Ik zou graag langzaam bv willen afbouwen. In de nacht krijgt ze nu 1x een flesje (max 90 cc) en na de eerste ochtendvoeding (direct na het eerstvolgende slaapje). Probleem is dat ze dan heel wisselend drinkt, gister bijvoorbeeld maar 30cc. En dan laat ze los, alsof ze genoeg heeft. Daarna krijgt ze (mede daarom) bij mij nog de borst. De ene keer drinkt ze nog beide kanten, soms 1 kant. Ik ben bang dat als ik haar daarna niet meer de borst aanbiedt, ze vervolgens weer niet wil slapen omdat ze toch nog honger heeft en we in een vicieuze cirkel terecht komen. Op het kdv krijgt ze de fles en drinkt ze over het algemeen 3x 90 maar soms ook minder. Als ik met haar thuis ben, krijgt ze zo’n 10 voedingen per dag/nacht (incl dus 2x een flesje) en ze is 5 maanden. Savonds wil ze nog inhalen wat ze overdag lijkt te hebben gemist omdat ze alles interessanter vindt dan drinken en dat betekent iedere avond 2 uur lang met baby aan borst gekluisterd op bank. Ik wil savonds graag mijn bewegingsvrijheid terug en naar minder voedingen per dag, want ik wil ook van 3x kolven op m’n werk af. Bij iedere voeding eerst een flesje geven en dan de borst werkt helemaal niet, heb ik al geprobeerd. Ik hou haar de laatste weken strak in de gaten omdat ik eerst ondervoeding vermoedde maar qua gewicht volgt ze nu keurig haar lijntje bij het cb. Wie heeft tips om afbouwen te bevorderen? Ps: sinds ik de fles er sochtends bij ben gaan geven, kolf ik zowaar op mijn werk meer dan voorheen??!