19 maanden en niet meer willen slapen. Verlatingsangst of uittesten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sydneys, 10 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Sinds een tijdje hebben we slaapproblemen met ons zoontje.
    Even een korte geschiedenis : vanaf dag 1 is hij de gemakkelijkste slaper geweest wat er bestaat! Rond de 15 maanden een weekje problemen gehad, enkele weken geleden en nu ineens weer maar nu wel extreem.

Voor velen niet extreem maar voor ons wel omdat hij normaal gezien heel goed en gemakkelijk slaapt.
    Zodra ik of mijn vriend de slaapkamer verlaten is het schreeuwen. Hij gooit zijn spenen en favoriete knuffel de grond op en gaat dan nog harder schreeuwen.
    We hebben heel veel geprobeerd, een extra nachtlampje, knuffel en spenen 100x terug geven. Erbij blijven zitten maar we willen hem niet aanleren om in slaap te vallen terwijl 1 van ons bij hem blijft.
    Maar als ik in de kamer blijf dan is hij wel rustig maar om de 2 minuten gaat hij checken of ik er nog ben, hij gaat spelen, zingen, ronddraaien, als ik denk dat hij bijna slaapt floept hij weer omhoog en gaat weer zingen,...
    Of het nu 12u, 20u, 22u, of 00u is, dit maakt geen verschil

Zodra ik de kamer verlaat vliegen de spenen en knuffel weer 5 meter het bed uit. We hebben hem zelfs laten huilen, niet te lang want zonder speen en knuffel slaapt hij toch niet maar wel om hem aan te leren om die dingen niet uit bed te smijten.

Resultaat uiteindelijk : oververmoeid en de slaapproblemen worden alleen maar erger

Wat te doen?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Verlatingsangst en zoals hij reageert zou ik er lekker bij blijven. Gaat ook echt weer over en als hij dan niet vanzelf weer zelf gaat slapen, kun je dat op het moment dat zijn angsten weer weg zijn, gewoon weer aanleren. Je zit dan echt niet vast aan altijd erbij moeten blijven.

3. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Hoi,

Ik herken het op de grond gooien van knuffel en speen.
    Wij gaan dan naar hem toe en geven het terug. Zeggen er ook vaak bij niet op de grond gooien, ga maar lkkr slapen. De volgende keren zeggen we niks meer maar geven alleen de spullen terug.
    Dit blijven herhalen...hij gast niet slapen als we erbij zitten.

4. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Wij blijven er wel altijd bij tot ze diep genoeg slaapt. Dan hoort onze dochter ons ook niet weg gaan. Ze ligt pas sinds kort op haar eigen kamer, voorheen in haar eigen bedje bij ons op de kamer en daar konden we haar op een gegeven moment gewoon in bed leggen en naar beneden gaan. En ik verwacht dat dit op haar eigen kamer straks ook weer zo zal zijn. Ze heeft het nu gewoon nog even nodig dat wij bij haar blijven.

5. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Herkenbaar. Onze dochter zit momenteel in dezelfde fase. Bij haar is het gewoon uitproberen wat wij doen. Eerder deze week zijn we ruim 2 uur met haar bezig geweest en toen viel ze eindelijk in slaap. Nu huilt ze ongeveer 10-15 minuten en dan valt ze in slaap. Vind het echt niet leuk dat ze zo moet gaan slapen, maar als we bij haar blijven is het feest...

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Bedankt voor jullie tips. Ik neem ze allemaal mee :)
    Vannacht heeft hij eens goed geslapen. Hij slaapt zelfs nu nog! Dus van 20u tot ...
    Ik hoop dat we nu dus een ander manneke krijgen want slaap had hij zeker te kort.
    Dadelijk eventueel wakker maken of gewoon echt laten uitslapen? Normaal slaapt hij 12u per nacht (buiten deze fase)

7. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Waardoor mijn dochter soms niet goed slaapt is:

- te warm in de kamer
    - teveel lawaai buiten
    - te drukke dag gehad
    - in de middag niet geslapen
    - honger (slecht gegeten)
    - dorst
    - aandacht zoeken

Ik zou hem voor het slapengaan even lekker vertroetelen met een lekker warm bad/douche, bekertje warme melk, even goed knuffelen en eventueel wiegen, kusjes, voorzichtig in bed leggen en duidelijk aangeven dat hij gaat slapen.

Sommige dagen slapen ze gewoon heel slecht, heb ik ook vaak last van. Als mijn dochter te vaak huilt sta ik gewoon op in de nacht en troost haar even en leg haar weer terug. Ze voelen zich soms alleen of ze schrikken wakker..

Succes! en hopelijk slaapt hij al een stuk beter!

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

We hebben alles geprobeerd en we zijn nu gewoon op.
    Gisteravond ging het eens goed. Werd hij om hal 1 wakker en nu ook weer 20 minuten.
    Het is denk ik pure aandacht, kan toch niet anders?
    Nu ben ik ook echt boos! Heb ik weer eens mijn vaste vrije dag begint het weer zo! Wil ik leuke dingen gaan doen vandaag maar ik weet gewoon dat als hij slaap te kort heeft het de hele dag gejengel is!
    Ik zit nu beneden gewoon te janken pff.
    We hebben alles uitgesloten. Het is geen verlatingangst, geen pijn. Hij wil gewoon niet in bed liggen.
    Sorry voor mijn geklaag

9. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Herkenbaar. Hier slaapt madame pas tussen 20:30 en 22:00 uur en doet hetzelfde als jouw zoon. Is hier met 21,5 maanden begonnen en is bijna 23 maanden. Geen tips, behalve om het te accepteren...

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Maar hoe accepteer je dat dan?
    Ben echt aan het denken om hem te laten huilen. Wel af en toe die speen en knuffels teruggeven maar verder,...
    We weten het echt niet meer
    Als hij te weinig slaapt en we gaan met hem mee is hij de hele dag jengelig.
    Maar laten huilen is ook niet ons ding.
    Maar als het zo door blijft gaan dan blijft hij misschien nog maanden jengelig overdag.
    Wat is erger? Enkele dagen laten huilen (mezelf wel even laten zien door die knuffels en spenen terug te geven)
    Of toegeven en maandenlang (ja zo zie ik het al voor me) een kind wat slechtgezind is omdat hij te weinig slaap heeft.

Ik ben nu 3 keer naar hem toe geweest, 1 keer erbij gebleven en blijven zitten maar dan gaat hij spelen en als ik de kamer verlaat begint het weer. Terwijl hij echt moe is he

Hij heeft zich nu eindelijk neergelegd zonder speen! Zo moe is hij.
    5 min geleden ben ik de kamer afgegaan en toen ik op de trap was floepte die speen weer de grond op. En nu ligt hij plat zonder speen.

Maar de slaapkamerdeur is open en over een klein uur staat mijn vriend op aarghh. Ik durf die deur niet toe te doen want die kraakt. :)

11. 2jees

2jees Niet meer actief

oh onze dochter heeft dan nog wel vrijwel nooit doorgeslapen dus moe ben ik al :)() maar dit herken ik van de laatste weken! Knuffel eruit gooien, niet willen slapen.. eerst maak ik er een grapje van, tweede keer onderstoppen ne toespreken, derde keer boos.. helpt toch vaak wel. In de vakantie was het echt erg. Mn man bleef bij de deur staan en steeds als ze omhoog kwam keek hij haar strak aan, klinkt wat sneu hihi maar telkens ging ze dan weer liggen en even later was ze in slaap. laten huilen doe ik ook weleens even hoor maar helpt hier niks. ze houd echt niet op.

Succes ook dit zal vast weer over gaan :)

12. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    hier zit ze ook in zo'n fase.
    ik kwam laatst thuis, om 22.00 u, nog steeds wakker! man had haar maar naar beneden gehaald omdat ze zo aan het krijsen was. was geen land mee te bezeilen. heb een klein flesje melk warm gemaakt, schone luier, in de houdgreep en gewiegd tot ze sliep.

dag later... weer!! ik ben echt niet pro huilen, maar ze kan echt mn rug op! ze heeft haar slaap nodig, en ze blijft mooi in bed. ze heeft 1.5 uur geroepen, gehuild en gemopperd en is uiteinde in slaap gevallen zonder mijn hulp.

ben benieuwd hoe het vanavond gaat!

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Heel herkenbaar deze fase.

Overdag sliep ze wel goed maar savonds gewoon niet of nauwelijks. Even laten huilen vind ik prima maar langer dan een half uur gaat me echt te ver! Ze kunnen nog niet uitleggen wat er aan de hand is en huilen is nog steeds het meest voorkomende communicatiemiddel op deze leeftijd. Dat kan ik na een kwartiertje niet negeren :(

Hier een paar dagen gewoon bij ons beneden gezeten. Prima.. zolang ze smiddags en snachts sliep vond ik t prima.

14. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Hoi, Dat hebben wij ook gehad en ik was er ook vrij hard in. Ze gooide ook haar spenen uit bed waardoor ze dan niet meer kon slapen. Ben een keertje terug gegaan en haar een kus gegeven en weer weg gegaan. Toen ze het bleef doen heb ik de speen (zat zo'n lodger spenenlapje aan) aan haar slaapzak vastgenaaid. Die kon ze dus niet meer uit haar bed gooien en uiteindelijk werd ze zo moe van moeilijk doen dat ze haar speen nog gewoon had en in haar mond stopte en ging slapen.
    Ik ga echt niet de hele avond naast haar bed zitten tot ze slaapt.....ik heb nog andere dingen te doen !!

15. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Pff zelfde gedoe al 3 dagen. Niet willen slapen tot 23:00 - 00:00.
    Daarna wordt ze plots wakker snachts en krijsen krijsen schreeuwen. Niet eens echt huilen, beetje maar. Eerst schreeuwt ze met haar ogen dicht zelfs. We halen haar uit bed, tillen op en troosten maar niks helpt. Al dagen wil ze geen speen meer terwijl ze overdag zelfs haar speen wou. Uiteindelijk wordt ze stil als we even tv aanzetten of bumba op de iphone. Als ze rustig ze geef ik haar melk en valt ze in slaap. Nu dit keer is ze vaak wakker geworden. Ik leg haar in bed en over een kwartier weer wakker krijsen omdat ze ook haar stoot met haar voet of hoofd. Ze vindt het niet leuk in haar bed te liggen dan.

Ze is echt veranderd. Ik wil mijn meiske ook terug.. Ik ken haar niet meer :(

Succes hoor pff echt moeilijk. Hoop dat het veranderd. Ze is 19 maanden.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ukkie1985 langer als een halfuur lukt me ook niet. Hij kan wel langer dan een halfuur huilen maar zeker niet alleen. Soms komt er een hele woedeaanval achterna als we hem mee naar beneden nemen maar een halfuur alleen laten doen we niet. En we blijven hem checken via babyfoon en die spenen en knuffels terug geven en even troosten.

Raffel! Dom dom dom van me! Ik heb zo een speenkoord ergens liggen! Ik ga die nog eens zoeken want dat is ook een goede tip

Roosje24 :( moeilijk he! Hopelijk is het weer snel over. Hier is het nu best al een tijdje aan de gang maar de laatste 2 weken toch op zijn ergst, hopelijk dus bijna op zijn einde.
    Annabel274 voor u hetzelfde, hopelijk is het snel over. Ik zou haar wel niet anderhalf uur alleen laten huilen. Ze kan wel huilen maar af en toe even laten zien dat je er bent als je dat nog niet deed.

We hadden al een nachtlampje, zo een spookje van de ikea maar mijn moeder heeft me vandaag een extra lampje in mijn handen geduwd met gewoon licht. Ook een nachtlampje maar iets feller dan die van de ikea en geen kleur.
    Hij was net blij toen hij het lampje zag en is zonder problemen gaan slapen! Maar niet te vroeg juichen want gisteren ging hij ook zonder problemen slapen tot half 1 ongeveer haha

17. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    hier vandaag ook in 1x gaan slapen!

18. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ze heeft trouwens niet 1.5 u gehuild hoor!
    huilen, mopperen, even stil.
    1.5 uur huilen en krijsen kan ik ook niet hebben hoor!

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Haha erg he die fases :)
    Er smakte weer een speen de grond op maar dat was per ongeluk want ik zag hem daarna rechtzitten en toen hij zijn andere speen vond ging hij weer liggen. Ik zat wel al bijna te trillen haha

20. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    E. Heeft in de middag 2.5 uur geslapen. Ze was 5 uur wakker. Nu nog steeeeds slaapt ze niet, is aan het spelen pff ik wil haar niet laten huilen.

Deel Deze Pagina