inderdaad dat gezever altijd van iedereen, lopen ze nofg niet. Ze gaan echt vanzelf lopen hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken en bij de een gaat het sneller dan bij de ander. Onze zoon liep al maanden aan de hand mee, en rond de tafel maar oh wee als je de hand los liet, en in eens liep hij 5 passen los. Ik overdrijf niet, meteen daarna de hele woonkamer en de volgende dag de hele straat. Hij was ineens zeker van zijn zaak... Ik had voor mijn zoon zo'n leuke loopkar gekocht om te oefenen, nooit naar omgekeken tot hij allang liep en de sinterklaas folders kwamen en hij die er in zag staan, haha dat was een verrassing dat die loopkar uit de folder ineens ook in de trapkast stond. haha Dwingen kun je ze niet, lekker niks aantrekken van dat gezeur.....
nou inderdaad of meneer er gefrustreerd door raakt.. woede aanvallen niet te filmen en dat is wat ik juist zo zielig vind. hij wil wel... maar weet niet hoe.. en heeeeel soms bekruipt mij de angst wel eens stel dat hij nooit gaat lopen.. maar je kan jezelf goed gek maken. met dat soort dingen. hoop dat de fysio zijn vruchten gaat afwerpen! zij ziet al hele kleine verbeteringen.. ze zegt ook tegen mij je moet ook niet meteen wonderen verwachten haha
Idd hier zeggen ze dat ook, en zolang hun hersenen er nog niet klaar voor zijn gebeurt het ook niet....dus maar oefenen en afwachten
Onze zoon loopt ook niet en trekt zich ook niet op, loopt niet langs de tafel. Hij is wel zes weken te vroeg geboren. Hij probeert wel trap te klimmen, en als ik hem help bij zijn armpjes, zet hij wel zijn voetjes eronder en kan even blijven staan,maar uit zichzelf geen initiatief hiertoe. Ik hoop ook dat hij snel gaat lopen.
Kinderen kunnen zich maar op een aantal ontwikkelingsgebieden tegelijk ontwikkelen per periode. Zo te lezen zijn jou kids sterk ontwikkeld in fijne motoriek en linguistisch goed ontwikkeld. Jouw kids zijn sneller met andere ontwikkelingen, ze gaan vanzelf lopen. Wellicht kan je ze wat kan helpen, ze onbewust te verleiden. Een spelletje met ze doen, maar zien lopen doet ook lopen, dus spelen met andere kids kan wellicht helpen. Tevens de verleiding weg laten, dus hen minder tillen en met jou aan de hand laten lopen. Succes!
@loe praat jullie zoon ook veel? Hier waren ze ook erg laat met optrekken maar nu ze weten hoe dat moet doen ze niet anders @ladylola fijne motoriek lopen ze idd erg op voor, ga er vanuit dat binnenkort de grove ook goed ontwikkeld gaat worden. Ze zijn druk bezig met oefenen in ieder geval