Baby 8 mnd stoot vaak hoofd in bed!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jimmy100, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Zoals de titel al zegt, ons zoontje stoot regelmatig zijn hoofdje aan de spijlen van het ledikantje. Wat zou ik hieraan kunnen doen? Of gewoon wachten tot hij de ruimte van zijn bed beter kent?

Hij rolt al vanaf 5 maanden van rug naar buik, maar deed dit nooit in bed. De laatste 2/3 weken rolt hij zelf naar zn buik en slaapt dan heerlijk op zijn buikje. Maar halverwege de nacht wil hij terugdraaien, of op zijn zij gaan liggen, maar bonkt dan zijn hoofd regelmatig op de spijlen, hij kan nog niet zo lang terugdraaien dus dit gaat vaak nog erg lomp (arm omgooien en hele lijf met alle vaart erachteraan). Ik heb dit gezien doordat we een babyfoon met camera hebben.

Hij schrikt zelf erg elke keer dat hij zich zo stoot, en dat vind ik zielig. Maar voor de veiligheid wil ik liever geen stootrandje zoals je wel eens ziet rondom het hoofdeinde van bedjes.

Herkent iemand dit of heeft een tip?

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ik ben toch gezwicht voor een stootrandje, want het risico van een ingedeukt schedeltje vond ik toch net even afschrikwekkender ;). En het gekke is: voor het stootrandje vond ik hem iedere nacht met zijn hoofdje helemaal tegen de rand aan geduwd, maar sinds dat ding er om heen zit, nergens meer last van! Heel apart.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het (zeker bij iets oudere kindjes) een klein beetje overdreven vind hoe onveilig het zou zijn. Het zit goed vast, en ik doe verder geen deksel op het bedje of zo, dus met de zuurstof zit het ook wel goed :D

Ik heb trouwens alleen een stootrandje bovenaan het et bedje hoor, niet helemaal erlangs.

3. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Ja ik zit nu ook serieus over een stootrandje na te denken want vind dat gebonk zo zielig. En onze jongen is denk ik wel oud en sterk genoeg dat hij hier niet in stikt, maar vond het toch lastig want het wordt wel afgeraden ivm wiegendood. Tja, waar doe je dan goed aan? Zit inderdaad ook niet op ingedeukte schedel te wachten. Als hij er nou zelf geen last van zou hebben, dan had ik het zo gelaten, maar elke keer is het brullen en daardor wordt hij ook erg wakker.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    gewoon laten gaan. ze houden er echt geen ingedeukt schedeltje aan over hoor ;)
    ze wennen er vanzelf aan. en buiten dat, ze gaan op een gegeven moment toch draaien in bed. daar zit je dan met je stootrand aan het hoofdeinde terwijl je kind met z'n koppie aan het voeteneind tegen de spijlen ligt:D
    wat ga je doen als ze gaan kruipen, staan en lopen?? helmpje op?? emt kussentje er achteraan rennen zodat hij zacht valt?:D
    jeetje, dan vallen ze nog veel harder op het koppie. achterover, tegen de tafel aan enz.

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hier ook maak me er eigenlijk niet zo druk om

wacht maar tot ze ouder worden.. ik zag j van de week met zijn hooft tegen de muur bonken:$ en een lol dat hij had:$:(

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier een zoon die zich nog regelmatig stoot in zijn slaap... hij slaapt gewoon verder hahaha. En hier ook geen stootrandjes, die zou ik dan helemaal rond zn bedje moegten doen want hij gaat zn hele bed door ;)

Wat je zou kunnen doen als je het zielig vindt en geen stootrandjes in je bedje wilt is hem in een campingbedje leggen. Die zijkanten zijn zacht van gaas gemaakt. Het enige nadeel is dat hij dan zo laag bij de grond ligt wat het erin en eruit tillen voor jou niet lekkerder maakt.

xx

7. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Zo'n stootrand is hartstikke veilig als je 'm goed volgens de voorschriften vastmaakt. Zelfs in Amerika waar heel strenge regels zijn, gebruikt iedereen zo'n stootrand. Ik heb nooit begrepen waarom daar in NL zo'n probleem van gemaakt wordt...

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik zou er niets aan doen (harde moeder ;):):)) Onze dochter is nogal ondernemend en stoot heel vaak haar hoofd of valt achterover (ze staat al een poos aan tafel enz)
    Ik heb mij er ook ''druk'' overgemaakt maar zo moeten ze het leren al kan het echt wel zielig zijn.

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hier ook een zo 1, ik doe er ook niks aan. Ze worden oud met vallen en opstaan.
    En vaak klinkit het harder als dat het voelt. (tenminste ik stoot ook wel eens mn hoofd en de klap is vaak harder als dat ie voelt:))

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou onze dochter heeft zo vaak haar hoofd gestoten in bed en die heeft echt geen ingedeukte schedel hoor, ze sliep vaak gewoon verder zelfs..

11. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Nou in ieder geval is onze zoon nietde enige haha...

Bedankt voor de reacties in elk geval! Ik twijfel inderdaad of ik er wat aan moet doen. Natuurlijk weet ik dat mijn zoon vaak genoeg zn knar zal stoten en dat het opgroeien letterlijk met vallen en opstaan gebeurt. Daar heb ik het alleen nu niet over, dus jammer dat er zo geredeneerd wordt.

Ik vind het gewoon vervelend dat hij minimaal 2x per nacht zich helemaal lam schrikt omdat hij zn kop hard stoot. Als hij er gewoon doorheen zou slapen zoals iemand hierboven beschreef, had ik niet eens dit topic geopend. Maar evengoed bedankt voor alle reacties

12. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn dochter is 2,5 jaar en heeft nog steeds plezier van haar stootrandje. Ik vind het idee van helemaal klemliggen niet prettig. Nu heeft ze een rolkussen. Dat is ook makkelijk voor het rechtop zitten tijdens het lezen in bed. Maar goed ze is 2,5 jaar dat is toch weer anders.

Deel Deze Pagina