Hoi allemaal, @madelein, wat sneu dat ze eigenlijk wel wil slapen, maar bang lijkt te zijn. Wel heerlijk dat je vannacht weer een nachtje hebt kunnen doorslapen. Dat doet een mens goed. Ik hoop dat er meer van zulke nachten voor je komen. @Fristi2012 ook voor jou heerlijk een nachtje doorslapen. Voor jou ook meer van zulke nachten gewenst. En nog zo weinig doorgeslapen... pff vermoeiend. Hier hetzelfde, dus ik herken het helemaal en ik snap je! @bloempje6 hoe oud is jouw kindje? Mijn dochter is bijna 17 maanden, maar heeft precies hetzelfde. Echt driftbuien... Ze wordt boos en gaat met dingen gooien of tegen dingen slaan als ze haar zin niet krijgt of als ze iets niet wil. Afgelopen week was het écht drama.. Ze heeft 2 dagen lang de hele dag door gehuild, boos, gefrustreerd, de hele dag huilend achter mij aan gelopen, maar ze wilde niets. Knuffelen vindt ze normaal gesproken altijd fijn, maar zelfs dát wilde ze niet. Samen boekje lezen vond ze dan wel even goed, maar daar was alles mee gezegd. Ze heeft bijna niet gegeten en gedronken. Ze kwijlt alles onder, maar ik zie niets doorkomen.. Ook geen bobbels, helemaal niets. Bijtring, tandenolie, noem het op wil ze allemaal niet en wordt ze echt boos. Slapen was ook een drama, alleen afgelopen nacht ging het wel redelijk. 2 keer wakker geweest, maar was goed te sussen. Vanavond is ze in één keer gaan slapen, YES! Vanmiddag was ze ook al beter te spreken, paar keer lachen en zelfs een half uurtje zelf gespeeld. Dat mag in de krant! Ik ben benieuwd wat de nacht gaat brengen en of het nu langzaam weer over gaat. Mijn dochter zegt alleen papa, mama en nee. Ze doet wel diertjes na, maar verder zegt ze nog niets. Ik hoop op een grote mentale sprong haha. Ze deed vandaag wel 2 nieuwe dingetjes (andere geluiden) en ging op haar teentjes lopen haha, was grappig om te zien. Fijne nacht gewenst allemaal!!
Hier gaat het de laatste dagen super! Eigenlijk sinds we haar nieuwe nachtlampje hebben. Ze is helemaal verliefd op 'vlinder'. Hij kan ook de hele nacht branden, ideaal. Dat was voor ons de truc dus.
Wat fijn dat het zo goed gaat @madelein , hier nog steeds hetzelfde. Snel boos en gefrustreerd als iets haar niet lukt, heeeeeel veel met mama willen knuffelen en dingen samen doen, erg aanhankelijk gedrag (alleen bij mama). Ze wordt nog steeds elke nacht wakker, heel enkele keer een nachtje niet. Meestal wil ze 's avonds niet slapen, als ze wel in één keer gaat slapen, dan wordt ze meerdere malen wakker... Ik wil nog proberen om haar overdag minder te slapen slapen, ondanks dat het al geen lange slaper is. Vanaf de geboorte slaapt ze al niet veel, mogelijk als ik haar na 1.5 uur wakker maak, wil ze misschien wel slapen 's avonds? Als ze namelijk naar het kdv is geweest, slaapt ze 's avonds eerder en soms zelfs ook beter. Ze heeft vandaag overdag maar een half uur geslapen, vanavond om 20.00 uur naar bed en bijna direct stil. Alsof ze misschien toch teveel slaapt overdag? Ik roep ook maar wat hoor... maar het valt te proberen.. Hoe gaat het met de rest?
Hier hangt ze ook enorm aan mij idd. En omdat ik niet verl meer kan vanwege veel harde buiken en voorweeen is dat erg lastig. Ze raakt daar ook echt een beetje gefrustreerd door nu merk ik. Gelukkig is het wat beter weer, dus lekker naar buiten straks. Heb je al eens een nachtlampje geprobeerd @Regenboog01 ? Dat blijkt hier wel echt de truc voor een veilig gevoel s nachts. Op zich is wakker worden s nachts wel normaal, wij slapen ook niet aan een stuk. Je kunt zelf denk ik hrt beste inschatten of ze het middagslaapje kan missen. Ik heb echt een mega moe en chagrijnig kind als ze niet kan slapen overdag, dus kan me niet voorstellen dat ze zonder kan. Maar als dat bij jou niet zo is kan je het altijd proberen.
@madelein thnx voor je reactie. Mijn dochter kan haar middagslaapje ook écht nog niet missen hoor. Het gekke is dat ze nooit goed heeft geslapen, tot 11 maanden oud, alleen maar hazetukjes overdag.. dramatisch en elke avond pas om 23:00/23:00 uur gaan slapen eerder niet en gewoon weer rond 7:00 uur wakker. Ik snap nog steeds niet hoe zij dit volgehouden heeft, maar blijkbaar weinig slaap nodig. Nu dacht ik: het is vaak zo als ze overdag langer geslapen heeft, zij 's avonds pas laat gaat slapen. Alsof ze niet moe genoeg is. Vandaar dat ik dacht: misschien kan ik haar het beste na 1.5 uur max wakker maken, zodat ze 's avonds beter gaat slapen. Op het moment dat ik dit bedenk, gaat ze beter slapen ha! Zul je altijd zien. Nachtlampje hebben we inderdaad geprobeerd, muziekje, knuffels, bedje op andere plek in de kamer, standaard hetzelfde avondritueel, eerder naar bed, later naar bed, bij ons op de kamer, eigen kamer, bij ons in bed... Noem het op en we hebben het al geprobeerd. Nu gaat ze alleen al 4 dagen achter elkaar 's avonds gewoon slapen. Rond 20.00 uur gaat ze naar bed (eerder heeft geen zin, dan is het drama) dus dan maar 20.00 uur. 's nachts wordt ze 1 soms 2 keer wakker, even sussen en dan slaapt ze weer verder. Prima te doen! Natuurlijk verlang ik nog steeds naar heerlijke doorslaap nachten, maar die komen ooit vanzelf Wat me ook opvalt is dat ze sinds afgelopen woensdag echt een STUK vrolijker is overdag. Ze heeft de grootste lol met haar eigen spelletjes, probeert nu echt te praten (ons na praten) en doet weer nieuwe dingen. Ze loopt al goed, maar probeert nu ineens te gaan rennen en huppelen, rondjes draaien met dansen, dingen die ze voorheen heel eng vond, doet ze nu wel (niet alles, maar een deel).. Lijkt dus toch wel op een grote sprong. Alsof ze minder gefrustreerd is en nu meer kan. Owja, ze eet ook ineens zelf. Niemand mag meer helpen, alles zelf doen. Het wordt één grote bende, maar dat is dan maar zo.