19 maanden en niet meer praten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Que, Jan 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Que

Que Niet meer actief

Kleine man zei diverse woordjes

Papa
    mama
    spike
    tess (tessa)
    eten
    deur
    dicht
    open
    boom
    auto
    bus
    vis
    dank (dank je wel)

en nu alleen nog papa mama en die....

Was vandaag bij de huisarts vanwege 2 oogontstekingen... En hij zei dag Uk... Ik zei tegen hem nou die zegt nog maar 3 woorden hij wist er meer maar vertikt het. Dokter ging gelijk zitten en wilde weten sinds wanneer dit was. Sinds 2 maanden en verteld wat hij dus allemaal zei... Zegt de dokter. Je moet volgende week even naar je eigen dokter gaan (die had vandaag geen dienst) en dan vragen om een verwijzing naar de kno-arts want dat klopt niet hoor.

Kleine man heeft al sinds hij 7,5 maand was buisjes.... pfff moet er niet aandenken dat hij weer onder narcose moet!

Hebben jullie ervaring hiermee?

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zoontje is volgende maand 2 en die zegt nog helemaal niets. Hij heeft buisjes gekregen, maar dat laat wat praten betreft nog niet veel ontwikkeling zien. Wel weer op andere vlakken.

Begrijpt je zoontje wel alles wat je zegt? Heb je het idee dat hij je goed kan horen?

Want dan zou ik me in eerste instantie nog niet druk maken. Volgens mij is dat ook wel dreumes gedrag. Eerst van alles kunnen en dan vervolgens niet meer doen. Alhoewel ik me afvraag of twee maanden niet te lang is. Maar anders zou ik het CB even bellen.

3. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Volgens mij gaat praten ook in fasen. Als ze druk bezig zijn met iets nieuws leren stagneert het praten altijd als eerste even, komt.goed!

4. Que

Que Niet meer actief

Ik hoop het!

5. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Ik denk dat het best wel eens een fase zou kunnen zijn, maar ik zou wel het advies van je vervangende huisarts opvolgen en het voor de zekerheid laten nakijken....Maar ik ga er wel van uit dat je dat zult doen!

Zijn buisjes zijn bijna een jaar geleden geplaatst, de kans is dus vrij groot dat ze er niet eens meer zitten.....Ze vallen er meestal voordat ze er een jaar zitten vanzelf uit is mij door onze KNO arts verteld. (Onze dochter heeft ook buisjes gehad)

Wellicht is dat dus toch het probleem en het zou dan zonde zijn om er te lang mee te wachten voor zijn spraakontwikkeling...

Sterkte ermee!

6. Que

Que Niet meer actief

1 buisje zit er nog 1 en de andere zei de huisarts 2 maanden geleden ongeveer al dat deze aan het loslaten was.

Vanmiddag heb ik een afspraak met de huisarts. Ben heel erg benieuwd!!

7. Que

Que Niet meer actief

Maandag een afspraak bij de kno-arts.

1 buisje is eruit. Veel troep in dat oor. Andere buisje ligt los in de troep. Dus zeer waarschijnlijk opnieuw buisjes laten plaatsten. Ook heeft hij het advies gegeven keel of neusamandelen (geen idee welke hij nu zei) te laten knippen.

8. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Oh heel goed!! Ik weet dat het voor jou als moeder niet prettig is om je kindje onder narcose te moeten laten gaan...Vond het zelf in ieder geval vreselijk!

Maar ze zijn er vaak zo goed mee geholpen! En die keel en/of neusamandelen. Zou proberen het beide te laten doen..... Ik heb ze zelf 2 jaar geleden weg moeten laten halen in mijn keel en dat is echt niet grappig als je een stukje ouder bent! Op deze leeftijd hebben ze er nauwelijks last van.....

Succes maandag!

Share This Page