Druk in buik, druk erbuiten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Trees, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Is er verband tussen hoe druk jouw baby in en buiten de buik is?

1. Druk in de buik, druk buiten de buik

2. Rustig in de buik, rustig buiten de buik

3. Druk in de buik, rustig buiten de buik

4. Rustig in de buik, druk buiten de buik

5. anders....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben benieuwd of er verband is tussen de drukte of gebrek daarin in de buik en buiten de buik.

Onze dochter was redelijk rustig in de buik en ook nu is het motorisch gezien geen druk meisje. Deze baby stuitert alle kanten op in mijn buik en ook op echo's is zij/hij ontzettend druk. Ik voel de hele dag al stompende en schoppende ledematen :p.

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    mijn zoontje stuiterde voor mijn gevoel in mijn buik alle kanten op. en nu dat hij een jaar is doet hij dat nog!!! hihi

3. Trees

Trees Niet meer actief

Grrr ik heb een fout gemaakt in mijn poll! De tweede rustig binnen, druk buiten moet zijn rustig binnen, rustig buiten. Ik heb gevraagd of ze het aan willen passen. Dat kan ik zelf toch niet?

4. giraf

giraf Niet meer actief

DochterDruk in de buik, druk uit de buik

Zoon
    Rustig in de buik, rustig uit de buik

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter was rustig in de buik en had haar vaste momenten waarop ik haar voelde. Nooit voor 10 uur `s morgens, dan om een uur of 15, uur of 20 en heel even een schopje als ik ging slapen. Zoon stampte er op los zo gauw als ik mijn hand erop legde of het nu `s morgens, `s avonds of `s nachts was. Vond ik een stuk prettiger moet ik zeggen.

Zoon is inderdaad drukker dan dochter en zit helemaal nooit stil, maar dochter is ook geen rustig meisje. Wel herkende ik hun ritme buiten de buik. Misschien dat het hier ook te maken had dat zoonlief meer hoorde:want er liep hier toen ook een 2-jarige rond terwijl dochter alleen ons hoorde.

6. bumpie

bumpie Niet meer actief

rustig in de buik, rustig erbuiten

7. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    hier in de buik druk en is altijd een druktemaker gebleven, ook in de 1e maanden ;)

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

Op zich wel fijn dat ie druk was in de buik (weet je dat het nog leeft daarbinnen) maar toen ie er eenmaal uitwas leek het nog veel erger te worden.:D Hij is heel actief! toevallig deze week door ziekte een beetje aan het kwakkelen en dan is het raar om hem ineens een stuk rustiger te zien

9. Karoke

Karoke Niet meer actief

Hier al zo lang ik weet druk en weinig slapen! :D

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn zoontje was erg druk in mijn buik (leuk leuk!) en nu hij 15 maanden is heeft hij nog steeds geen zitvlees.
    Mijn tweede zoontje is erg rustig in mijn buik! Ik heb wel de placenta voorzitten maar voel hem wel als hij beweegt. Ik ben benieuwd of het een rustig ventje wordt. Het is een kreeftje dus het zou kunnen..

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heb gestemd op rustig in buik en rustig erbuiten.
    Dit gaat dan over mijn jongste kindje ;)

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik heb gestemd op rustig in buik, rustig erbuiten...
    Al was het toch wel een bezige bij in mijn buik (dus niet dat ik haar bijna niet voelde of zo). Vanaf 30 tot 37 wkn draaide ze om de paar dagen helemaal om in mijn buik. Moest zelfs komen om een poging te doen om haar te laten draaien bij 37 wkn, omdat ze in stuitligging lag. Toen ik kwam voor het draaien lag ze uiteindelijk toch weer met haar hoofd naar beneden!

Eenmaal geboren is het nog steeds wel een bezige bij, eigenlijk wel vergelijkbaar als in mijn buik. Niet echt een stilzitter...
    Maar vindt haar niet druk (zowel in als uit de buik), rustig is misschien ook niet de goede benaming, maar het zit er tussen in!

Maar vindt haar dus wel hetzelfde uit de buik als in de buik!

13. Trees

Trees Niet meer actief

Grappig, er lijkt dus wel een duidelijk verband te zijn met hoe druk een kindje tijdens de zwangerschap is en daarna. Beloofd wat met deze druktemaker :D.

Stom ik heb mijn eigen poll verkeerd ingevuld :)

14. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Mijn zoon was druk in de buik en buiten de buik is ie dat nog steeds!

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik had een heel rustig meisje in mijn buik en nu (3 jaar later) is ze, afgezien van de bekende drukkere fases, over het algemeen nog steeds heel erg rustig.

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Oh god Trees, jij ook al, haha!!!!

Siem was wel beweeglijk en nu nog steeds, maar niet zo druk als deze druktemaker!!!!! Echt, het is soms niet te geloven hoe hij/zij tekeer gaat in mijn buik!

Had het al in mijn eigen cluppie gevraagd, maar als ik het hier zo lees, dan zit er echt wel een soort van doorgaande lijn in!!!! Succes straks:D

Liefs

17. Trees

Trees Niet meer actief

Haha jij ook veel succes!

Ik bereid me al voor op een ADHD-baby :D

18. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    in de buik was meneer net een stuiterbal en hij is nu een hele drukke beweeglijke baby

19. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    onze dochter was druk in de buik ..
    Buiten de buik lichamelijk heel druk dus alleen erg beweeglijk..verder is het een rustig meisje.

20. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Mijn zoontje was een druktemaker in de buik en is nu ook qua karakter een aanwezig ventje. Qua grove motoriek loopt hij echter wat achter, dus dat zegt verder niks.

Mijn dochter was heeeeel rustig in de buik en ook qua karakter heel rustig, maar nu ze een jaar is, is ze wel weer heel beweeglijk.

Deel Deze Pagina