Ons dochtertje van 16 maanden is sinds het veranderen naar wintertijd wel erg vroeg wakker. Ze was vroeger ook altijd een vroege vogel maar de afgelopen maanden deed ze het erg goed en sliep ze tot 7 uur, half acht. Af en toe zelfs tot acht uur! Maar nu is het dus wakker worden tussen 5 en 6 uur. Ze doet tijdens de middag één slaapje van 1.5 à 2 uur. Later op bed leggen resulteert alleen maar in nog vroeger wakker worden. Dus dat heb ik al geprobeerd. Ze wordt niet wakker van de honger want ze eet heel flink s avonds en s ochtends gaat haar ontbijt maar moeizaam. Haar vierde kies is er nu zo goed als door, dus ik heb ook al wel eens een pcm gegeven als ze zo vroeg wakker werd, omdat ik dacht dat het van de doorkomende kies was.. Maar dat helpt dus ook niet. De laatste tijd is ze ook niet te genieten. Ze huilt bijna hele tijd als ik niet met haar speel of haar oppak. Als ze terug thuis is van het kdv dan kleeft ze echt aan mij en moet ik de hele tijd met haar bezig zijn tot ze gaat slapen. Ik snap het echt niet.. ik herken haar niet. Vroeger kon ze best wel een lange tijd flink spelen, gewoon terwijl ik ergens in de buurt ben. Nu is ze enkel tevreden als we erop uit trekken naar oma, haar nichtje, de speeltuin, ... dat probeer ik dan ook vaak te doen. Maar dat gaat ook niet altijd. Is dit al de 17 maanden sprong?? Iemand een idee wat er kan zijn? Ik hoop maar dat het een fase is
Zou heel goed de 17 maanden sprong kunnen zijn.uk is er net uit en was niet te genieten, zat ongeveer aan mij vast geplakt, sliep overdag nog minder en snachts uren wakker, eten was ook niet veel. 1 1/2 2 uur slapen en 1 slaapje klinkt niet vreemd dat doet onze uk al heel lang.wat slaapt ze anders overdag? Vaker tellen tot 10 meer knuffelen en luisteren wat ze vertellen ( al is het onverstaanbaar) en wachten tot het over is. Ook denken aan wat ze er na kunnen.
Klinkt idd als de 17 maanden sprong. Mijn dochtertje zit er ook midden in. Veel aan mama hangen (zelf spelen, wat is dat ), weinig eten, zeer humeurig (niets is goed), slechter slapen, allemaal kenmerken van de sprong. En hier ook met 16 maanden begonnen... Vind het een hele pittige sprong, denk wel de pittigste van allemaal. Maar het voordeel is.... het is een faaaassssse Hopelijk snel voorbij wat mij betreft
Haar middagslaapje doet ze prima, ze slaapt niet korter of langer dan gewoonlijk. Vanochtend was het echter weer 6.20u. En dan werd het plots ineens weer stil.. Toen ik haar om kwart voor zeven uit haar bedje ging halen, had ze haar slaapzak losgemaakt en zat ze aan de rits te frunniken Ojee, als dit al de 17 maanden sprong is.. Dan kan het zo nog even twee maanden duren, als ik het boek Oei ik groei mag geloven Hoe lang heeft het bij jullie geduurd?