@Fristi2012 jeetje lastig zeg. Herken dat probleem zelf niet want wij hebben dl nooit met een iPad of tv kennis laten maken. Weet niet zo goed hoe ik er zelf mee om zou gaan, denk wel dat nee echt nee zou zijn in dat geval. Als je daaraan toe gaat geven is het eind zoek vrees ik. Wel een flesje geprobeerd te geven? Kijken of het daarmee wel weer rustig wordt voor hem? Hier aardige nacht gehad. Paar keer wakker geworden van haar, hoorden we haar een beetje snikken. Maar zagen op de camera dat ze nog gewoon rustig lag, dus leek in haar slaap te zijn. Ze sliep dan ook weer verder. 1x stond ze rechtop in dr bed, ging weer liggen en sliep. Idioot gezicht Haha.
Hier is nee ook heel hard nee, hij mag die iPad echt niet hebben. (Altijd geweest, dus weet ook niet hoe hij bedacht dat ie het nu wel zou mogen) Hoe leuk het ook is. Dan maar schreeuwen, daar maak ik me niet zo druk om. We hebben hem gisteravond uiteindelijk nog ff mee naar beneden genomen, heeft een kwartier rondgelopen alsof het leven 1 groot feest is. Beetje water gedronken. Daarna weer naar boven, ff aan de borst en is lekker gaan slapen. Dus wat hem dwars zat, geen idee. Vannacht 1 keer ff wakker geworden, maar dat is normaal. Fijn dat jullie ook een redelijke nacht hebben gehad. Hopen dat het nu zo blijft.
O wat maf dat ie hem dan nu ineens moet hebben! Soms helpt eruit halen en even wat anders en dan opnieuw proberen idd het beste. Moeilijk hoor.
Hier heb ik haar gisteravond helemaal niet gehoord en vannacht 1 keer (is normaal) Vanochtend was het wel helaas 5.30 pfff.. maar ze was overdag vrolijker dan gisteren. Ze heeft ook regelmatig zelf gespeeld ipv alleen maar aan mama hangen. Vanmiddag ging ze binnen 5 minuten slapen (eventjes protesteren, maar dat vind ik geen probleem). Ze heeft van 11.45-13.30 geslapen, heerlijk!!! Mama kon even bijtanken. Nu heb ik haar net in bed gelegd (3 kwartier terug). Ook weer eventjes protesteren, maar viel ook binnen 5 minuten in slaap. Ik ben benieuwd wat de avond en nacht brengt, maar ik begin een klein beetje hoop te krijgen. Ik merk ook dat het helpt om aan te kondigen wat we gaan doen. Bijvoorbeeld: we gaan nu nog even 5 minuutjes spelen en daarna gaan we naar boven en naar bed. Ik mocht haar nu zo optillen en naar boven brengen, terwijl normaal gaat ze zich achterover gooien en zet ze het op een brullen. Volgens mij is het echt een fase en gaat ze weer nieuwe dingen doen. Ik zei vandaag: tateretaaaaa omdat ik iets gemaakt had, ging ze ook tatereta zeggen op haar manier. En ze wees een plaatje aan, ik zei: dat is de maan en maakte een grote ronde beweging met mijn armen, zei ze ook maan en maakte dezelfde beweging.. Zo mooi om te zien! Ik heb dus weer hoop! Ze zit gewoon midden in een sprong!! Hoe is het bij jullie gegaan?
Fijn dat het goed is gegaan vandaag. Al die nieuwe dingen en ontwikkeling zijn ook niet niks natuurlijk. Hier vanmiddag totaal geen probleem, net als normaal. Ff aan de borst, gooi hem in bed zeg Slaaplekker en loop weg. Vanavond wel wat langer gerekt, iets langer aan de borst dan ik normaal toelaat, maar daarna wel rustig in bed gaan liggen, slokje water en met licht protest ben ik weggegaan. Hij heeft nog wel een tijd gekletst en gedaan, maar niet geschreeuwd en gehuild, dus prima. Ben benieuwd naar vannacht.
O pffff dat was vroeg regenboog! Hier wordt ze ook wel eens rond 6 wakker, maar probeer haar altijd tot half 7 te laten liggen. Meestal gaat dat wel. Soms gaat ze echt liggen roepen om me, en dan ga ik er wel heen. Meestal is er dan ook echt wat, doorgelekt of moet ze op het potje. Fijn dat jullie allebei een goede dag hebben gehad . Wij ook wel. Ik moest vanmiddag even naar de gyn en maakte me al druk want mijn moeder ging haar in bed leggen. Geen enkel probleem natuurlijk. 2.5 uur geslapen zonder wakker te worden. Ze was ook goed in dr hum vandaag. Vanavond wel weer even bezig geweest met haar. Het lijkt echt geborgenheid en veiligheid wat ze zoekt. Ze roept specifiek om mij. Als ik de kamer uit loop Gaat het wel, maar een minuut later gaat ze huilen. Als ik bij dr kom is het weer goed. Ze blijft dan ook gewoon liggen en probeerde te gaan slapen terwijl ik haar over dr bolletje aaide. Dus ben maar even 15 min naast dr bedje gaan zitten, en toen was het goed. Ook wel weer aandoenlijk, ineens weer die behoefte aan mama. Is de hele dag door ook mama mama mama. Lief.
Hoe is het met de andere onrustige typjes? Hier is het een paar nachten goed gegaan maar vannacht weer zelfde verhaal. Gisteravond 45 min naast dr gezeten, zodra ik m'n hand van dr hoofd haalde schoot ze wakker. Vannacht om 4.00 overstuur wakker, toen ben ik maar op een matras naast haar gaan liggen.
Hoi Madelein, Jammer dat het zo goed ging en nu weer iets minder is.. Hopen dat het snel weer goed gaat. En om 4.00 uur bij je dochter te 'moeten gaan liggen' is ook vermoeiend, maar als het helpt??? Kan me wel voorstellen dat het best frustrerend is. Hier hetzelfde. 's avonds gaat het wisselend. Ene avond valt ze zo in slaap en andere avond erg onrustig en moet ik er wel 5 keer naar toe. Het vreemde is dat er gewoon geen verband te zien is. Rustige/drukke dag, vroeg/laat naar bed, veel/weinig gegeten.. Maakt allemaal niet uit.. Heel wisselend. 's nachts wordt ze 1 soms 2 keer wakker. Soms moet ik er wel heen, omdat ze blijft huilen en soms valt ze zelf weer in slaap. Nu is het helaas al 2 dagen door drama (écht de hele dag). Alleen maar bij mama op schoot willen, met mama boekje lezen, met mama knuffelen en ze loopt de hele dag huilend achter me aan. Wat het is, ik heb geen idee? Medisch is alles in orde, ze is wel onwijs aan het kwijlen maar er zijn 3 weken terug 4 kiezen tegelijk gekomen en ze zijn ook al helemaal door.. Lijkt me sterk als ze hier nu ineens weer last van heeft, want de afgelopen 3 weken was dat niet het geval. En het lijkt me ook sterk dat er nu alwéér kiezen doorkomen. Ze moet er nog 4, maar ik begreep dat die pas rond 2 jaar doorkomen. Er is ook niets te zien in haar mondje ofzo, geen bobbels, niets wit.. ??? Ze had wel 38.9 koorts 1 dag, maar nu niets meer.. Het is me een raadsel. 's avonds wil ze de afgelopen 2 dagen ook niet slapen en is tot een uur of 23.00 wakker. Ik hoop écht dat het een fase is en ook snel weer voorbij is, want ik ben echt wel een beetje op. Hulp vragen kan, maar ik voel me dan tegelijkertijd schuldig tegenover haar.. Theoretisch weet ik het allemaal wel, goed voor me om bij te tanken, word ik een leukere moeder van etcetc... maar mijn gevoel wil hier niet altijd in mee. Herkenbaar voor jullie? Zo irritant!! Ben benieuwd of jullie bovenstaand verhaal ook herkennen en nog tips hebben of ervaringen kunnen delen..
Ik vind het ook totaal niet erg om bij haar te gaan liggen. Is meer dat het voor haar zo sneu is. Ergens is het ook wel fijn dat ze mama weer even zo nodig heeft. Klinkt herkenbaar hoor wat je schrijft. Het is hier al 2 weken alleen maar mama mama mama. M'n man vind dat ook niet heel leuk... gelukkig kan hij het naast zich neerleggen dat het niks persoonlijks is. Momenteel zit ik naar een huilend kind te kijken op de babyfoon. Overstuur als ik wegga maar kletsen als ik naast haar ga zitten. Dus laat het even gaan, maar man wat vind ik dat altijd naar . Zit met tranen in m'n ogen... Werk je? Of is je dochter continue bij jou? Hier gaat ze ivm mijn zwangerschap ( die niet heel soepel verloopt) 2 dagen naar opa en oma, en mijn moeder komt een halve dag hier om dingen met haar te gaan doen. Dat scheelt voor mij wel, want dan kan ik die dagen m'n rust pakken, en weet ik dat zij ook een leuke dag heeft. Hier is het trouwens altijd wel erger als ze weg is geweest. Verder zie ik ook weinig verbanden.
Mijn man weet ook dat het niet persoonlijk is en heeft er inderdaad ook niet zo moeite mee. Het is inderdaad echt niet leuk als ze overstuur is en je haar even laat huilen.. Heb ik ook altijd moeite mee. Maar als ze inderdaad gaat kletsen als je er bent en zodra je weggaat overstuur is, weet je zeker dat er niets ernstigs is. Ze heeft blijkbaar echt mamahonger! Tja, wat is dan wijsheid? Eraan toegeven, omdat ze aangeeft dat ze het nodig heeft en erop vertrouwen dat het weer over gaat? Of juist nu even doorzetten? pfff. Nog niet zo makkelijk he? Ik werk 3 dagen in de week. 1 dag past oma op, 1 dag kdv en 1 dag is mijn man thuis. Verder ben ik thuis. Het is niet erger als oma er is geweest of als ze naar het kdv is geweest. Maakt allemaal niet uit. Werk jij ook, of ben jij de dagen dat zij bij opa en oma is vrij? Heb je dan ook echt 2 dagen voor jezelf? Ik zou oma kunnen vragen om morgenmiddag wat leuks met haar te gaan doen, zodat ik echt even tijd voor mezelf heb... Maar zoals ik al zei, voel me dan evengoed ook weer schuldig tegenover haar.. Moet ik nog leren geloof ik ..
Als ze echt behoefte heeft aan mij geef ik er wel aan toe idd. Maar dan leg ik wel de grens bij kletsen en keten. Rustig liggen en knuffelen prima, maar wel proberen te slapen, en anders ga ik dus weg. Hoe moeilijk ook Of dat ook slim is geen idee, ze werd net totaal over de rooie wakker. Toen ik dr uit dr bed tilde trilde ze over dr hele lijfje. Arm kind. Nu slaapt ze weer, maar hebben de matras maar vast klaar gezet voor vannacht. Kan ik er weer naast duiken als het nodig is. Ah Oke dus je hebt dan wel even een paar dagen voor jezelf zeg maar. Dat scheelt vaak wel wat. Normaal werk ik 3 dgn in de week als verpleegkundige ( dus onregelmatig) maar zit nu alweer een week of 7 volledig thuis. Dit ivm harde buiken en voorweeen als ik teveel doe. Daarom gaat zij nu ook weg ondanks dat ik thuis ben. Dus die dagen neem ik echt rust en lig ik de hele dag op de bank. Normaal gaat ze ook naar de opa's en oma's als ik werk, dus voor haar veranderd er niks in die zin. Je schuldgevoel herken ik compleet. De eerste keer dat ze opgehaald werd heb ik de halve dag zitten janken. Vreselijk vond ik het. Nu heb ik gewoon geen keus, en zij en opa en oma vinden het alleen maar feest dus dat gevoel sleet wel snel. De dagen dat ze thuis is kan ik er dan juist weer meer voor haar zijn en kunnen we zelfs af en toe wat kleine uitstapjes maken samen.
En vannacht weer drama vanaf 4.30 . Na een uur aan het klooien geweest te zijn haar tussen ons in gelegd, waar ze uitgeput in slaap is gevallen. Tot 7.00, toen werden we wakker gekrijst door vogels Haha. Vanmiddag weer huilen bij het slapen gaan. Weer naast haar gezeten net zo lang tot ze sliep. We gaan voor vannacht het campingbedje maar vast naast ons bed zetten. Als het dan niet gaat kan ze daar in.
Bah wat vervelend. Zo sneu als ze zo overstuur zijn en het niet alleen lukt. Hier merk ik dat hij meer aan het klieren is. Hij is boos en schreeuwt als ik z'n kamer uit ga. Nadat hij alles probeert te rekken, nog een boekje, nog een liedje, nog een beetje water, op de pot. Maar na 3 minuten is ie stil en gaat hij meestal rustig slapen. Of hij vertelt eerst nog een heel verhaal aan z'n knuffels die de kamer door gesmeten worden, ook prima. Afgelopen nacht was het wel weer minder fijn. Werd om half 12 wakker, ik sliep bijnaaaa. Kan hem dan wel weer snel in bed krijgen, gaat dan ook rustig liggen maar wordt na 10/15 minuten weer huilend wakker. Ik slaap dan nog niet. Het was ondertussen weer na 1 uur voordat ik eindelijk sliep. Hoorde hem nog wel een paar keer vannacht, maar was dan ook snel weer stil dus toen lukte het hem wel weer verder te slapen.
Bij jou dus ook onrust @Fristi2012. Echt de leeftijd lijkt wel. Wel fijn dat hij zichzelf redelijk in slaap kan krijgen. Dat was hier ook zo tot vorige week, hoop dat het bij jou zo blijft! Hier net weer drama. Camping bed staat klaar naast ons bed
Ahhh we zijn niet de enige met een slaapprobleem, wij ook met onze 19 maand oude meisje.. al een week lang is ze iedere dag om 5 uur wakker.. alleen vanochtend sliep ze door bij ons in bed, alle andere dagen had ze daarin echt geen zin meer in, ik kreeg haar met geen mogelijkheid weer in slaap.. Ze zegt opeens heel veel woordjes en 2 woordjes achter elkaar, heeft sinds een paar dagen ook driftbuien.. ik denk (en hoop) maar dat het een fase is gezien de veranderingen.. ze slaapt over het algemeen trouwens nog 2 keer per dag, 1 keer redt ze echt nog niet. Vandaag wel geprobeerd omdat ze uiteindelijk bij ons om 7 uur wakker werd, maar ze sliep maar 5 kwartier en was kapot einde dag.. Succes allemaal ermee!
Mmm echt een leeftijdsdingetje dus. @madelein vervelend dat het weer drama was. Hopelijk slaapt ze vannacht een beetje en anders maar in het campingbedje. Hier ging hij net gewoon rustig slapen. We waren ook laat dus hij was wel moe. Hoop dat ie vannacht wel wat beter slaapt. Hij heeft echter niet zo veel gegeten, dus vrees het ergste.
Heb jij mijn dochter in huis?! Klinkt helemaal als ons meisje. Die maakt sinds een paar weken ook zinnetjes en kletst de oren van ons hoofd. En idd drift buien... Hier wil ze juist wel verder slapen maar lijkt ze bang of iets om alleen te slapen. @Fristi2012 hoop dat je een rustig nachtje hebt!
hier het zelfde! wel al maanden zo en soms even periodes dat t weer wat gaat .. maar slaapt nu alweer weken tussen ons in!
Zelfde leeftijd als de rest van de kindjes? Echt leeftijdsding dus. Ik heb inmiddels een groot tuinkussen naast haar bedje gelegd, en ga zelf ook even liggen naast haar als ze gaat slapen. Scheelt een zere rug, en slapende benen . Hier heeft ze vannacht trouwens weer eens doorgeslapen, tot 7.00 .
Hier afgelopen nacht ook zonder wakker te worden, was de 5e keer in z'n leventje klokje rond geslapen. Ben benieuwd naar komende nacht, het beviel me wel