eet en slaap schema van kind van 6mnd???

Discussie in 'Voeding' gestart door rosannanl, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rosannanl

rosannanl Actief lid

7 jan 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    Hallo,

Chiara is over een paar maanden 6mnd en dan mag ze binnenkort 1 fles minder drinken en daarvoor in de plaats een warm hapje eten,toch?

Hoe doen jullie dat?
    Momenteel is haar schema zo!

06:00 200ml melk (standaard)
    10:00 200ml melk (standaard)
    14:00 200ml melk (standaard)
    16:00 half potje groente of half potje fruit
    18:00 200ml melk (standaard)
    22:00 200ml melk (forte)

Wat raden jullie mij aan?

En het overdag slapen,hoe slaapt jullie kind van 5 a 6mnd?

die van mij heeft nu een periode dat ze rond 05:00 uur al wakker word (en dan probeer ik haar rustig te houden tot 06:00uur)
    dan zodra ze de fles van 06:00 op heeft (+/-06:45) valt ze weer in slaap tot een uur of 08:30/09:00.
    Na de fles van 10:00 gaat ze weer naar bed tot een uur of 12:00/13:00.Dan na de fles van 14:00 valt ze weer in slaap en dan word ze rond 15:30 weer wakker.Dan probeer ik haar wakker te houden tot 18:00,en dan gaat ze naar bed,de laatste fles krijgt ze ook in bed(vaak slaap ze dan,maar de laatste tijd word ze al rond 21:30 wakker,dan moet ik haar 30min zoet houden)
    En dan na de fles van 22:00 terug naar bed,maar de laatste aantal dagen word ze iedere keer weer rond 03:00 half wakker en vraagt ze naar haar speen,maar om 05:00 uur is ze echt wakker en begint ze honger te krijgen,maar dan moet ik haar nog 1 uur zoet houden(en dat is af en toe best moeilijk)

Is dit bekend?

bedankt
    groetjes

Rosanna

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik ben destijds de fruit en groenten gaan uitbreiden dus smorgens een paar happen fruit en smiddags een paar happen groenten en dit uitbreiden. vanaf een maand of 5,5 ging er al de hoeveelheid van 1 fruitpotje van 4 maanden en 1 groentenpotje van 4 maanden in. (ik maakte alles zelf).
    Vanaf 6 maanden ben ik ook brinta gaan geven in de eerste fles. En al snel een halve droge boterham met wat margarine smiddags en toen ging er al snel een fles af hoor!
    Maar pas toen de bijvoeding goed liep dus. Nu ging het bij ons zoontje wel heel vlot en hij hoefde nauwelijks aan te wennen. We zijn ook al met 4 maandne gestart omdat het zo'n hongerlapje was dus dan is he logisch dat hij met 6 maanden al heel wat gewend is.
    Jouw dochtertje klinkt idd wat hongerig omdat ze ook vroeger wakker wordt smorgens. Heb je al eens rijstebloem door de laatste fles geprobeerd? En meer groenten en fruit aanbieden?

Qua slaapjes deed mn zoontje toen 3 slaapjes van een paar uur per keer. Hij sliep best veel en hield t maar ca 1,5 uur vol tussendoor. Snachts sliep hij wel van ca 20 tot 7 uur.

3. rosannanl

rosannanl Actief lid

7 jan 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    Nou het is mij toen met een paar weken aangeraden om de laatste fles nutrilon forte te gebruiken (juist omdat ze toen ook s'nachts wakker werd omdat ze honger had),maar de rijstenbloem moet ik dat door de standdard doen of door de forte,of moet ik de rijstenbloem alleen mengen met water?

En hoe doe je het met de ene laatste fles,bij mij is die om 18:00, wat doen jullie houden jullie jullie kindje nog wakker of is de ene laatste fles ook definitief DE bedtijd.

en over de potjes, ben er vandaag dus achter gekomen dat ze wel 1 heel potje (van 4mnd) op lust

4. rosannanl

rosannanl Actief lid

7 jan 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    Sorry een paar foutjes

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron had toen het volgende schema:
    9.00 Fles 190/6
    10.30 Fruithap (6 maanden potje)
    (Slaapje van ongeveer 30/45 minuten)
    12.00 Fles 190/6
    (Slaapje van ongeveer 30/45 minuten)
    15.00 Fles 190/6
    16.30/17.00 Warme hap (6 maanden potje)
    18.30 Fles 190/6

Hij sliep dan van 19.00 tot 9.00 ongeveer.

Doordat we daarna tarwepap mochten gaan geven zitten we nu op een ander schema, maar vergelijkbaar met bovenstaande.

Deel Deze Pagina