dag is ze aan het mopperen!
    Ze draait zichzelf de hele tijd op d'r buik en tijgert soms een beetje in het rond.
    Kruipen lukt d'r nog niet en daar wordt ze gefrustreerd van. Ze probeert het steeds maar komt niet vooruit en gaat dan met d'r armen en benen omhoog en blijft op d'r buik wiebelen (beetje alsof ze een vliegtuig wil spelen haha).
    Ik probeer d'r te helpen door speeltjes net buiten d'r bereik te leggen zodat ze er naar toe gaat maar dit lijdt vaak tot frustratie omdat het d'r dan niet snel genoeg lukt.

De box is tegenwoordig voor hoogstens 10 min nog leuk! Daar is ze het al helemaal snel in zat.
    Ik ben dus z'n beetje de hele dag bezig om d'r te vermaken en zelfs dat lukt niet altijd meer! Ze is een spellentje of speelgoed na een paar minuten echt zat. Ik ben een beetje door m'n opties heen hoe ik met d'r kan spelen!

Wandelen doen we elke dag zeker een half uur en soms een uurtje. Ivm m'n bekkenpijn kan ik niet veel langer en ook in de wagen zitten is niet langer favoriet. Na het wandelen moet ik eigenlijk 10 min plat liggen door m'n bekkenpijn maar dit is bijna geen doen omdat ze dan alweer begint te jengelen.

Iemand dus ideeën wat ik een beetje kan doen om met dr te spelen en te vermaken, dat ze zichzelf vermaakt langer dan 10 minuten (huishouden moet ook gedaan worden) en helpen met kruipen?

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.275
    25.746
    113
    Hier hetzelfde gedrag, maar dan door groeisprongetje 7. Mijn zoontje heeft in een week tijd leren zitten, kruipen en zich optrekken. Maar het gaat nog niet soepel en vooral optrekken levert frustratie op, want nu weet hij niet hoe hij weer moet gaan zitten. Of hij wil langs tvkast of bank stappen, maar geen idee hoe je nou die voeten moet verplaatsen. :D

Hij is heel jengelig op het moment. En wat hier helpt (oh nou ga ik vast commentaar krijgen :D) is baby tv opzetten. Dat leidt even af van wat hij allemaal niet kan. En hij pakt even rust, want al dat oefenen kost enorm veel energie. zodra hij weer gaat spelen, zet ik het weer af.

En verder zeg ik dagelijks mijn mantra op: ' het is een fase, het is een fase, het is een fase' 😂

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Haha ik zit in dezelfde fase. Zoon is bijna zeven maand, rolt het hele huis door maar kan nog niet zitten of kruipen. En dat frustreert hem mateloos.

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Wij zijn net door deze fase heen, echt drama soms. Helaas geen tips, ik vond het echt heel zwaar maar ineens was het voorbij. Nu weer een blije baby in huis 😃

5. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Als de kleine man overstuur is en totaal niet te troosten is, dan zetten we ook babytv op hoor. Dan is hij binnen vijf minuten rustig. Dus ik vind het ideaal 😄

6. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ik ga wel eens met mijn zoontje voor de spiegel zitten. Vind jij best lang leuk. En verder gaan we veel weg van huis, bij een andere omgeving is hij lang geobserdeerd door alles. En samen in had ook goed voor een half uur😉 en ik heb een groot dekbed op de grond, ddaar ga ik gewoon bij liggen😂 kom ik ook aan mijn rust.

7. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Oh heel vermoeiend, weet er alles van. Zoon van 8 maanden heeftdital maaaaanden. Word er soms zo gek van!
    Ik ga vaak smiddags wandelen, maar das dus niet echt een optie.
    Bumba etc zet ik regelmatig op als ik de was ofzo moet doen.
    Hijheeft een bouncer en een baby walker waar hij zoch aardig in kan vermaken(15 min) en een speelkleed, zet ik em met zn rug tegen et voedingskussen zodathij niet meteen omvalt. Paar blokjes erbij.
    Samen was opvouwen, hijbeetje spelen met sokken...

En ik ga soms lekker werken en meneer naar de kinderopvang waarhij de hele dag wat te zien heeft :p heeeeerlijk!

Ooit wordt het beter, ik denk als ze kunnen kruipen/lopen

8. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Is het mogelijk dat je dochter 'mee kan helpen'? Mijn zoontje vond dit leuk. Dus mee naar boven nemen om de was te doen, meneer achter se stofzuiger aan tijgeren.

Ken het hoor. Ben er hier net door. ZL was zo gefrustreerd. Hij wilde steeds aan tafel worden gezet om te staan, maar hij zal get zelf moeten doen. Uiteindelijk lukte het hem en hij wordt steeds sneller! Gisteren moest ik hem uit de voorraadkast plukken. 😂 Nu kun je niet meer doen dan afleiden en haar betrekken bij je eigen bezigheden.

Soms kan dat overigens ook niet en dan liet ik ZL gewoon even brullen. Ik was dan boven en hij beneden. Na een minuutje was hij stil en had zelf iets gevonden om te spelen. Wasknijper, emmertje, rieten mand, oude afstandsbediening, een lege rugtas enz.

OT; hier was ik zo verbaasd over! Ik had een leeg emmertje staan (satesaus ingezeten) en dat lag op de grond. ZL pakte het en draaide het op zijn manier rond. Een plezier dat hij had! Hij kan nog zo 20 minuten met het emmertje bezig zijn. Ik merk dus dat de 'gewone' dingen steeds interessanter voor hem zijn.

9. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben in ieder geval haha!
    BabyTv zet ik ook wel eens aan hoor 🙈 Of nextflix en dan Nijntje ofzo.
    Ik denk dat er vast meer ouders zijn die dit doen haha!

De spiegel kan ik ook wel eens doen ja! Ze vind het prachtig om even in de spiegel te kijken.

10. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Bumba! Haha vind ons zoontje leuk

Verder heb ik in de keuken nu een vak voor hem ingericht, zitten opbergbakjes en deksels, pollepel, eetschaaltje en toetpoetses in. Kan geen kwaad en hij vind het geweldig omdat het en anders is dan zijn speelgoed en nieuw is en herrie maakt!

Verder heel herkenbaar, hij kan soms heel erg lang zelf spelen en soms niet eens 5 minuten. We zijn nu ook naar buiten gegaan om te spelen, was ook feest! Ze willen denk ik alles ontdekken, misschien ook een oude afstandsbediening? Oude videorecorder met knopjes? Soms willen ze even geen speelgoed haha

Deel Deze Pagina